Page 8 of 30

Re: ND

Posted: 17 Jun 2015, 17:15
by Pimpallika

Re: ND

Posted: 17 Jun 2015, 20:25
by Steinar
Blir litt bekymret når det skrives at folk over 185 cm kan ha problemer med å se gjennom frontruta pga. lav vindusramme.
Hvorfor i sva%#? kan det ikke komme en MX5 som passer til et normalt trøndersk mannfolk?
Får vel prøvesitte den først når den kommer til Norge til høsten før endelig dom felles.
Blir den neste bilen en NC 2.0 sport med recardoseter (som det finnes løsninger for ang. mere takhøyde) eller en BMW Z4 (som jeg passer inn i uten modifikasjoner)?

Steinar
(Ikke akkurat kortvokst)

Re: ND

Posted: 17 Jun 2015, 21:03
by Trouble
Altså, jeg klarer meg fint i en NA med mine 193 centimeter. Tror ND skal gå heeelt bra :)

Re: ND

Posted: 17 Jun 2015, 21:23
by Steinar
Klarer meg ikke fint i hverken NA eller NB.
Har tatt vekk stopping i setebunnen på min NB (ca. 3-4 cm mere sittehøyde) + tatt vekk solskjermen på førersiden (+ 1 cm mere sikt opp til frontruteramma.)
Har fungert OK nå i snart 10 år.
Kunne vert morsomt å kjøpe en bil uten å begynne med modifisering av førersete.
Både forrige familiebil (Volvo) og nåværende familiebil (Passat) passer min kropp uten modifikasjoner.
Det skulle vel ikke være så vanskelig å bygge en sportsbil med nok takhøyde, både tyskere og amerikanere (Corvette) klarer det.

Steinar
(Kravstor)

Re: ND

Posted: 17 Jun 2015, 22:17
by Alex M
Det skal være bedre plass i ND enn i NC - så vi får vel prøvesitte før vi river stoppen ut av setene?!!!

Re: ND

Posted: 17 Jun 2015, 22:29
by Hauk
Den totale høyden på en person sier ikke så mye. Det som er viktig er lengden på ræv og rygg. Er man 185 med 40 cm små trommestikker av noen ben så sliter man...

At schvære biler har plass til schvære folk er vel ikke så rart? ...og motsatt.

Re: ND

Posted: 17 Jun 2015, 22:43
by brokkoli
Tror sittestilling har litt å si også, hvis du kjører med rak seterygg eller tilbakelent.

Re: ND

Posted: 18 Jun 2015, 13:27
by Alex M
Det ser ut som 1,5 litern får mest skryt i pressen (spesielt tysk presse). Den skal være mer harmonisk og har bedre lyd? - sies det.
Vi får vel snart prøve?
PRHT varianten lanseres neste høst.

Re: ND

Posted: 18 Jun 2015, 14:51
by MacBain
Kan man få 1.5 literen med LSD?

Re: ND

Posted: 18 Jun 2015, 15:12
by DrHolm
MacBain wrote:Kan man få 1.5 literen med LSD?
Jeg trodde at alle hadde det?
Testbilene de fikk utdelt i Spania var jo 1.5 med LSD.

Re: ND

Posted: 18 Jun 2015, 15:17
by MacBain
I følge vg så får du kun LSD og Bilstein dempere på 2.0 sport utgaven, hørte at alle britiske hadde LSD, rart hvis det kun er de Norske som mangler dette.

Re: ND

Posted: 18 Jun 2015, 16:10
by Swede
MacBain wrote:I følge vg så får du kun LSD og Bilstein dempere på 2.0 sport utgaven, hørte at alle britiske hadde LSD, rart hvis det kun er de Norske som mangler dette.
:? njaa vet ikke om det er så rart...det er vel ikke förste bilen som kommer til Norge under specad og under motoriserad på grunn av påleggsavgifterne?
Sedan ska man vel ikke tru på allt i den avisen?
:D

Re: ND

Posted: 18 Jun 2015, 16:23
by Stalfa
Får inntrykk av at ND'en har bedre plass i kupeen enn NC.
Det er håp for oss som er rakrygget.

Re: ND

Posted: 18 Jun 2015, 17:21
by MacBain
Swede wrote: :? njaa vet ikke om det er så rart...det er vel ikke förste bilen som kommer til Norge under specad og under motoriserad på grunn av påleggsavgifterne?
Sedan ska man vel ikke tru på allt i den avisen?
:D
Er jo rart om dem ikke speccer med ting som ikke gir høyere avgifter. Er det noen offisiell info fra Maza Norge angående dette?

Re: ND

Posted: 20 Jun 2015, 00:12
by Trouble
Image
Big-J fra Miata.net wrote:
From http://www.roadster.mazda.co.jp

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Hvilke farger faller i smak her? Dette er såvidt jeg vet de offisielle launch fargene.. Det er jo bare én ekte farge her.. :/ Meteor Gray, Blue Reflex og Black er vel de fineste.