Rudolf (mye bilder)

Her kan du lage prosjekttråd som også kan nås av personer som ikke er forummedlemmer. Ønsker du din tråd flyttet hit, gi beskjed til moderator!

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by 2re »

Dere er bare ute om natta? :?
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

2re wrote:Dere er bare ute om natta? :?
Vi er ute når UP har gått å lagt seg .... :wink:

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by 2re »

Rudolf wrote:
2re wrote:Dere er bare ute om natta? :?
Vi er ute når UP har gått å lagt seg .... :wink:

Erik
:D
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Larserik
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 645
Joined: 26 Oct 2007, 22:02
Status: Offline

Post by Larserik »

Rudolf wrote:STOPP !!

Tusen takk for all medfølelse og kondolanser i en slik trist stund.
Men den varte ikke lenge :shock:
:)

For ti minutter siden fikk jeg telefon fra Politiet (UP 335).
Nå tror dere sikkert jeg tuller, men dette er IKKE en forsinket aprilsnarr........

Fartsovertredelsen min hadde skjedd på motorvei klasse A.
Der er grensen for førerkortbeslag 131 km/t, IKKE 126 km/t.
Jeg ble målt til 129.

Jeg har IKKE mistet lappen.
Her var det jo en del sider med lesestoff, siden jeg ikke har vært her inne på noe dager.

Godt at flaksen var på din side denne gangen, og at du fikk tilbake lappen :D

God Påske!
User avatar
Crawler
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 155
Joined: 01 Jun 2007, 02:00
Location: Sogn og Fjordane
Contact:
Status: Offline

Post by Crawler »

Fy flate.
Det front trekket der var jo skikkelig naice.
Minner om undertøyet til ex'en, innbudds-sikre sloggi...


:cry:
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Ikke bare jeg som skriver om Rudolf

Noen av de som dukket opp på Fornebu i dag fikk utlevert siste nummer (nr. 4) av bladet Auto Motor & Sport
http://www.automotorogsport.no/.
Bladet finner du i kiosken fra tirsdag i neste uke.

Som jeg har skrevet tidligere har de laget en sammenlignende artikkel om NC i forhold til NA.
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... &start=720

Jeg har skannet artikkelen og legger den ut her .....

Image

Jeg har forstørret teksten:

ImageImage

Så noen flere bilder:

Image
Image

Hyggelig at flere synes Rudolf er god å kjøre ...

Erik
(Som smiler bredest ......)
:D
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Jeg syns NA er morsommere å kjøre enn NC.

NC blir litt mye komfort..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 676
Joined: 22 Aug 2007, 15:14
Location: Holmestrand
Status: Offline

Post by TurboLag »

har ikke prøvekjørt NC, så skal ikke uttale meg om kjøreegenskaper. men jeg smiler mer når jeg setter meg i en NA enn en NC :twisted:
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
B1ackBoX
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 470
Joined: 22 May 2008, 22:30
Medlemsnummer: 718
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by B1ackBoX »

Trur jeg skal se om jeg får prøvekjørt en NC iløpet av sommeren,
men jeg trur nok jeg vil foretrekke NA (ihvertfall grunnet utseendet, liker ikke fronten til NC'n).
Rød Mx5 NA 1990mod, 1,6L 115Hk -shortnose|LPTHeadlights|Spax|Magnekåre|MSpeed Brakes|VLSD|Polyforringer|MSPNP|LC1|StainlessSteelDualTipExhaust|
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L
User avatar
uggla
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1350
Joined: 03 Aug 2006, 02:00
Medlemsnummer: 595
Location: Oppegård
Status: Offline

Post by uggla »

Kanskje litt dårlig gjort å teste en bein-standard NC mot en Rudolf med BBSer, HSS (Hardanger suspension system) og div. mods.

Spørs om ikke en helt org. NA hadde vært like komfortabel som en org. NC.

Men uansett, Rudolf gjorde fin figur... 8)

De gamle er eldst! :D
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Ganske sikker på at mange av de som ikke liker NC eller NCFL nå forandrer det synet om et år.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

uggla wrote:Kanskje litt dårlig gjort å teste en bein-standard NC mot en Rudolf med BBSer, HSS (Hardanger suspension system) og div. mods.

Spørs om ikke en helt org. NA hadde vært like komfortabel som en org. NC.

Men uansett, Rudolf gjorde fin figur... 8)

De gamle er eldst! :D
Tja, .... tjo ....

NC-en var en 2.0 Roadster Sport.

Min har orginale hjuldimensjoner/dekk og offsett (+45).
Jeg har RB-krengestag (litt større en de orginale), gule Koni, Eibach fjærer og de to stagene som kom i 94.
Det er det hele, så Rudolf må vel sies å være rimelig "stock".
8)

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Rudolf Racing

Ja , da var første "trackday" unnagjort med ræserbildekk og greier 8)
Jeg gikk jo til innkjøp av Yokohama A048 i orginaldimensjon 185/60-R14 med medium gummiblanding.

Image

Jeg har fått prøvd dekkene litt i forkant av autoslalomen nå på søndag.
Erfaringene fra "prøve perioden" er overraskende.
De sporer bittelitt i forhold til mine Pirelli P6 (som ikke har antydning til sporing whatsoever).
Men ellers er de ganske så anonyme, bortsett fra at de sitter som f....
Der jeg tidligere gjorde en liten vipp med rompa, har jeg nå problemer med å få det til.

Under kjøring på motorvei ble politiet så imponert at de beslagla førerkortet mitt i flere timer :shock:
Jeg har liten erfaring med vått føre og kommer ikke til å bruke dekkene til daglig bruk.

Men så til Gardermoen og autoslalom:

Image

Yokohama dekkene sitter veldig mye bedre enn mine "gamle" Pirelli P6.
Alle dekk slipper før eller siden !
Jeg brukte søndagen til å prøve mye forskjellig.
Lufttrykk foran/bak lite/mer.
Støtdempere foran/bak harde/myke (justerbare gule Koni).

Konkulsjonen min er omtrent som følger:
Jeg klaget litt over understyring, men har "revidert" påstanden noe.
Man får ofte fokus på èn ting, og "graver" seg litt ned i den problemstillingen.
Bilen er ikke understyrt, men 100% rattutslag rundt den nye tønna, må nødvendigvis føre til noe "ploging".

Men justeringer av lufttrykk og dempere har en klar effekt.
Denne effekten er tydeligere nå når dekkene sitter bedre.

Men den største effekten har sjåføren :roll:
Sporvalg og bremsepunkt er kjempeviktig.
Morro å se på hvordan de andre kjørte.
Mange gode sjåfører, og mye inspirert kjøring.

Skulle gjerne hatt anledning til å prøve ut litt mere.
Å beherske 360grader-tønna på Gardermoen, er en stor fordel har jeg skjønt.

Vi ses ....
:P

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3031
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Post by Hauk »

Jeg dro før jeg fikk med meg dine erfaringer med å gå opp etpar psi. Hvordan fungerte det?

Jeg lå jo etpar høyere enn jeg hadde planlagt. Slike bensinstasjonsgreier er litt bingo. Kanskje jeg tester litt lavere neste gang - alt etter dine erfaringer.
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Hauk wrote:Jeg dro før jeg fikk med meg dine erfaringer med å gå opp etpar psi. Hvordan fungerte det?

Jeg lå jo etpar høyere enn jeg hadde planlagt. Slike bensinstasjonsgreier er litt bingo. Kanskje jeg tester litt lavere neste gang - alt etter dine erfaringer.
Jeg synes ikke høyere lufttrykk var noen god idè (jeg fikk dårligere tider)
2.0kg på kalde dekk er maks, som jeg vil bruke neste gang.
Det øker da til 2.1kg etter tre runder.
(Jeg sjekket dette to ganger).

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Post Reply