Vil flytte...

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
A_hjelme
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 150
Joined: 30 Oct 2003, 01:00
Location: Tønsberg
Status: Offline

Vil flytte...

Post by A_hjelme »

har lyst til å flytte fra regn-fylte Ålesund :( til et bedre sted.. sørover.. Rundt Oslo eller noe sånt. E å dama. Noe å anbefale? Har ikke lyst å bo midt i Oslo. kanskje kristiansand å? eller fredrikstad?? Noe som er solfylt å fin plass å bo på... er veldig værsjuk :? Vil ha MASSE sol :mrgreen:
Hjelp???
User avatar
eivind
500 RPM
500 RPM
Posts: 57
Joined: 19 Apr 2004, 02:00
Location: Sætre
Status: Offline

Da har jeg et kjempetilbud

Post by eivind »

Helt tilfeldig er min leilighet på bakklandet i Trondheim til salgs nå. 100m2 rett ved elven og utsikt til nidarosdomen. Her er det BARE sol. Faktisk så mye sol at jeg har kjøpt meg nytt hus på Sætre ved oslofjorden. Siden du er Møring vil du sikkert ikke betale for mye, så du får den for 2.180.000 ferdig prutet. 8) Visning 14. juni, men mitt tips til deg er å komme med et kjempebud nå, så får du den før visningen. OK? Eivind :mrgreen:
96 1.6 BRG Under Construction!
User avatar
JohnBGoode
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 134
Joined: 20 Oct 2003, 02:00
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by JohnBGoode »

Jeg kan anbefale Vestfold som et trivelig sted å bo med mye sol 8) , kort vinter, stort arbeidsmarked 8O (Mange byer med kort avstand) og kort vei til Oslo/Sverige/England/Hellas/Romania osv.(Torp) :mrgreen: . Jeg er av slaget som kan bo hvor som helst bare jeg ser Mjøsa (Lillehammering) og selv jeg trives her nede (Har utvidet Mjøs-begrepet til å omfatte all slags vann...) :D Innlegget er ikke så konkret som trønder'n over, men jeg kan i allefall gi regionen min anbefaling :-)
91 Cl. Red, Lille Rosin Style............ :-(
94 Laguna Blue Metallic 1,8 :-)
User avatar
A_hjelme
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 150
Joined: 30 Oct 2003, 01:00
Location: Tønsberg
Status: Offline

Post by A_hjelme »

Har blitt fortalt at Larvik skal være en fin plass? Har ikke vært der før.. Noen herfra som er derfra? :)
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1280
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by motorhead »

A_hjelme wrote:Har blitt fortalt at Larvik skal være en fin plass? Har ikke vært der før.. Noen herfra som er derfra? :)
Moder`n er fra Stavern, ikke langt fra Larvik. Med fare for å fornærme
noen vil jeg påstå at Stavern er kneppet koseligere :)
Uten at jeg har noen statistikk, vil jeg også hevde at det regner mindre der. Dette er kun basert på egen erfaring, etter som jeg har tilbragt haugevis av somre neden for Minnehallen. Der har det vært knall sol, og i Larvik har det bøtta ned. Faktisk regner det lite i Brunlanes.
Nå må ikke folk tru jeg er så patriot at jeg heier på STAG da......


Har sett at det er noen fra Sandefjord her, mulig de har noen tips.

Eller flytt til Romerike! Stabilt og fint innlandsklima :wink:
User avatar
Precious
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 426
Joined: 07 Dec 2003, 01:00
Location: Skien
Status: Offline

Post by Precious »

Jeg bor i Skien :D Helt grei by, selvom den er blitt kjedelig etter å ha bodd her i 19år.

Ikke veldig miatavær, men "average" i forhold til de mange andre byene på østlandet. Skien er en forholdsvis stor by, men ikke så en føler seg som i Oslo og det er ikke langt ut til sommerbyene ved sjøen.

Angående Larvik og Stavern, så er vel Stavern en sommerby kontra Larvik som er en by hele året. Tenker på innbyggere og størrelse på Sentrum.

Romerike og da kanskje Lillestrøm er et godt alternativ, veldig bra bilmiljø der som det også er i Larvik. Jeg tipper nærmere 50% av folka på bilforumet.net er fra Drammen-Oslo-Romerike-Omegn osv..

Drammen kan kanskje bidra også? Mye fint vær og deilig sommerby med kort vei til sjøen og det som følger med, samtidig som det bor folk der om vintern også.
User avatar
A_hjelme
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 150
Joined: 30 Oct 2003, 01:00
Location: Tønsberg
Status: Offline

Post by A_hjelme »

Frode (sebring) skryter villt å hemningsløst over der han bor da... he he
Brevik ved porsgrunn. Mest sol i hele norge der, sir han.
(forventer et lite innspill fra han no..) :wink:
User avatar
Pacmania
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 459
Joined: 30 Dec 2003, 01:00
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by Pacmania »

Sandefjord er å andbefale på sommeren.. :)
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
User avatar
t_huseby
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 229
Joined: 17 Jan 2004, 01:00
Status: Offline

Post by t_huseby »

Jeg er fra larvik. Her er det kjempe flott syns jeg. Om du bor i sandefjord, larvik eller stavern spiller vel egentlig ingen rolle mener jeg da. Det er såpass korte avstander at det er ikke no stress å farte dit en vill. Selv bor jeg nesten midt i mellom s.fj. og larvik, ( Kvelde ) Så jeg er stor fornøyd i grunn.

Ang. stavern så er jeg enig i at det er en sommerby. Mange turister der om sommeren, pent vær, og mye liv. Men det er en del vind der da, og om høsten, vinteren, og tidlig vår så er det ganske dødt der, og folketomt. Men det kan jo tolkes både positivt og/eller negativt. Smaken er jo som baken.......
t_huseby ---> Redrider
User avatar
A_hjelme
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 150
Joined: 30 Oct 2003, 01:00
Location: Tønsberg
Status: Offline

Post by A_hjelme »

Så Vest-fold generelt da altså? ser bra ut da.. Tenkte vi skulle ta oss en tur ned dit for å kikke om ikke så altor lenge. Men hvordan er det om vinteren da? Masse snø eller sludd? Å er det dyrt å bo der? med tanke på leie av leilighet? Bra lønn der?
Hmm.. noen der nede som kan vise oss rundt? :)
User avatar
Dalton
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 456
Joined: 05 Dec 2003, 01:00
Location: Hammerfest/Hasvik (sørøya)
Contact:
Status: Offline

Post by Dalton »

Neida ikke begå feilen med å flytte sørover. Flytt til Finnmar :lol:
Her er det sol 24 timer i døgnet i alle fall ett par dager i løped av sommeren, å så har vi ikke noe sol her noen måner på sein høst og nyår. 8)
Du får hus på sørøya der hvor jeg kommer fra for 300 tusen. Da er en flott enebolig med luftig og fin tomt.... :wink:
Vi har nedskriving av studielån, og egne fradrag på skatten bare for at vi bor her oppe, og det er veeeeeeeldig lite kø dannelser når alle skal kjøre hjem fra jobben i tre fire tia :mrgreen:
Nei flytt til nord, der er det bra......... :D :mrgreen: 8)
1992 Mazda Mx5.
1997 Ski-Doo Mach 1.
2006 Ski-Doo GTX 600 sdi
2009 Mazda 5
2004 Kia Carnival
2016 Citroën C4 grand Picasso
2008 Citroën C4 grand Picasso
2014 Lynx Boondocker 3700 800.
2012 Ski-Doo GTX 1200 se.
2004 Polaris RMK vertical edge 500
User avatar
A_hjelme
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 150
Joined: 30 Oct 2003, 01:00
Location: Tønsberg
Status: Offline

Post by A_hjelme »

Ser ut for at det blir Tønsberg. Fått masse anbefalinger om den plassen.
Reiser nedover onsdags-kveld den 30juni. å blir fartende rundt der nede til søndagen. Må finne jobb å leilighet tenkte vi...
Planen er å flytte begynnelsen av august.
Post Reply