neppe... Jeg skjønte det iallefall ikke...RotaryPower wrote:Bedre forklart.
Engine Swap 1.6-1.8
Moderator: Styremedlemmer
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
Heter 'PKK" nå da..
PKK har forsåvidt mye med dette å gjøre, Oppistov.
Er ikke motor original, vil ikke verkstedet godkjenne PKK.
De vil gi en henvisning til trafikkstasjon. En annen løsning for verksteder er bare å ikke ta PKK på bilen din når de finner ut at den er trimmet
PKK har forsåvidt mye med dette å gjøre, Oppistov.
Er ikke motor original, vil ikke verkstedet godkjenne PKK.
De vil gi en henvisning til trafikkstasjon. En annen løsning for verksteder er bare å ikke ta PKK på bilen din når de finner ut at den er trimmet
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Hvordan ser de dette da, de eg har snakket med sier de ikke har noe med dette å gjøre, pga de har for liten tid til å sjekke opp i dette på en eu kontroll. så lenge resten er ok, så tar de ikke seg tid til å lete etter uoriginale deler, men er da alltid en fordel å prøve å gjøre den original da, man kan møte en idiot så skal vera så fornuftig, derfor eg anbefaller supercharger til de så skal ha enkel trim, så faktisk fungere, eg har gått hele linja med trim uten noen externe deler, meget dyrt, og lite effektøkning.. planen min er 185hk uten turbo og supercharger, men det er nok langt frem, må nok ha nye kammer og full porting da, og irtb..RotaryPower wrote:Heter 'PKK" nå da..
PKK har forsåvidt mye med dette å gjøre, Oppistov.
Er ikke motor original, nada godkjent PKK.
Henvisning trafikkstasjon. En annen løsning er bare å ikke ta PKK.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
Vel. For ett merkeverksted, som jeg jobber på så merker man det med engang. Andre lyder, mere lyder, mere krefter. Desutten ligger det som regel feil på motorstyrenhet. Men hvis man ser bortifra det, og til verksteder som ikke er merkestyrte så jobber det også folk der som har intresse av bil, og som har jobbet med bil ett par år. De merker det på samme måte og sjekker det opp. Mange vet hvordan bil vi har og hvordan de er levert.
Min oppfatning av saken hvertfall..
Forresten, i det siste har det vært heksejakt på verksteder som tar PKK og jukser litt. Det er svært få som slipper igjennom idag.
Min oppfatning av saken hvertfall..
Forresten, i det siste har det vært heksejakt på verksteder som tar PKK og jukser litt. Det er svært få som slipper igjennom idag.
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
- anton.g
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 16 Jul 2007, 23:18
- Medlemsnummer: 664
- Location: Trøndelag
- Status: Offline
Enkleste hadde vært å kjøpe seg eldre bil.
Da er det kun CO-test på tomgang som teller, som avgasstest.
Stiller mye friere når det gjelder trimming da, mer mulighet til ombygging.
Nyere enn 01.01.89, så gjelder andre regler, da trenger du utslipp på hele turtallsregistret.
Så der stoppes våre biler effektivt.
Eller et alternativ er det jo alltids:
Reise ned til Tyskland og få tatt TUV-test på kjøretøy.
Pris ca. 30.000.-, alt avhengig av kurs på euro....
Vi får ta en kronerulling på et samarbeidsprosjekt, og sende nedover en av våre biler.
Med den kompetansen folk har her på forumsidene, så skulle vel det la seg gjøre.
Penger skulle vel også la seg hente inn.
Ca 600 medlemmer à 200.-, gir drøyt 120 000 i kassa.
Nok til en prosjektbil og TUV-test.
Legg ut 6-800 aksjer, Ã 2-300.- som medlemmer kan tegne seg på, og la det være klubbens egen banebil, med kun kjørerettigheter til aksje-eiere.
En vill ide selvsagt, men som dere ser, ikke umulig...
Vil som ide klekker selvsagt ha aksje nr. 1, tegner meg også gjerne for flere................
anser
Da er det kun CO-test på tomgang som teller, som avgasstest.
Stiller mye friere når det gjelder trimming da, mer mulighet til ombygging.
Nyere enn 01.01.89, så gjelder andre regler, da trenger du utslipp på hele turtallsregistret.
Så der stoppes våre biler effektivt.
Eller et alternativ er det jo alltids:
Reise ned til Tyskland og få tatt TUV-test på kjøretøy.
Pris ca. 30.000.-, alt avhengig av kurs på euro....
Vi får ta en kronerulling på et samarbeidsprosjekt, og sende nedover en av våre biler.
Med den kompetansen folk har her på forumsidene, så skulle vel det la seg gjøre.
Penger skulle vel også la seg hente inn.
Ca 600 medlemmer à 200.-, gir drøyt 120 000 i kassa.
Nok til en prosjektbil og TUV-test.
Legg ut 6-800 aksjer, Ã 2-300.- som medlemmer kan tegne seg på, og la det være klubbens egen banebil, med kun kjørerettigheter til aksje-eiere.
En vill ide selvsagt, men som dere ser, ikke umulig...
Vil som ide klekker selvsagt ha aksje nr. 1, tegner meg også gjerne for flere................
anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
jeg kan godt kjøre nedover til tyskland sommern 09 hvis det blir noe kronerulling... har tenkt å putte i stage 3 eller 4 kit fra bell... siden jeg jobber som fisker har jeg fri hele sommeren... har på lista å kjøpe en 1.6l jdm motor og turbokittet fra bell... har en kompis av meg som skal putte i alt av stasjet for ett par flasker vodka :p så hvis det blir kronerulling så kan jeg kjøre ned å få fiksa tuv
Dersom dette medfører TYPEGODKJENNING av turbo-settet er jeg med... Den vanlige testen som det har vært snakk om her på forumet er en test av avgasser og gjelder etter det jeg har forstått kun den bilen som blir testet. Dvs. selv om helt kliss likedan bil --> samme test må tas også på denne
92 1,6 NA sort m/tan interiør
Hvis det er plan om å typegodkjenne et turbokit bør jo produsenten involveres og fortrinnsvis betale hele morroa. Tviler på at FM eller BEGI er med på noe slik i disse nedgangstider dog.
Både FM og BEGI har vel sammarbeidspartnere i UK. Om det er gjort noe arbied for å få dette godkjent over der kan det muligens brukes som dokumentasjon på div her til lands.
Både FM og BEGI har vel sammarbeidspartnere i UK. Om det er gjort noe arbied for å få dette godkjent over der kan det muligens brukes som dokumentasjon på div her til lands.
Skjønner for så vidt det, men har søkt litt i bruktbilbaser i Norge og Sverige og har ikke kommet over en eneste 1,8 liter. Fant 2 1,6 litere i Sverige.
Men snakker vi 10000 eller 40000 for en motor i OK stand da? Eller kanskje 1000 1,6 literen i Sverige skulle de ha 7000 SEK for. Det var en 91 eller 92 mod gått 86000 eller no...
Men snakker vi 10000 eller 40000 for en motor i OK stand da? Eller kanskje 1000 1,6 literen i Sverige skulle de ha 7000 SEK for. Det var en 91 eller 92 mod gått 86000 eller no...
TurboLag wrote:kommer mye an på om man bygger/overhaler selv, eller om man MÅ ha en som går prikkfritt
Medlemsnr: 736
'96 mod NA BRG 1,6
BRG Hardtop, Tan skinninteriør, Monoratt
'96 mod NA BRG 1,6
BRG Hardtop, Tan skinninteriør, Monoratt
du kan også lete etter 1.8-litere fra 323 og enkelte utgaver av Ford Escort
Er samme motoren, bortsett fra litt smådill som f.eks fordeler istedet for CAS. Passer nedi med litt mx-5-deler (bunnpanne, innsug, eksos og motorfester).
Er samme motoren, bortsett fra litt smådill som f.eks fordeler istedet for CAS. Passer nedi med litt mx-5-deler (bunnpanne, innsug, eksos og motorfester).
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Jepp eg har basert mine motorer paa 323, kjoper bare de delene eg trenger paa ebay//TurboLag wrote:du kan også lete etter 1.8-litere fra 323 og enkelte utgaver av Ford Escort
Er samme motoren, bortsett fra litt smådill som f.eks fordeler istedet for CAS. Passer nedi med litt mx-5-deler (bunnpanne, innsug, eksos og motorfester).
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.