Senka bilen -> mista lappen

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

LoKi wrote:Det er vel en dårlig skjult hemmelighet at 3-4 cm senking gjør at man blir ridende på bumstops til tider.
Jeg har selv opplevd det.

Enkelte kjenner kanskje ikke forskjellen på bumpstops og "stiv fjæring".
Helt feil.
Avhenger av stivhet på fjører, type støtdempere (vandring på de), toppmount osv.
Meningsløs påstand.

Jeg kjører f.eks med over 5 cm senking på Beverly (opptil 450 lb/in).
Ikke tale om å ri på bumpstops der nei.

Siden jeg nå har kjørt både stock LE og R-package, så vet jeg utmerket godt hva å kjøre på bumpstops er.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Senka bilen -> mista lappen

Post by LoKi »

Godt vi har en bedreviter som kan rette på dette.

Legg merke til at det mangler spesifikk informasjon om fjærer og stivhet, og det var en generell uttalelse. Jeg hadde et setup med 1.5" senk og stock BS, og jeg smakte på dem titt og ofte.

H&R-fjærene jeg hadde + stock bumpstops = fail

At Stian mangler å spesifisere er en ting, men du er j**** kjapp å rope til folk om svada og om feilinformasjon. Det holder å si i fra en gang, Erik. Trenger ikke å lage 3 poster med samme svar, som forteller at du vet bedre enn alle andre. Du vet, folk KAN kanskje ha opplevd noe annet enn deg?
Av og til blir jeg bare kvalm av deg.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Senka bilen -> mista lappen

Post by biXen »

Jeg tviler sterkt på at moderat senking som kun Eibach fjører gir, og har til de fleste bilmerker, fører til at man dasker bumpstops konstant sånn helt uten videre da de også er stivere. Når det er sagt så synes jeg min NB bånna ekstremt ofte. Ihvertfall i forhold til RX-8 nå som har helt ideel balanse mellom stivhet og komfort. Men jeg vet ikke hva andre NBer gjør, og om det er forskjell kontra NAer og div. modeller og typer.

Kan tenke meg at hvis jeg hadde slengt noen Eibach fjører på den NBen jeg hadde så hadde det blitt sånn som Stian beskriver.

Men nå er det også slik at alt man gjør med opphenget stort sett får med seg noen positive og negative sider. Uansett.

(Kan vi la være å gjøre dette til personangrep tråden også? Ro litt ned)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Når jeg leser noe som er direkte feil, så velger jeg å kommentere det.
Uansett om det gjør noe kvalm :roll:

Erik
(som ikke liker å bli bedt om å holde kjeft)
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Senka bilen -> mista lappen

Post by LoKi »

Så spar oss for tonen din, og ikke lat som om du ikke vet hva jeg mener. Du er særdeles nedlatende til tider.
Den tonen er grunnen til at jeg har deg på ignore på forumet, siden du terroriserte meg med PM'er de to andre gangene jeg sa deg i mot.
That's all.

(Og nei, jeg er ikke alene om dette, så spar meg for hugging, dette er ikke mellom deg og meg.)

Anywho, det er klart det er forskjell på fjærene. Man ligger ikke på bumpstops konstant, men å redusere fjæringsveien på en MX med f.eks 4 cm gjør utslag om fjærene skal være kjørbare og ikke for stive.
Jeg dundra rett i BS'ene så snart humpene ble for drøye.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Senka bilen -> mista lappen

Post by LoKi »

Btw, nå kjører jeg med coilovers, og det er et HAV av forskjell på disse og H&R-fjærene. Det var som å gå fra hjullaster til Mercedes E-klasse i komfort.
Aldri igjen kun senkefjærer.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Senka bilen -> mista lappen

Post by Harald »

forbanna mye besserwissers her.. Erik. selv orginale mx5, toucher bumpstops ved hard kjøring.. tror du meg ikke, smell en strips på demperstaget, hele nede ved dempern. kjør en runde på autoslalom, og sjekk hvor nært opp til bumpstops du har klart å dytte denne stripsen ( dette gjelder seff med org bil, eller gjerne med eibach fjærer)..
det ER kort fjæringsvei på orginale mx5er.

En kjapp generalisering her.. når jeg skriver om eibach fjærer,mener jeg tilsvarende eibach pro kit som endel kjøper som senkesett. snakker IKKE om eibach fjærer medfølgende eller solgt løst til feks coilovers til banebruk osv, da dette blir en helt annen diskusjon. det er underforstått at man ikke mener dette i de tidligere postene her heller. ikke vær vrang erik.

saken er så enkel som at mx5 er designet for å gi akseptabel kvalitet på komfort, men samtidig være presis og "fast" når man kjører hardt.. dette er faktisk løst ved at bilen mer eller mindre legger seg på bumpstops permanent på hard svingkjøring..
Med orginal høyde har man litt vandring før demperne rører bump stops. Slik skal det også være. Det sørger for at komforten er så bra som vi vet at den er på en orginal mx5.

Med ca orginal høyde (14" fra senter av felg til skjermbue), så har man i underkant av 30mm klaring fra toppen av demper, til bumpstop. dette gjør at man får noe sånt som 40something mm vandring på hjulet før dempern rører bumpstops..

SI deretter at man har senket bilen slik at den ser kul ut, feks med eibach fjærer, man bruker feks gode bilstein dempere , og orginale bumpstops, kombinert med orginale øvre demperfester. Altså et relativt vanlig oppsett blandt mx5 eiere..
man ender da opp med en mx på ca denne høyden
Image

Hvordan tror folket det står til med klaringen mellom bumpstops og toppen av demper da.. tipper de færreste her faktisk har (inkl Erik ser det ut som) har tatt seg tida til å sjekke dette, med tanke på mengden vranglære og harde påstander som er i denne tråden.
klaring mellom demper og bumpstop i dette tilfellet, vil være ca 0mm foran og bak.
Dette høres jo selvsagt grusomt ut, og må jo være meget farlig osv. Feil.. bumpstops på mx5 fungerer i praksis som en ekstra, progressiv fjær, som gjør bilen gradvis(men ganske fort) stivere ettersom bumpstops blir mer og mer komprimert. Derfor merker man heller ikke noe til dette. Er jo ikke som at bumpstop er en massiv og ubevegelig bråstopp.

jeg har kontrollmålt dette på min bil med agx dempere en gang i tida, og det var samme tilfelle med afco demperne i starten(derfor de også kom med redesign på øvre demperfeste ganske kjapt).

Det er heller ikke uten grunn at NB øvre demperfester flytter festepunktet for dempern noe oppover(bump stop følger etter)
Av samme grunn selger FM(fm har eget design) og fat cat motorsport ( oem mazda 99-05 topmount) andre fester enn orginale na demperfestene.
NA øvre demperfester vil med 100% sikkerhet gjøre at en bil senket med fek eibach fjærer tilbringer en stor del av sitt liv som sportsbil, med å lene seg på bumpstops(selv om det ikke merkes, så er det tilfelle).

Eibach i seg selv er ikke dårlig, og ja, de er stivere enn oem fjærer Erik. men i forhold til hvor mye de senker, så er økningen i hardhet på fjærene veldig liten. og bidrar i stor grad til at bumpstops brukes enda mer. Bumpstops er ikke solide, men øker som jeg skrev tidligere progressivt i hardhet.
Tall fra shaik(fat cat motorsport) tyder på at hardheten i NA bumpstops øker fra ca 100lb/in ved 10mm kompresjon, til voldsomme 600lb/in ved 35mm kompresjon. Dette er faktisk forklaringa på det mange melder om eibach fjærer på ellers ganske orginale NA biler. helt ok komfort til å begynne med, og man kan cruise komfortabelt rundt på gata med sine 220lb/in fjærer (orginale er 160) men når man treffer større ujevnheter, og dempern allerede ligger innenfor noen få millimeter fra bumpstop, så sier det seg selv at det ikke skal store vandringa til, før de relativt komfortable eibach fjærene , sammen med en 35mm komprimert bumpstop, er forvandlet til en knallhard fjær, og resultatet er de harde slaga som og "bunninga" som endel melder om.

Med en noe stivere fjær i utgangspunktet. NB eller annen type hevet øvre demperfeste , og feks fat cat sine bumpstops(som i forhold til orginale mazda bumpstops, har en mykere oppbygning, ihvertfall fram til 40mm kompresjon) så vil de aller fleste oppleve merkbart bedre komfort enn med eibach fjærer og resten orginalt..


det jeg vil fram til.. ikke alt mazda gjør er perfekt, når vi idioter i diverse garasjer rundt om prøver å forbedre tingene uten å vite hva vi gjør, så gjør vi ofte saken verre. Derimot så er det fullt mulig å gjøre ting bedre enn mazda til sportslig bruk, men det krever mer enn å bare hive inn senkefjærer..

Erik.. du er en påståelig f*** noen ganger.. jeg gidder ikke prøve å lære deg noe om orginale ting, eller hva som kom på forskjellige modeller, eller hvordan en 93 le skal være, for der kan du mye. Men innimellom tar du skikkelig feil, men problemet er at siden folk hører på deg, tar alle, alt du sier for god fisk. I din situasjon da, bør du være veldig sikker på at du faktisk har rett før du går ut såpass hardt som du gjør..

Veit du ikke liker det Erik, men i dette tilfellet må jeg desverre be deg holde kjeft, drit i å kom med vranglære, spesiellt når såpass mye folk ser litt opp til deg og dine prosjekter.


fant tilslutt i nattlige greiene her noen bilder som viser greiene jeg selv har målt meg fram til for lenge siden.

14" senter av felg til hjulbue, bak (tilsvarende orginalt) her med bilstein dempere og orginale na bumpstops/øvre fester.
Image

12.75" senter av felg til hjulbue , bak (tilsvarende en pent senket mx med feks eibach eller lignende)
Image

12.5" senter av felg til hjulbue foran (man kjører som kjent bittelitt lavere foran på mx5 for max performance :P)
Image


med hilsen Harald, seint i natta, men forbanna over at folk skal komme med så mye vranglære..
Last edited by Harald on 08 Aug 2010, 01:43, edited 1 time in total.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re:

Post by Harald »

Rudolf wrote:
LoKi wrote:Det er vel en dårlig skjult hemmelighet at 3-4 cm senking gjør at man blir ridende på bumstops til tider.
Jeg har selv opplevd det.

Enkelte kjenner kanskje ikke forskjellen på bumpstops og "stiv fjæring".
Helt feil.
Avhenger av stivhet på fjører, type støtdempere (vandring på de), toppmount osv.
Meningsløs påstand.

Jeg kjører f.eks med over 5 cm senking på Beverly (opptil 450 lb/in).
Ikke tale om å ri på bumpstops der nei.

Siden jeg nå har kjørt både stock LE og R-package, så vet jeg utmerket godt hva å kjøre på bumpstops er.

Erik

grunnen til at din holder seg klar av bumpstops, er jo akurat det du har skrevet.. du har FCM coilovers, mao, du har stivere fjærer(hjelper med å holde den vekk fra bumpstops i utgangspunktet.. du har andre øvre demperfester enn org na, og du har mykere bumpstops..
forresten ikke sikkert du er helt klar av bumpstops du heller. morsomt eksperiment er å ta av fjæra, og jekke opp bærearmen til hjulet sitter i samme høyde som vanlig, ta av hjulet, og sjekke avstand mellom bumpstops og demper. har man bilen lavt, vil det være liten klaring, har du høy bil, kombinert med de andre bitene nevnt over, vil du nok ha noe klaring..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Harald wrote:forbanna mye besserwissers her.. Erik.
....................
med hilsen Harald, seint i natta, men forbanna over at folk skal komme med så mye vranglære..
Men jeg er jo helt enig i det du skriver her :shock:
Dette har jeg jo selv skrevet masse om i Leopold (og Beverly tråden).

Har da aldri sagt noe annet !
Hva er det jeg skriver som er så feil da Harald ?

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Senka bilen -> mista lappen

Post by Harald »

Rudolf wrote:
StianOppistov wrote:Men nå er det da slik at mx-5 med eibach fjører kun fjører i bumpstops det også da,, :D bytter man til gode bumpstops så duger det noenlunde med eibach.. Mazda har en utrolig kort fjørvandring så gjør at man ikke har fjøringsvei i det hele tatt..
Da spør jeg deg igjen Stian.
Har jeg kjørt rundt på bumpstops med Rudolf i fire år ?
Ferieturer i Europa, Rudskogen, Vålerbanen, Nürburgring, Autoslalom, sommer og vinter ?
(jeg har Eibach med originale bumpstop på den)

Eibach er 30% stivere en stock fjører.
Det betyr at ALLE som kjører stock fjører (dvs. de aller fleste) kjører konstant på bumpstops :shock:
For noe vrøvl !

Erik
Image
her ligger du med stor sansynlighet og rir bumpstops igjennom svingen, noe annet ville sjokkere meg :D spes siden du har org bumpstops (og øvre fester?)

ja, rudolf har kjørt rundt og tatt nedi bumpstops i fire år, om du har orginale biter, men feks bare bytta dempere til feks bilstein, og fjærer til eibach (de normale 220lb/in greiene)

faktisk ikke no mer sjans for å ta nedi bumpstops med org fjærer enn med eibach, pga eibach fjærene senker såpass mye, uten å være veldig mye stivere.
de med org fjærer kjører jo ikke konstant på bumpstops. det skjønner jo du og om du vil. de klasker nedi innimellom når de kjører hardt i sving. absolutt ikke vrøvl.



Rudolf wrote:OK.
Da kjører jeg vel konstant på bumpstop da
(pussig at alle de som har prøvd bilen ikke har kommentert det ?)

Dette er og blir tullprat, og det VET jeg
(en løgn blir ikke sannhet selv om den gjenntas mange ganger....)

Erik
som jeg skrev , og som du påstår du vet i noen poster, og virker som at du ikke har filla peiling på i andre poster. så er ikke bumpstops noe man bråstopper mot, det er ikke noe man umiddelbart merker, men det er ikke dermed sagt at det ikke skjer.

Ikke beskyld andre for løgn, når du er full av dritt selv. .

Det blir derfor meningsløst å påstå at bruk av Eibach fjører medfører at man kjører på bumpstop hele tiden.
Vær så snill og ikke spre den slags svada, særlig når du/dere vet bedre.

Erik
at eibach produserer mer enn en type fjærer er vi da alle klar over. men når diskusjonen går som i tråden her, er det underforstått(alle utenom deg skjønte det) at det er snakk om normale eibach senkesettet for mx5, montert på en ellers ganske normal mx5. det hører absolutt til unntaket at folk gjør veldig store endringer på understellet, når målet bare er å få den litt lavere og "kulere"..
det er derfor langt fra å spre svada når man sier at eibach fjærer på mx = ræv kombo. Men man burde vel helst spesifisere ned til delenr på senkesettet om alle skal bli fornøyde :D


morsomt å se at du påstår at "problemet" ikke eksisterer på din bil med normale topmounts og eibach osv, mens du etterpå, er helt med på at det er et problem og har vært enig hele tida.. bestem deg..

du skriver i siste innlegget at du er helt enig i det jeg skriver, mens noen innlegg før, så nekter du hardt for at mx5 rører bumpstops. og kaller de som sier imot, løgnere(underforstått) og avviser det hele som vranglære og svada.. herlig inkonsekvent mann :D

moderatorer.. dette er IKKE personangrep, kun et forsøk på å hindre fortsatt vranglære i denne tråden..

(nå får jeg sikkert sure pm fra moderatorer igjen.. spar dere tida, trenger ikke sende dem, blir ikke tatt seriøst uansett)
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Harald !
Har du lest det jeg har skrevet?
Du tillegger meg påstander jeg aldri har kommet med.

Jeg har kommentert to utsagn:

1. Fra Oppistov: "Men nå er det da slik at mx-5 med eibach fjører kun fjører i bumpstops det også da,"
Jeg sier at det er feil ("fjører kun i bumpstop")
Jeg sier ikke at man ALDRI kan treffe bumpstopp.

2. Fra Loki: "Det er vel en dårlig skjult hemmelighet at 3-4 cm senking gjør at man blir ridende på bumstops til tider"
Igjen sier jeg at det behøver slett ikke skje hvis man har riktig oppsett.
Stive nok fjører og/eller andre topmounts osv.

Jeg har forøvrig flere steder i trådene mine beskrevet hvordan jeg har kjørt på bumpstop, så jeg vet jo at det er fullt mulig.
Siden jeg har fått erfaringer med Rudolf bl.a. på bane, så har jeg jo valgt et oppsett på Beverly som nettop skal unngå det som jeg selv har påpekt på bildene som du viser til.
Jeg er fullstendig klar over denne problemstillingen og har skrevet om den i trådene mine.

Men de to utsagnene som jeg nevner over, er jeg uenig i.
Og det tror jeg du er også.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Senka bilen -> mista lappen

Post by biXen »

Synes det var interessant å lese Harald. Tydelig at du må hisses litt opp for å dele informasjon :lol:
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Senka bilen -> mista lappen

Post by LoKi »

Du er veldig flink til å ta ting ut av sammenhengen for å forsvare ditt eget svada.
Det er jo nettopp det jeg sier, at man må gjøre mer for å unngå det, fordi å bare senke 3-4 cm gjør at BS blir et problem. Så begynner du å snakke om hvisomatte dersomatte.
Vi snakker ikke om hvisomatte dersomatte nå, vi snakker om å bytte fjærer til noe lavere. Ergo senking. Du sier jo selv at understellet må moddes, å bytte fjærer er ikke nok.

Les hva VI skriver da mann, og drit i å krangle på alt fordi du vet best av alle, og alle andre bare prater svada og bullshit. Du skyter som vanlig fra hofta uten å se hva som faktisk blir sagt, men i stedet blir i 100 fordi dette er tøv og det må du rette opp i.

Nå melder jeg meg ut av dette, siden enkelte bare ikke klarer å la være å kverulere. Spesielt ikke når de ser at de selv prater pisspreik, og ikke kan stå for det.
Til de som er så opptatt av at innholdet på forumet skal være 100% korrekt, og bare anser sine egne erfaringer og uttalelser som 100% korrekt, vil jeg anbefale å gå til denne adressen:

http://www.fastname.no/

Der kan man leie sitt eget domene, og starte sitt eget forum. Så slipper man at andre kommer og er uenig. I en monolog er det ingen som krangler.

-LoKi out.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Senka bilen -> mista lappen

Post by Harald »

biXen wrote:Synes det var interessant å lese Harald. Tydelig at du må hisses litt opp for å dele informasjon :lol:


hvis bare Erik lager en tråd om trimming med turbo, og kjølesystemer på mx5 nå.. så kanskje jeg blir så irritert at jeg lager et skikkelig skriv om det og.. men inntil videre så får folk bare gjøre hva f*** de vil.. er ikke akurat verdsatt at man kommer med info her tydeligvis :P
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Senka bilen -> mista lappen

Post by LoKi »

Harald wrote:
biXen wrote:Synes det var interessant å lese Harald. Tydelig at du må hisses litt opp for å dele informasjon :lol:


hvis bare Erik lager en tråd om trimming med turbo, og kjølesystemer på mx5 nå.. så kanskje jeg blir så irritert at jeg lager et skikkelig skriv om det og.. men inntil videre så får folk bare gjøre hva f*** de vil.. er ikke akurat verdsatt at man kommer med info her tydeligvis :P
Hihi.
Regner med at dette blir tatt som en utfordring, og at det kommer snart.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
Post Reply