Importere NB fra usa - UPDATE Bilen er i boks :)

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Post by nope-mx5 »

Hvordan gikk dette?

Sliter med å finne en kurrant utgave i Norge (litt sær på hva jeg skal ha, hehe).

-n
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3033
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Post by Hauk »

nope-mx3 wrote:Sliter med å finne en kurrant utgave i Norge (litt sær på hva jeg skal ha, hehe).
Autotuning nedi Råde tar jo inn 10th AEer i ny og ne. Hørt med dem?

Jeg brukte dem (Anders) når jeg skulle ha min - og er godt fornøyd. Var også litt "sær":

NA 94-97, 1,8l, aldri vinterkjørt, LAV km, bra stand etc. De henter MX-5ene fra Sveits.
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Post by nope-mx5 »

Hauk wrote:
nope-mx3 wrote:Sliter med å finne en kurrant utgave i Norge (litt sær på hva jeg skal ha, hehe).
Autotuning nedi Råde tar jo inn 10th AEer i ny og ne. Hørt med dem?

Jeg brukte dem (Anders) når jeg skulle ha min - og er godt fornøyd. Var også litt "sær":

NA 94-97, 1,8l, aldri vinterkjørt, LAV km, bra stand etc. De henter MX-5ene fra Sveits.
Ja, var og så på en for litt siden.
Men syntes den hadde gått litt langt (121.000), og var mye riper og småbulker på den.

Skal sjekke med de igjen, og få de til å finne en for meg.
Er det noen sider som man kan søke på biler i Sveits?
Hadde vært praktisk å kunne gi de et par bestemte objekter.

Hadde vært greit å bruke de også, siden de har butikken ca. 10-15 min fra her jeg bor :)

-n
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3033
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Post by Hauk »

nope-mx3 wrote:Skal sjekke med de igjen, og få de til å finne en for meg.
Er det noen sider som man kan søke på biler i Sveits?
Hadde vært praktisk å kunne gi de et par bestemte objekter.
Ingen aning når det gjelder søking. Jeg bare ga dem kriteriene, og disse ble videreformidlet til "kontakten" deres der nede. Tilfeldigvis hadde han karen nettopp vært borti noe som kunne passe (bortsett fra fargen, jeg skulle egentlig ha en BRG), og etter to dager fikk jeg bilder av bilen. Den var såpass "grei" at Autotuning hadde satt i gang import uavhengig om jeg skulle ha den eller ikke. Og jeg slo til - med forbehold om jeg skulle ha noe hands-on og prøvekjøring først.

Klart, de tar litt for jobben (sikkert ett sted mellom 5-10.000) men det er verdt det imho. Alternativet er jo å surfe på nettet, reise nedover, knote og stresse rundt etc., gjøre en deal, reise hjem, papirmølla...

Jeg synes det hele var en veldig ryddig affære - mulig jeg hadde flaks? Men det er jo etpar andre her som har handlet bil der, og som er godt fornøyde.

Nå høres det vel ut som jeg har noe med sjappa å gjøre, men det har jeg ikke. Det er bare så mye rart og crap der ute i denne bransjen at de som oppleves som seriøse bør få skryt.
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
User avatar
tness
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 858
Joined: 30 Sep 2003, 02:00
Location: Alt for Rognan
Contact:
Status: Offline

Post by tness »

Handla også bil gjennom autotuning(God hjelp fra motorhead som var å kikka på bilen for meg). Grei handel. Men de fleste bilhandler er ok så lenge bilen ikke faller fra hverandre 2 dager etter handelen er overstått. Men fikk bra service, gratis frakt av sommerhjul opp til Bodø.

3 mnd garanti. Men så er jo MX-5 feilfrie, og jeg har hatt bilen min i 2.5 år, null hull.
X - Mx-5 mica green 1.6 1999 mod 2003 - 2004
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---

Min Flickr
TheLife
User avatar
JonEivind
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 209
Joined: 17 Mar 2008, 18:59
Location: Oslo
Status: Offline

Post by JonEivind »

Ser tråden min har begynt å leve sitt eget liv :)

Har nå sendt avgårde penger, og de fleste papirene er i orden. Så jeg venter egentlig bare på å få den til norge. Ble levert til shipping 22 apr.

Dessverre er det også endel andre som har fått med seg den lave dollaren. Jeg snakka med kontakten min igår, og det står visst ca 100 biler og venter på frakt, i tillegg til min, og derfor er det også mangel på nok konteinere, med nye båter som blir sendt ut hver fredag, så må nok bare ha litt tålmodighet.
Toyota MR-S (http://www.ts-ogn.no/phpBB3/viewtopic.p ... 65#p379699)
Mitsubishi Colt 92' GLX
[X] Miata NB 00' 1.8l
[X] Audi 100 88' 2,2l
Post Reply