Ny bil..Spleiselag i klubben kanksje??

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Ja vidar dette merkes, synest det blir litt for mye av og til eg.. Tror at mange ikkje tør å kjøpe seg miata på grunn av dårlig plass og bruksområder, eg ville ha slik bil fra første gang eg såg den, men det var noe som stoppet meg med å kjøpe den, tenkte det var dårlig plass og ville sikkert begynne å angre, men saken er jo at eg ikkje angrer, men kunne tenke meg å kjøpe en nyere,, vurderte også en stund å kjøpe 200sx også eg, men blei skeptisk når eg såg på annonser på www.mobile.de at det var så mange som hadde motorchaden, eg ville jo helst ha en driftssikker bil, Liker alle japsebiler eg, men min neste bil blir nok en NB eller kanskje eg skulle ta spranget for en NC.. stort sprang men..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
supercharged
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 257
Joined: 05 Oct 2004, 02:00
Location: oslo
Status: Offline

Post by supercharged »

Vidar wrote:Ja, er lett å se når man er ute å kjører det.
Små barn som peker mot bilen.
Jenter som skal sitte på, og da er det ikke snakk om å kjøre med taket oppe (Jenter blir spesielt imponert hvis du kjører rolig og pent)
Folk som går forbi bilen som glaner, og evt går en omvei for å se hvilken bil det er..
er morsomt at folk legger merke til bilene våre :D
har til og med vært borti at folk på fortauet har stanset og snakket med meg mens jeg har stått i et kryss og ventet på grønt lys :mrgreen:
Tidligere bil: 1991 råskinn
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Jeg stod ofte og ventet på damen min utenfor McDonald's da hun jobbet der, fikk mange merkelige kommentarer da...

-pappabil... den der eier du f*** ikke sjøl
...de gikk da jeg sa de kunne få se vognkortet

- oi, det var en fin bil, hva betaler man for noe sånt?
- hva tror du?
- nei... halv mill kanskje..?
- niks, slike får du for noe over 100.000....
...da kom det et meget mistroisk uttrykk i ansiktet hans, så gikk han.... :D

(dette var i 2001)

en annen gang gikk det to gutter i 12-13 års alderen bak bilen:
"Mazda...? det må være den feteste bilen Mazda har laget..."

men slikt skjer ikke så ofte nå lenger... (ikke her i alle fall)

:D :D :D
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

EspenSort92 wrote:men slikt skjer ikke så ofte nå lenger... (ikke her i alle fall)
Nei, det merker jeg også. Første året jeg hadde min for 5 år siden fikk jeg ufattelig mange kommentarer fra fremmede på bensinstasjoner o.l. Det er blitt slutt på nå etter at det finnes en MX-5/Miata på hver eneste parkeringsplass.

Nå har jeg heller gleden av å tørke fliret av GTI-ungdommer når de tror det er en trøtt 1.6 116HK under panseret, og jeg suser ifra de... :lol:
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
Post Reply