Kilometerjuks TG Bil

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Sladd
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 171
Joined: 18 Jul 2005, 02:00
Location: Modum
Status: Offline

Post by Sladd »

TG-bil er litt niffy. Ville ikke kjøpt bil av de der.
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
User avatar
mussa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3538
Joined: 31 Jul 2006, 02:00
Medlemsnummer: 642
Location: Hokksund
Status: Offline

Post by mussa »

Jeg var på TG når jeg skulle se på mx5 for første gang, opplevde hele pakka som useriøst fra jeg satte foten inn der til jeg dro igjen, uten mx5! Når det er sagt så har Tom Gabrielli en bror, Einar som selger biler i Åmot, som er rake motsetningen erfaringsmessig! Einars bil og deler.. Han tar inn mx5 blant annet, hyggelig fyr som selger biler med garanti.. Litt stiv i pris, men det er bare å prute!! Kjøpte Foresteren min av han, fikk prutet over 10000 kroner av finn.no-prisen! Ferdig registrert og godkjent! Import fra Sveits alt sammen!
Hvis noen ønsker seg en mx5 så ta en prat med han, han tar inn biler på "bestilling", men det tar litt tid! :)
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack

2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
User avatar
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1494
Joined: 23 Jul 2005, 02:00
Medlemsnummer: 542
Location: Senja/Tromsø
Contact:
Status: Offline

Post by _mx5_Rune_ »

generelt sett er 90tallsbiler med digitalt speedometer veldig enkelt å jukse med. spesielt VAG er lette.. heldigvis har dette blitt bedre med årene. bmw har lenge hatt hurtigtester med tasting på triptellertasten i en bestemt rekkefølge der bilen går gjennom alle data og sier fra om rett kmstand. har vært borti en differanse på rundt 100 000km i forhold til hva som sto på speedoen.
På peugeot sine biler (som jeg jobber mye på) med nyere ledningnett er det så godt som umulig å jukse på kmstanden. skal du jukse må stort sett alle styrebokser og elektriske komponenter i bilen byttes da disse har minne for km-stand. har vært gjort forsøk i norge, men hittil har ingen klart dette. uansett hvor mange komponenter de byttet fant bilen fram til den orginale kilometerstanden når de slo på tenninga.. godt ting blir forbedra etterhvert.. :) km-juks er noe dritt..
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
User avatar
Tommen
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 461
Joined: 04 Jul 2007, 20:21
Medlemsnummer: 984
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Tommen »

mussa wrote:Jeg var på TG når jeg skulle se på mx5 for første gang, opplevde hele pakka som useriøst fra jeg satte foten inn der til jeg dro igjen, uten mx5! Når det er sagt så har Tom Gabrielli en bror, Einar som selger biler i Åmot, som er rake motsetningen erfaringsmessig! Einars bil og deler.. Han tar inn mx5 blant annet, hyggelig fyr som selger biler med garanti.. Litt stiv i pris, men det er bare å prute!! Kjøpte Foresteren min av han, fikk prutet over 10000 kroner av finn.no-prisen! Ferdig registrert og godkjent! Import fra Sveits alt sammen!
Hvis noen ønsker seg en mx5 så ta en prat med han, han tar inn biler på "bestilling", men det tar litt tid! :)
Morsomt og lese om erfaringene fra TG.
Jeg kjøpte min fra TG, via Tom og jeg skjønner hva dere mener når han er en "luring".(eller selger som andre sier)
For min egendel har jeg hatt motsatt erfaring med TG (positivt til slutt, er selger selv hehe)
Det ble diskutert mye på prisen samt at jeg påpekte at det var noen mangler på bilen som han først ikke ville utbedre. Men etter en lang dag med diskusjoner, test kjøring, krangel, og ville diskusjoner endte jeg opp med strøken bil, (redusert pris) inkl harddtopp (noe som ikke var inkl,mente han) helt nye 17" felger, ny frontklykt da det var ei ripe i glasset hehe.

Så jeg trur det er veldig inviduelt på hvor god man er å prate for seg mot en selger som er interessert i høy pris..
Men ja har hørt mitt om TG bil, men jeg vil si at de ikke er så ille som kanskje folk flest mener :)
MX5 NB GTR 1,8 - 99mod
Mazda 6 stv. 2009, mod
x- Mx5 NB HERO 1,8 sport 03mod
x- Golf III 1,8 96 mod
x- Mazda 323F 1,8 90 mod
x- Datsun Cherry 1,2 79 mod

HERO http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16141
Post Reply