1.8 veivhjultrøbbel
Moderator: Styremedlemmer
1.8 veivhjultrøbbel
Hei!
På denne nydelige nedsnødde dagen ville min lille svarte f*** ikke mer. Ladelyset begynte å lyse, instrumentpanelet ble mørklagt og varmen ville ikke lenger strømme på i det fine snølandskapet av brunslaps og saltlake som trondheim har blitt.
Var på vei til dr. dyregod for eu-kontroll av guds skaperverk (meg) men måtte avbryte turen etter at min ellers trofaste jernhest mx5'en sa ifra om at nå ville den også innom dr. dyregod for service.
Hadde uansett tenkt å ta turen dit for å hente ei bestilt dynamoreim så tenkte det var den som hadde hoppa av og at det var årsaken til den plutselige mørkleggingen, men når servoen også forsvant skjønte jeg det var mer enn ei skarve reim. Kom meg akkurat til Strandveien før vanntempnåla pekte rett vest (eller høyre for å være nøyaktig) og hørte vannet koke når jeg fikk parkert midt i inngangspartiet til Strandveien auto.
Begge reimene hadde blitt løse, så skulle vri om starteren for å få reimene til å flytte nok på seg til at tallene på dem vistes for å lettere bestille nye, men Trond, min trofaste Strandveienhjelper så at ingen av reimhjulene gikk rundt. Bare bolten midt i nederste hjulet.
Deres teori var at gummibelgen som sitter mellom veivbolten (?) og hjulet hadde tatt kvelden, og derfor ikke klarte å drive rundt dynamo og servohjul/reim.
Sjekka delenr og priser, kun for det hjulet skulle de ha 2100, eller 1800 kroner, kom litt an på hvilket som passa til min lille sorte. Ser for meg dette fort kan bli både det dobbelte og mer for å få fiksa...
Har dette skjedd noen her før? Evt hvis noen har et slikt hjul til overs, gjerne i Barteland så kan vi gjøre en deal, evt bytte mot penger?
På denne nydelige nedsnødde dagen ville min lille svarte f*** ikke mer. Ladelyset begynte å lyse, instrumentpanelet ble mørklagt og varmen ville ikke lenger strømme på i det fine snølandskapet av brunslaps og saltlake som trondheim har blitt.
Var på vei til dr. dyregod for eu-kontroll av guds skaperverk (meg) men måtte avbryte turen etter at min ellers trofaste jernhest mx5'en sa ifra om at nå ville den også innom dr. dyregod for service.
Hadde uansett tenkt å ta turen dit for å hente ei bestilt dynamoreim så tenkte det var den som hadde hoppa av og at det var årsaken til den plutselige mørkleggingen, men når servoen også forsvant skjønte jeg det var mer enn ei skarve reim. Kom meg akkurat til Strandveien før vanntempnåla pekte rett vest (eller høyre for å være nøyaktig) og hørte vannet koke når jeg fikk parkert midt i inngangspartiet til Strandveien auto.
Begge reimene hadde blitt løse, så skulle vri om starteren for å få reimene til å flytte nok på seg til at tallene på dem vistes for å lettere bestille nye, men Trond, min trofaste Strandveienhjelper så at ingen av reimhjulene gikk rundt. Bare bolten midt i nederste hjulet.
Deres teori var at gummibelgen som sitter mellom veivbolten (?) og hjulet hadde tatt kvelden, og derfor ikke klarte å drive rundt dynamo og servohjul/reim.
Sjekka delenr og priser, kun for det hjulet skulle de ha 2100, eller 1800 kroner, kom litt an på hvilket som passa til min lille sorte. Ser for meg dette fort kan bli både det dobbelte og mer for å få fiksa...
Har dette skjedd noen her før? Evt hvis noen har et slikt hjul til overs, gjerne i Barteland så kan vi gjøre en deal, evt bytte mot penger?
Jeep Cherokee CRD Sport (KJ)
X '94 Mazda Miata 1.8T
X '94 Mazda Miata 1.8T
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
Ja det kan jo være belgen, men også kan det være at dr. Dyregod må sende din Mx5 til plastisk kirurg for å få utført en Nose Job (link)... grøss
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Har med stor sannsynlighet fått utelukka veivtrøbbel, siden motoren og bolten på det nederste hjulet går fint, den kjører bare uten servo, vannpumpe og dynamo siden hjulene ikke går rundt. Var heldigvis bare 3min unna Strandveien auto når det skjedde, tør ikke tenke på hva som kunne skjedd om jeg hadde vært lenger unna..
Stian, hvordan vet vi at den jeg trenger og du har er like, om det er to ulike? Virker som at bilen min er registrert så sent på 94-tallet at jeg bruker 95-deler enkelte plasser. Begge reimene har riller på langs med reima.
På utskrift fra delekatalogen avsnitt 1100 A Piston, crankshaft & flywheel 1800cc står det 11-371 ved hjulet, men på delenr fra en annen liste jeg fikk står det BPD3-11-401 og BPD3-11-401A på de to forskjellige hjulene..
Stian, hvordan vet vi at den jeg trenger og du har er like, om det er to ulike? Virker som at bilen min er registrert så sent på 94-tallet at jeg bruker 95-deler enkelte plasser. Begge reimene har riller på langs med reima.
På utskrift fra delekatalogen avsnitt 1100 A Piston, crankshaft & flywheel 1800cc står det 11-371 ved hjulet, men på delenr fra en annen liste jeg fikk står det BPD3-11-401 og BPD3-11-401A på de to forskjellige hjulene..
Jeep Cherokee CRD Sport (KJ)
X '94 Mazda Miata 1.8T
X '94 Mazda Miata 1.8T
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Ja om du har ett hjul med 2 multireimspor så har eg nok ett slikt hjul, men får ikke sjekket før i kveld eller senest i morgen, pga passer min datter nå, og skal rett på jobb når fruen kommer hjem,, Tar ett par gode bilder når eg finner eg..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
fikk svar fra verkstedet nå... om veiva var problemet anbefalte de ny veiv, reimhjul og kile. pris på deler: ca 19000. worst case scenario.
og jeg trenger en dram.
edit: fjernet bilde
og jeg trenger en dram.
edit: fjernet bilde
Last edited by Paest on 24 Jul 2009, 20:48, edited 3 times in total.
Jeep Cherokee CRD Sport (KJ)
X '94 Mazda Miata 1.8T
X '94 Mazda Miata 1.8T
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
villa vurdert å sett på dette selv iogmed at bilen går som den skal så er jo det en mulighet for at sporet under kilen er i orden og at dette kan la seg ornde enklere en veivbytte
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline