Page 2 of 2

Re: Der kræsja jeg gitt..

Posted: 24 Jan 2012, 19:59
by EspenAndre
Har noen bilde som viser hvor bufferne ligger?

Den skaden jeg fikk den gangen var tilsynelatende lik null, trodde det var kun å flikke litt på fangeren.. men det viste seg jo å være feil

Slik jeg ser øverste bilde, ser det ut som om fangeren er trykket inn nesten fra skiltet og ut.. men jeg var jo ikke der...

Posted: 24 Jan 2012, 20:11
by Rudolf
Image

Erik

Re: Der kræsja jeg gitt..

Posted: 24 Jan 2012, 20:16
by EspenAndre
Se der ja, da holder jeg fast på at jeg tror den kan være påvirket :)

Posted: 24 Jan 2012, 20:18
by Rudolf
EspenAndre wrote:Se der ja, da holder jeg fast på at jeg tror den kan være påvirket :)
Da holder jeg fast på at den overhodet ikke er det minste påvirket.
Garantert !

Den plasten der tåler fenomenalt mye.
Jeg har vært borti MX5 som er slått fullstendig skeiv, men plasten bak støtfangeren er helt upåvirket.

Den bilen vi ser på nå har fått seg en liten dunk.
Jeg er helt sikker på det jeg skrev tidligere.

Erik

Re: Der kræsja jeg gitt..

Posted: 24 Jan 2012, 20:29
by EspenAndre
Såfremt den fikk skaden i den dulten jeg hadde den gangen, og jeg ikke hadde kjørt uvitende rundt med en bil som var skadet fra før..
Så tåler den ikke såå mye, dvs.. bilen veier tross alt ikke mye, men ett tonn i bevegelse er bra med kraft det også..
Jeg sier ikke jeg vet, men at sjangsen er der, og det bør ikke konkluderes med at den ikke er skadet før det er sjekket!
(har ingen intensjon om å krangle om dette... tror trådstarter kan ta en vurdering selv utfra det som er sagt nå)

Posted: 24 Jan 2012, 20:32
by Rudolf
Eksempel på skade der buffersonen var helt uskadet:

Image

Image

Mitt poeng er at trådstarter trenger optimistiske tilrop isteden for dommedagsprofetier.
Han har jo bestemt seg for å "gi opp" bilen og karakteriserer inlegget ditt som "spikern i kista".
Det har han ingen grunn til å tro, såpass godt kjenner jeg denne bilen.
(og såpass mange skader har jeg sett, og reparert).

Erik

Posted: 24 Jan 2012, 20:44
by Rudolf
Nok en skade uten påvirking av buffersone.

Image

Bildene har jeg tatt selv og jeg har vært involvert i reparasjon av begge disse bilene.

Erik

Re: Der kræsja jeg gitt..

Posted: 24 Jan 2012, 20:45
by EspenAndre
De skadene trenger ikke være sammelignbar ifht. bufferen, vinkelen ser ut til å være ulik..
blir fangeren trykket inn forfra eller fra siden er litt avgjørende i mine øyne.

Jeg prøver å formidle at det er lurt å sjekke dette orntlig, men du ser ut til å prøve å overbevise om at det er totalt unødvenig..
Inntil noen har sjekket vil jeg stå på at det er det smarte, uansett hva som legges ut av bilder og info om andre biler og skader...

Som sagt var min bil tilsynelatende uskadet da det skjedde med meg...

Posted: 24 Jan 2012, 20:50
by Rudolf
Det er alltid lurt å sjekke.

Min hensikt er å si at det er usannsynlig at buffersonen har fått skade.
(det tror jeg mange er enige i når de ser bilde av de tre bilene og sammenligner)

Image

Erik

Re:

Posted: 24 Jan 2012, 20:58
by EspenAndre
Rudolf wrote:Det er alltid lurt å sjekke.

Erik
Da er vi så enig vi kan forvente å bli, jeg også håper han tar bryet med å fikse den,
om han føler det blir for mye av en eller annen grunn håper jeg noen andre gjør det :)

Re: Der kræsja jeg gitt..

Posted: 24 Jan 2012, 21:46
by Elanzer
støtter rudolf her altså...
og har rettet min del av diverse biler...

Re: Der kræsja jeg gitt..

Posted: 29 Jan 2012, 14:28
by TurboLag
Enig med Rudolf her. Fanger, markeringslys, og i værste fall skjerm og det staget som går fra chassis til fangern. Dette går fint :) Du kan heller prøve å se på den gamle bruksbilen min (1990 BMW 325i), den er blitt alt for mange cm kortere bak etter at en Q5 kjørte på meg og stakk av.. DER er det mye jobb...

Re: Der kræsja jeg gitt..

Posted: 29 Jan 2012, 14:55
by EspenAndre
Skulle gjerne hatt bilde av bilen min fra da jeg krasjet i en audi som stoppet på rødt lys midt i byn..
Da hadde dere trodd det var ingenting å gjøre.. men det ble dyrt, er jo ingen grunn til å spekulere eller mase om det før han har sjekket.
Og det er det eneste jeg ville si, at det må sjekkes for det er ikke mulig å si at det er garantert uskadet,
hva som er sansynlig er lite interessant, det må jo sjekkes samma f...

Re: Der kræsja jeg gitt..

Posted: 29 Jan 2012, 18:21
by Hayaku
Har slitt med influensaen i uka som var, men skal se om jeg ikke kan få lugget av fangeren i løpet av kommende uke/helg.
Resultatet vil selvfølgelig bli avdekket her i fine farger.

Re: Der kræsja jeg gitt..

Posted: 29 Jan 2012, 20:04
by Adrian
http://www.mx5parts.co.uk/clear-front-i ... p-942.html

Få deg noen sånne, så tar du ikke smellen så tungt når de er på plass. :wink:

-Adrian