litt uviten

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
jeaste
500 RPM
500 RPM
Posts: 93
Joined: 28 Oct 2007, 18:37
Location: Særp
Contact:
Status: Offline

Post by jeaste »

[quote="HF-mx5T"]ikke dumt å gå for "rett" bil med en gang..[/quote]
Jeg er litt usikker faktisk, men dette høres da veldig lovende ut men det står mellom denne og en til.... en som er litt lettere å trimme og mekke på... og litt billigere...pengene mine vokser desverre ikke på ett ter...noe de helst skulle ha gjort! :P
Jeanette (22)
Kjører Mx i drømmene mine!
Mx-5 1,8l ønskes!!!!

Proud member of Girls Go Fast

MB E190 (spiker)
Ford Sierra 2l doch 89' (solgt)
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

kjøp ihvertfall ikke en 1.6 før 92.. det er dårlig ide mener jeg.
User avatar
jeaste
500 RPM
500 RPM
Posts: 93
Joined: 28 Oct 2007, 18:37
Location: Særp
Contact:
Status: Offline

Post by jeaste »

Var med tommy og andre på mini meet den 10. og har jo lånt bilen til Tommy en del de siste dagene...
Må jeg si jeg syns det er en morsom bil å kjøre, leken og :)
Så er litt gira på å få fiksa en 1.8l til sommeren med kompressor eller snurre...må bare få satt meg inn i selve bilen tror jeg såæ blir dette ett bra kjøp...
Eller hva sier dere?


Da kan dere forvente å se enda en mx-5 sidelengs, på tvers av kjøreretningen :wink:
Jeanette (22)
Kjører Mx i drømmene mine!
Mx-5 1,8l ønskes!!!!

Proud member of Girls Go Fast

MB E190 (spiker)
Ford Sierra 2l doch 89' (solgt)
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Kjør på. Men som de fleste sier. Gå for en 1,8 liter og presse eller turbo. Slår aldri feil det der. Sjitartig bil :D
User avatar
Sladd
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 171
Joined: 18 Jul 2005, 02:00
Location: Modum
Status: Offline

Post by Sladd »

HF-mx5T wrote:ikke dumt å gå for "rett" bil med en gang..
Hvis du ikke gjør det, må du alikevel bruke like mye hvis ikke mer penger på å bytte diffrensial, clutsh og div. andre deler for å få det like bra som en 1,8l
Det første som ryker på en trimma 1,6l er diffrensialen, ikke en gang tenk på at du bare skal ha "snille" pådrag.. den ryker for det! :oops:
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

min holdt 20 min :)
KristianV
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 357
Joined: 11 Apr 2006, 02:00
Location: Molde
Status: Offline

Post by KristianV »

kjøper du 1.8 så ryker bare girkassa først :D
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

den har holdt utrolig mye lenger enn jeg trudde den ville klare :) ikke klart å herpe 5trinns kassa..
User avatar
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 676
Joined: 22 Aug 2007, 15:14
Location: Holmestrand
Status: Offline

Post by TurboLag »

tror min er på vei til å gå snart.. klutsjen bør skiftes strax hvertfall.. venter i spenning på ny lamell..
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
Larserik
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 645
Joined: 26 Oct 2007, 22:02
Status: Offline

Re: litt uviten

Post by Larserik »

jeaste wrote:heisann...
Har nettopp meldt meg inn for jeg har noe spørsmål i forhold til bilen,
Utseende så er den jo fin og liten. Bakhjulstrekk er jo ikke å hate...så godkjent sånn.. men det jeg ønsker å få vite er om hvordan man kan bygge om vippelyktene til de nye eller noen andre lykter...hvor man finner noe sånt noe? Noen som har noen linker jeg kunne ha tittet på?
Lykter finner du her:
http://store.miataparts.org/bsplowprheki.html
User avatar
Fred
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1902
Joined: 01 Oct 2005, 02:00
Medlemsnummer: 518
Location: Hønefoss
Status: Offline

Post by Fred »

kjøp en 1.8 med en gang isteden for å vurdere å bytte.

bagasje:
Image
Image
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
User avatar
jeaste
500 RPM
500 RPM
Posts: 93
Joined: 28 Oct 2007, 18:37
Location: Særp
Contact:
Status: Offline

Post by jeaste »

Jeg har fått bra med svar her. Takker for det så langt!
Nå har det seg sånn at det vokser like mange 1,8 l på trær som det gjør penger! og det er jo ganske trist!
Så får fri til sweet om å låne hans med kompressor da han kommer å besøker meg, bare kneet blir i orden. Men jeg trenger fortsatt litt overbevising.

Hittils har jeg kjent hvor leken og lett kjørt den er.
Jeg har lest om klutch og girkasser som går i hytt og pine... WHY!?

Jeg ønsker meg en enkel grei bil som jeg kan stole på! Kan jeg det da med denne?
Jeg er ikke redd for å skru, elsker å lære. Men ikke midt på e6...

Er det noen som har noen tips ang. nettsteder jeg kan titte og lese litt på?

Fortsatt litt usikker ja....
Jeanette (22)
Kjører Mx i drømmene mine!
Mx-5 1,8l ønskes!!!!

Proud member of Girls Go Fast

MB E190 (spiker)
Ford Sierra 2l doch 89' (solgt)
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Burde bli overbevist med Sweet sin kompressormata bil :D Det eneste du må være litt obs på er at du må være litt mer brutal på giringen i den bilen da det er short-shift.

Det er absolutt en bil du kan stole på. Det er jo alltid sjangs for feil på en bil, men du vil komme bedre ut med en MX-5 enn veldig mye annet. Skal du ha noe som er nesten feilfritt kjøper du en eldre kjedelig Toyota. Når det gjelder klutch og gearkasse er de valdig solide, men alt er mulig å ødelegge hvis du går inn for det. Kjøre gris før alt er varmt og full gass for så å slippe klutchen er standard metode for å ødelegge, men da kan du jo takke deg selv :?
User avatar
mussa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3538
Joined: 31 Jul 2006, 02:00
Medlemsnummer: 642
Location: Hokksund
Status: Offline

Post by mussa »

inglar wrote:Burde bli overbevist med Sweet sin kompressormata bil :D Det eneste du må være litt obs på er at du må være litt mer brutal på giringen i den bilen da det er short-shift.

Det er absolutt en bil du kan stole på. Det er jo alltid sjangs for feil på en bil, men du vil komme bedre ut med en MX-5 enn veldig mye annet. Skal du ha noe som er nesten feilfritt kjøper du en eldre kjedelig Toyota. Når det gjelder klutch og gearkasse er de valdig solide, men alt er mulig å ødelegge hvis du går inn for det. Kjøre gris før alt er varmt og full gass for så å slippe klutchen er standard metode for å ødelegge, men da kan du jo takke deg selv :?
Vil si MX5 er en ganske skuddsikker bil ja.. Rivstarter og rævkjøring av kald motor tar strengt tatt livet av alle typer biler.. Det er sjelden problemer med disse bilene enda mange er 16-18 år gamle.. :) Kan enten ha den orginal, da er den uansett cool, eller man kan bytte ut omtrent alt på bilen og forme den som man vil ha den selv! Se bare bildene på Treffen in der mitte eller hva treffet het i tyskland som ligger under media..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack

2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Post Reply