Lys og nøkkelvarsel - fjerne?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
roar
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 165
Joined: 02 Dec 2003, 01:00
Location: Ørskog
Status: Offline

Lys og nøkkelvarsel - fjerne?

Post by roar »

Jeg har en irriterende varsellyd når jeg åpner døren mens nøkkelen står i. Hvor ligger denne og hvordan kan jeg få fjernet den?
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Lys og nøkkelvarsel - fjerne?

Post by Vidar »

Den kan du fjerne med å trekke ut en brun kontakt med en to leder som går inn i tenningslåsen.
Du må skru av dekslet rundt rattstammen. tror det er 4 skruer. Den ene skruen må tilbake i det hullet den kom i fra.
roar wrote:Jeg har en irriterende varsellyd når jeg åpner døren mens nøkkelen står i. Hvor ligger denne og hvordan kan jeg få fjernet den?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Stig
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 132
Joined: 30 Sep 2003, 02:00
Location: Singapore
Status: Offline

Re: Lys og nøkkelvarsel - fjerne?

Post by Stig »

Vidar wrote:Den kan du fjerne med å trekke ut en brun kontakt med en to leder som går inn i tenningslåsen.
Du må skru av dekslet rundt rattstammen. tror det er 4 skruer. Den ene skruen må tilbake i det hullet den kom i fra.
roar wrote:Jeg har en irriterende varsellyd når jeg åpner døren mens nøkkelen står i. Hvor ligger denne og hvordan kan jeg få fjernet den?
Du trenger ikke skru av noe deksel:
Den sitter under panelet under rattet. Fant den lettest ved å legge meg i setet med bena opp og hodet ned på gulvet. Satte tenningen på slik at "buzzeren" gikk på - følte meg så frem til den. Dro av ledningene, så var det problemet løst. Se forøvrig denne linken: http://www.miata.net/garage/buzzer.html
X - Miata 93 mod, Classic Red, C package, Beige skinn, Svart stayfast top, Gule koni med koni senkefjærer, Racing Beat type 2 front.
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Lys og nøkkelvarsel - fjerne?

Post by Vidar »

Jeg vurder faktisk å kople inn denne summeren igjen... Etter jeg glemte nøklene i bilen en gang...
roar wrote:Jeg har en irriterende varsellyd når jeg åpner døren mens nøkkelen står i. Hvor ligger denne og hvordan kan jeg få fjernet den?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
roar
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 165
Joined: 02 Dec 2003, 01:00
Location: Ørskog
Status: Offline

Post by roar »

En varslelyd hadde vært greit, men den summeren er jo helt j****g 8O
Post Reply