4-punktsele og tips om basshøytaler

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Laiton
500 RPM
500 RPM
Posts: 91
Joined: 19 Mar 2009, 22:57
Medlemsnummer: 802
Status: Offline

4-punktsele og tips om basshøytaler

Post by Laiton »

Hei! Er det noe poeng å installere 4-punktsele når jeg ikke har racingseter? Tenker på utseende og sikkerhet, men hvis de ikke har noen gode festepunkter er det vel lite vits i å kjøpe sånne.

Lurer også på om noen har tips til basshøytaler jeg kan bruke. Jeg ønsker ikke å bruke opp hele bagasjerommet mitt, så jeg har problemer å finne en lur løsning til hvordan jeg kan få inn mer bass i bilen. Skjønner at bagasjerommet er så tett at en liten basskasse vil ha liten effekt, men det er jo ikke så stor plass ellers. Noen tips?

Har forresten en ganske nyinnkjøpt 93-modell som jeg har planer om å style opp med tiden når pengene strekker til. Har nylig installert lavprofillykter som jeg er veldig stolt av :D
User avatar
uggla
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1350
Joined: 03 Aug 2006, 02:00
Medlemsnummer: 595
Location: Oppegård
Status: Offline

Post by uggla »

Jeg kjøpte meg en slik en:

http://www.blaupunkt.com/uk/7606305001_main.asp

Finfin sak. Plasserte den bak passasjer sete, da jeg selv er ganske lang. Er du relativt kort går den nok fint bak førersetet og.

Jeg ga rundt 1300 kr på pixmania.com for den.

Er sikkert ikke premium-kvalitet men den er solid og løste bass-problemet greit for meg.
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
User avatar
speedy86
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 125
Joined: 27 Mar 2008, 01:48
Location: stavanger
Status: Offline

Re: 4-punktsele og tips om basshøytaler

Post by speedy86 »

Laiton wrote:Hei! Er det noe poeng å installere 4-punktsele når jeg ikke har racingseter? Tenker på utseende og sikkerhet, men hvis de ikke har noen gode festepunkter er det vel lite vits i å kjøpe sånne.
jeg er enig der.. men vis du ikke skal ha racing stoler så hadde jeg beholdt vanlige selene.. men sånn som jeg skal det så må jeg har 4-punktseler. leter også etter bra feste punkter...
mx-5 miata 1989 mod drift prosjekt
foto/film.
sponsorer:
www.ghostextreme.no
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Post by nope-mx5 »

4 punkt har ikke noen bra funksjon i de vanlige setene.
Man må heller ikke ha 4-punkt om man har bøttestoler, men det er absolutt ikke noe dårlig ting.

Forsåvidt veldig uvant å kjøre med de første gangene :)

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Post by DrHolm »

fraråder å bruke 4-punkt, uansett E-merka eller FIA, når en kjører til vanlig.
litt køddent å få med seg dødvinkelen over venstre skulder. (med cabben oppe.)

har du en "bar", avstiver e.l. mellom B-stolpene så går det ann å både ha 4-, og 3-punkt i bilen. hvertfall på NB.

liten vits uten stol laget for 4-punkt, skulderremmene sklir fort av. og er ikke sikkert for fem øre hvis det først butter..
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
indahla
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1286
Joined: 26 Sep 2005, 02:00
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: 4-punktsele og tips om basshøytaler

Post by indahla »

Laiton wrote:Lurer også på om noen har tips til basshøytaler jeg kan bruke. Jeg ønsker ikke å bruke opp hele bagasjerommet mitt, så jeg har problemer å finne en lur løsning til hvordan jeg kan få inn mer bass i bilen. Skjønner at bagasjerommet er så tett at en liten basskasse vil ha liten effekt, men det er jo ikke så stor plass ellers. Noen tips?
Jeg har monternt denne (http://www.pioneer.no/no/products/25/13 ... index.html) bak hanskerommet. Passer akkurat inn og gir god lyd. Usikker om den er å få kjøpt lengre, men noe tilsvarende er sikkert å få tak i.
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
Post Reply