Rudolf (mye bilder)
Moderator: Styremedlemmer
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Satser på A048 180/60-R14.Vegard wrote:Blir det 185/60-14 - A048/r888 eller noe annet kanskje?
Kunne jo vært kult å hatt slicksene på gullfelgene Synes de så veldig bra ut jeg!
Du har et poeng med slicks på gullfelgene.
Lettere å finne fram i boden .....
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Grorud Barnehage
Heldighvis så finnes det flere som liker kombinasjonen vinter/snø og MX5/Miata.
Stadig hyggelig besøk på verkstedet.
I dag var det Kjakan og Wang911 som var på besøk, bremser var dagens tema.
Kjakan fikk hjelp til skifte av skiver og klosser rund baut.
Rudolf får oppgradering til 1.8 bremser som er kjøpt fra Wang911.
50% mekking 70% juging ......
Enda en uorginal/orginal oppgradering av Rudolf med deler fra en annen MX5-modell
(Forberedelser til Nürburgring ??)
Erik
Heldighvis så finnes det flere som liker kombinasjonen vinter/snø og MX5/Miata.
Stadig hyggelig besøk på verkstedet.
I dag var det Kjakan og Wang911 som var på besøk, bremser var dagens tema.
Kjakan fikk hjelp til skifte av skiver og klosser rund baut.
Rudolf får oppgradering til 1.8 bremser som er kjøpt fra Wang911.
50% mekking 70% juging ......
Enda en uorginal/orginal oppgradering av Rudolf med deler fra en annen MX5-modell
(Forberedelser til Nürburgring ??)
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Bremser og biler som tåler snø
Flotte biler Gøy med snø
"Real cars are designed to carry only two people - anything else is just a bus"
-1990 MX-5
-1994 MX-5 1,8 Delebil
x2000 MX-5
-1990 MX-5
-1994 MX-5 1,8 Delebil
x2000 MX-5
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Re: Bremser og biler som tåler snø
Varianter av lys
Og lysene trenger en kommentar:
Til venstre Wang911 i en europeisk NA med parklys i hjørnet av frontlyktene og som bruker nærlys (i låvedørene) som kjørelys.
(Han har blinklys i eggeplomme i den store delen av frontlyktene)
I midten Rudolf som har en hjemmemekk kobling med kjørelys i den store delen av frontlyktene, parklys i hjørnet og grøftelys i hai-kjeften.
(Nærlyset i låvedørene er bare oppe for å imponere. Blinklys i skandinaviske lykter i fangeren)
Til høyre har vi Kjakan i sin meget orginale Miata (C-pack).
Kjørelys i kombipærene i den store delen av frontlyktene, markeringslys i side-refleksene og nærlys i låvedørene.
(Helt orginal kobling)
Erik
Bør egentlig presenteres.wang911 wrote:Flotte biler Gøy med snø
Og lysene trenger en kommentar:
Til venstre Wang911 i en europeisk NA med parklys i hjørnet av frontlyktene og som bruker nærlys (i låvedørene) som kjørelys.
(Han har blinklys i eggeplomme i den store delen av frontlyktene)
I midten Rudolf som har en hjemmemekk kobling med kjørelys i den store delen av frontlyktene, parklys i hjørnet og grøftelys i hai-kjeften.
(Nærlyset i låvedørene er bare oppe for å imponere. Blinklys i skandinaviske lykter i fangeren)
Til høyre har vi Kjakan i sin meget orginale Miata (C-pack).
Kjørelys i kombipærene i den store delen av frontlyktene, markeringslys i side-refleksene og nærlys i låvedørene.
(Helt orginal kobling)
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Reparasjon av skade.
Da var skjerm kjøpt fra Veng, og hoffleverandør av lakkering, valgt.
Skjermen kostet meg kr. 2300.- og så var det klart for et par turer til Drammen
Drammen Karosseri er firmaet jeg satser på når det gjelder oppretting og lakkering av Leopold.
Så da måtte de testes ....
Jeg tok med meg den ulakkerte skjermen og løs låvedør.
(for å sjekke farge etter lakkering)
Dette er et bilde av en MX5 med Miata93 Limited Edition låvedør
Veldig bra tips for de som tenker på å bruke bilen som pirattaxi ...
Skjermen ble hentet dagen etter og måtte "prøvemonteres":
Demontering og montering er relativt enkelt.
Det står i "bøkene" at man må av med støtfanger, men jeg klarte meg med bara å løsne den litt på den ene siden.
Etter at den gamle fangeren var av, så dukket det opp en lien "åker" nederst i skjermbuen.
Men det merkelige er at det ikke finnes rust ....
Skjermen ble lakket med "ruglelakk" under midstreken og den sorte stripa nederst, lakkerte jeg selv
Her er resultatet, fargen er "innertier".
(Ja, jeg vet at bilen skriker etter polish ....
og nummerkiltet har blitt brukt som snøplog i vinter)
Ferdig !
(mangler å re-montere skvettlapp)
Case closed.
(kosta meg under kr. 4000,- i direkte utlegg)
Erik
Da var skjerm kjøpt fra Veng, og hoffleverandør av lakkering, valgt.
Skjermen kostet meg kr. 2300.- og så var det klart for et par turer til Drammen
Drammen Karosseri er firmaet jeg satser på når det gjelder oppretting og lakkering av Leopold.
Så da måtte de testes ....
Jeg tok med meg den ulakkerte skjermen og løs låvedør.
(for å sjekke farge etter lakkering)
Dette er et bilde av en MX5 med Miata93 Limited Edition låvedør
Veldig bra tips for de som tenker på å bruke bilen som pirattaxi ...
Skjermen ble hentet dagen etter og måtte "prøvemonteres":
Demontering og montering er relativt enkelt.
Det står i "bøkene" at man må av med støtfanger, men jeg klarte meg med bara å løsne den litt på den ene siden.
Etter at den gamle fangeren var av, så dukket det opp en lien "åker" nederst i skjermbuen.
Men det merkelige er at det ikke finnes rust ....
Skjermen ble lakket med "ruglelakk" under midstreken og den sorte stripa nederst, lakkerte jeg selv
Her er resultatet, fargen er "innertier".
(Ja, jeg vet at bilen skriker etter polish ....
og nummerkiltet har blitt brukt som snøplog i vinter)
Ferdig !
(mangler å re-montere skvettlapp)
Case closed.
(kosta meg under kr. 4000,- i direkte utlegg)
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- midget77
- 6500 RPM
- Posts: 813
- Joined: 01 Sep 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 517
- Location: Fredrikstad
- Contact:
- Status: Offline
Flott å se at veng-skjermen passer utmerket. Jeg håper å ikke trenge det noen gang, men man vet jo aldri.
Hva slags antirustbehandling har Rudolf hatt tidligere? Baksiden av forskjermene og utsiden aav fotbrønnen er jo også et potensielt rust-sted. Det samler seg støv og dritt der, og støvet holder seg vått langt ut på en solskinnsdag.
Hva slags antirustbehandling har Rudolf hatt tidligere? Baksiden av forskjermene og utsiden aav fotbrønnen er jo også et potensielt rust-sted. Det samler seg støv og dritt der, og støvet holder seg vått langt ut på en solskinnsdag.
Last edited by midget77 on 15 Mar 2009, 08:43, edited 1 time in total.
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Mener det står under at det ikke sendes internasjonalt.Steinar wrote:Vet ikke hvordan det er med forsendelse av karosserideler fra MX5 Parts ang. frakt osv,. men de tar £102.68 for en ny org, skjerm.
Steinar
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Rudolf er Tectylbehandlet på Kampen antirust.midget77 wrote:Flott å se at veng-skjermen passer utmerket. Jeg håper å ikke trenge det noen gang, men man vet jo aldri.
Hva slags antirustbehandling har Rudolf hatt tidligere? Baksiden av forskjermene og utsiden aav fotbrønnen er jo også et potensielt rust-sted. Det samler seg støv og dritt der, og støvet holder seg vått langt ut på en solskinnsdag.
MX5parts skal ha £100 for frakta.Steinar wrote:Vet ikke hvordan det er med forsendelse av karosserideler fra MX5 Parts ang. frakt osv,. men de tar £102.68 for en ny org, skjerm.
Steinar
Med moms så blir det dyrere enn Veng
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
"Hjemmekontor"
Nå synes jeg at noen andre kan skrive litt om Rudolf også,
derfor hadde jeg hjemmekontor i dag ..........
For et par uker siden fikk jeg en henvendelse fra bladet Auto Motor & Sport http://www.automotorogsport.no/.
De skulle skrive om NCFL og ønsket en litt "annerledes" vri på artikkelen.
Hva med en sammeligning av NCFL-2009 og NA-1990 ?
Jeg kunne ikke si annet enn at det var jo en strålende idè
Entter en hyggelig prat med sjefredaktør Svendsen, hadde vi en avtale.
(Jeg "glemte" å fortelle ham at jeg kjørte rundt med en kolisjonsskadet bil)
Her var det bare å hive seg rundt og få orden på sakene.
I går kveld var hardtoppen plukket av, eksteriøret nypolert og BBS-felgene på plass.
Det var plutselig vår .....
I formiddag var det duket for stevnemøte i Nydalen:
Bak: NCFL 2.0 MZR Sport i Briliant Black.
Foran: NA 1.6 Norsk-utgave i Classic Red.
Først en foto-session, fra alle tenkelige (og utenkelige) vinkler.
Ute/inne, stillestående/kjørende, utvendig/innvendig.
SÅ, et morsomt oppdrag.
Byttekjøring av bil (mange ganger) og kjøring på svingete veier.
"Gjør bilene møkkete", sa fotografen.
"Javel !", sa redaktøren og jeg.
Først til Vestby ....
Mye fine veier i området, og møkkete skulle vi bli ...
Så til Son ....
Mere fotografering ....
Mye vakkert i Son .....
Min konklusjon .....
NCFL er en helt annen bil enn NA.
Lite MX-følelse igjen desverre.
Kjapp, komfortabel og spekket med utstyr.
Go-Kart følelsen er borte.
Mye mindre "direkte-følelse" med veien.
I svinger med høy hastighet og humper i veien, føler jeg meg usikker.
Bilen "går på stylter" og virker litt vinglete.
Virker faktisk litt understyrt, men vanskelig å si (og det sier i grunnen alt).
Bilen er ikke så forutsigbar som NA-en
For komfort, så er den helt super med ståltak og bra utstyrspakke.
Som "morrobil", så vil jeg heller ha Rudolf.
Auto Motor & Sport sin konklusjon ......
Den kan du lese i April-utgaven (nr. 4), som er i salg fra midten av April.
Det er satt av fire sider til artikkelen.
P.S. Jeg lurer på hva jeg skal si på jobben i morgen hvis jeg blir spurt om jeg fikk gjort mye i dag .....
Erik
Nå synes jeg at noen andre kan skrive litt om Rudolf også,
derfor hadde jeg hjemmekontor i dag ..........
For et par uker siden fikk jeg en henvendelse fra bladet Auto Motor & Sport http://www.automotorogsport.no/.
De skulle skrive om NCFL og ønsket en litt "annerledes" vri på artikkelen.
Hva med en sammeligning av NCFL-2009 og NA-1990 ?
Jeg kunne ikke si annet enn at det var jo en strålende idè
Entter en hyggelig prat med sjefredaktør Svendsen, hadde vi en avtale.
(Jeg "glemte" å fortelle ham at jeg kjørte rundt med en kolisjonsskadet bil)
Her var det bare å hive seg rundt og få orden på sakene.
I går kveld var hardtoppen plukket av, eksteriøret nypolert og BBS-felgene på plass.
Det var plutselig vår .....
I formiddag var det duket for stevnemøte i Nydalen:
Bak: NCFL 2.0 MZR Sport i Briliant Black.
Foran: NA 1.6 Norsk-utgave i Classic Red.
Først en foto-session, fra alle tenkelige (og utenkelige) vinkler.
Ute/inne, stillestående/kjørende, utvendig/innvendig.
SÅ, et morsomt oppdrag.
Byttekjøring av bil (mange ganger) og kjøring på svingete veier.
"Gjør bilene møkkete", sa fotografen.
"Javel !", sa redaktøren og jeg.
Først til Vestby ....
Mye fine veier i området, og møkkete skulle vi bli ...
Så til Son ....
Mere fotografering ....
Mye vakkert i Son .....
Min konklusjon .....
NCFL er en helt annen bil enn NA.
Lite MX-følelse igjen desverre.
Kjapp, komfortabel og spekket med utstyr.
Go-Kart følelsen er borte.
Mye mindre "direkte-følelse" med veien.
I svinger med høy hastighet og humper i veien, føler jeg meg usikker.
Bilen "går på stylter" og virker litt vinglete.
Virker faktisk litt understyrt, men vanskelig å si (og det sier i grunnen alt).
Bilen er ikke så forutsigbar som NA-en
For komfort, så er den helt super med ståltak og bra utstyrspakke.
Som "morrobil", så vil jeg heller ha Rudolf.
Auto Motor & Sport sin konklusjon ......
Den kan du lese i April-utgaven (nr. 4), som er i salg fra midten av April.
Det er satt av fire sider til artikkelen.
P.S. Jeg lurer på hva jeg skal si på jobben i morgen hvis jeg blir spurt om jeg fikk gjort mye i dag .....
Erik
Last edited by Rudolf on 18 Mar 2009, 22:19, edited 1 time in total.
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package