MX5 cup i GT 5

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
gorefeast
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 110
Joined: 16 Feb 2007, 01:00
Location: sandnes
Status: Offline

Post by gorefeast »

GTA er ikke dumt det heller. Ikke som simulator, men morro er det :) Velger å stole på skaperen av Gran Turismo sine uttalelser jeg Bixen, he he :wink: 34 år gammel og gleder meg som en unge til GT5 :lol: Noen blir aldri helt voksne, he he
10"anniversary nr 7021
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3031
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Post by Hauk »

Masse PS3 folk her. Tsk tsk. Skal vi lage en 360 vs PS3 trenchwar kanskje? :P

360 her i gården. Forza2 FTW!
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
User avatar
Techtor
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 331
Joined: 08 Oct 2003, 02:00
Location: Bøler, Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Techtor »

Kjøpte meg PS3 pga GT5P. Har vært fan av GT-serien fra starten men Prologue gir meg ikke den samme lysten til å sitte foran konsollen som de tidligere versjonene. Mest sannsynlig er det fordi man må kjøre runder om og om igjen for å opparbeide seg nok £$ for å kjøpe en bil for så å komme seg videre. Dessuten så har man ikke mulighet til å kjøpe trimme-deler i prologue. Har også prøvd prologue på nettverk og det er syntes jeg var skikkelig skuffende. Det virker mer som et "destruction derby" pga. manglende skade på bilene.
MEN...jeg har ikke mistet troen på GT-serien. Jeg er overbevist om at det kommer til å bli like bra som GT4. Og hvis skade på biler kommer og Sony legger til "venne-lister" slik at det går an å spille med f.eks. andre mx5-eiere på nettverket så tror jeg dette kan overgå tidligere versjoner.

Enn så lenge så koser jeg meg med Lego Star Wars :)
Medlemnr. 619      
`93 Sort Miata 
User avatar
MX-Morten
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 415
Joined: 18 May 2006, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by MX-Morten »

Techtor wrote: Dessuten så har man ikke mulighet til å kjøpe trimme-deler i prologue.
Joda, det har du. Men først må du bli ferdig med løpene i klasse A, B og C. Så får du låst opp trimme funksjonen. :)

Ser for meg MX5 cup, hvor alle som har PS3 her inne er med å kjører mot hverandre over nettverk. Det hadde vært sjef !
91` MX-5 - Erebuni Shogun TIL SALGS
User avatar
MX-Morten
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 415
Joined: 18 May 2006, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by MX-Morten »

Hauk wrote:Masse PS3 folk her. Tsk tsk. Skal vi lage en 360 vs PS3 trenchwar kanskje? :P

360 her i gården. Forza2 FTW!
Pappa har 360. Den er det mye støv på. Tsk Tsk...
91` MX-5 - Erebuni Shogun TIL SALGS
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

MX-Morten wrote: Pappa har 360. Den er det mye støv på. Tsk Tsk...
Det har nok noe med pappaen din å gjøre. Tsk tsk. Over 1000 spill til dags dato ;) De fleste med to konsoller støvtørker nok mest PS3.

Men jeg er nok 360 fan, har snart to :D (kjøpt en USA konsoll for å spille Rock Band, heheh)

Har spilt enda mer Forza 2 i går. Det er så genialt det spillet. Og online funksjon med damage er hakket mer brukane ;)

gorefeast: når man vet hva som inngår i en slik funksjon og har litt innsikt i spillmekking så vet man at enten blir det en veldig overfladisk damage eller så er det tidenes spillsensasjon. Og jeg har ikke troen på det sistnevnte ;)

Image
Last edited by biXen on 12 Apr 2008, 14:48, edited 1 time in total.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Techtor
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 331
Joined: 08 Oct 2003, 02:00
Location: Bøler, Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Techtor »

MX-Morten wrote:
Techtor wrote: Dessuten så har man ikke mulighet til å kjøpe trimme-deler i prologue.
Joda, det har du. Men først må du bli ferdig med løpene i klasse A, B og C. Så får du låst opp trimme funksjonen. :)
Det har ihvertfall ikke jeg funnet. Eneste jeg får gjort er å justere opp og ned effekten og vekten.
Medlemnr. 619      
`93 Sort Miata 
User avatar
gorefeast
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 110
Joined: 16 Feb 2007, 01:00
Location: sandnes
Status: Offline

Post by gorefeast »

biXen wrote:
MX-Morten wrote: Pappa har 360. Den er det mye støv på. Tsk Tsk...
Det har nok noe med pappaen din å gjøre. Tsk tsk. Over 1000 spill til dags dato ;) De fleste med to konsoller støvtørker nok mest PS3.

Men jeg er nok 360 fan, har snart to :D (kjøpt en USA konsoll for å spille Rock Band, heheh)

Har spilt enda mer Forza 2 i går. Det er så genialt det spillet. Og online funksjon med damage er hakket mer brukane ;)

gorefeast: når man vet hva som inngår i en slik funksjon og har litt innsikt i spillmekking så vet man at enten blir det en veldig overfladisk damage eller så er det tidenes spillsensasjon. Og jeg har ikke troen på det sistnevnte ;)

Image
He he.. Ja ja. Tiden vil vise. Gran Turismo serien har jo alltid levert så det holder, så tviler ikke på GT5 heller når det kommer. 8)
Og det som snakkes om nå er IKKE GT5 , men bare en liten forsmak :wink:
Uansett så er det meningsløst i å diskutere hvilket spill som er best, for det er INGENTING annet enn personlig smak som avgjør det. :)
Og mine yndlings spill er fra Playstation.
Og det er jo heller ikke feil att PS3 er kraftig, stillegående, har Blueray, får mer og mer funksjoner, og er veldig pent designa så den passer inn i stua :wink: :)

Men så er jo jeg en Playstation fan :lol:
10"anniversary nr 7021
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Hvilket spill som er best er jo egentlig alt annet enn personlig smak. Det er derfor anmeldere eksisterer ;) Men om man liker arcade eller simulation er jo smaksak. Når begge prøver å være det samme så er det en klar vinner. Gjenstår å se når GT5 kommer, men naturlig konkurrent blir da Forza 3 muligens.

Jeg var selv Gran Turismo fan, men med en gang jeg fikk Forza, og så Forza 2 så ser jeg jo at det var bortkasta tid nesten. Biler føles mye mer like i GT, og dekk og fysikk er milevis bedre i Forza 2. De som ikke spiller det noen timer går glipp av noe. Men GT ser såklart bedre ut, men det er ikke noe jeg tenker på 100 timer inn i Forza ;) Et helt sykt stort community rundt Forza, med tuning og styling og salg av biler, bra knytta opp mot internett av Microsoft.

Bluray trengs ikke, har PC kobla til Tven :)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
gorefeast
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 110
Joined: 16 Feb 2007, 01:00
Location: sandnes
Status: Offline

Post by gorefeast »

Uenig i att det ikke er personlig smak som avgjør.
Finnes mange anmeldere som skryter av spill som blir slaktet av andre anmeldere.
Flere anmeldere av film som skryter av en film som blir slaktet av andre anmeldere.
Hvorfor sier de stikk motsatt tror du?
Jo, for det er til syvende og sist personlig smak som avgjør om de likte spillet, eller filmen. :)
Hvis ikke burde jo alle anmelderene sagt det samme.
Noen liker dattera og noen liker mora.
Smaken er som baken, rund og delt :wink:
Begge spilla er bra, men hvilket som er best kommer ann på personen som skal spille, og hans/hennes oppfatning om hva som er bra og viktig i spillet.
:)
10"anniversary nr 7021
User avatar
MX-Morten
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 415
Joined: 18 May 2006, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by MX-Morten »

Hehe, plutselig ble det hele om til en PS3 vs XBOX360 tråd.

360 har jo allerede tapt kampen om det nye formatet ved å velge hd-dvd som addon.

PS3 har nok en betydelig fordel der, ved at den både er en spillkonsoll, multimediamaskin, og en fullverdig bluray spiller når støtte for DTS HD MA blir lansert via en update 15April.

Nok om det. Som ren spillkonsoll vil jeg nok legge min stemme på PS3, det er etter å faktisk ha testet begge konsollene over et betydelig tidsom. Dette er mitt synspunkt, etter faktisk prøvd begge to.
Hvilken som faktisk er best er nok en smaksak ja.

GTA4 kommer heldigvis ut på begge konsollene 29April :D
91` MX-5 - Erebuni Shogun TIL SALGS
User avatar
MX-Morten
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 415
Joined: 18 May 2006, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by MX-Morten »

Techtor wrote:
MX-Morten wrote:
Techtor wrote: Dessuten så har man ikke mulighet til å kjøpe trimme-deler i prologue.
Joda, det har du. Men først må du bli ferdig med løpene i klasse A, B og C. Så får du låst opp trimme funksjonen. :)
Det har ihvertfall ikke jeg funnet. Eneste jeg får gjort er å justere opp og ned effekten og vekten.
What? Da må jeg ha misforstått litt. Var skråsikker på at man fikk mulighet til å tune bilene etter serie A var låst opp. Min feil.
91` MX-5 - Erebuni Shogun TIL SALGS
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Post by Vegard »

Spilt endel gt5 prologue, og er ikke veldig begeistret akkurat...

Og det er riktig som vedkommende sier, ikke no tuning deler på prologue. Riktignok ikke ferdig med S klasse enda.

360 ftw
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Forstår ikke helt hvorfor folk blander korta, jeg er ikke ute etter noe bluray spiller. Jeg vil ha spill, det vil de fleste jeg kjenner til også. Bluray er bonus ja, men hjelper lite når alle de beste eksklusive spill er på Xbox 360 og 360 får alle de beste versjonene av spillene som er på begge konsoller. Eneste grunnen til at noen sier imot det er at de er så mye PS3 fan at de lukker øynene og aldri prøver alt de går glipp av ;)

Og det er ikke smaksak om et spill er bra uansett, hvilken sjanger man liker er smaksak. Om du liker krim eller ikke så er GTA et bra spill og Gudfaren er en bra film. Derfor rater de høyt i snitt i henholdvis spill og filmratinger ;)

Når det gjelder film så har filmelskere skutt seg i foten. Bluray gir nå sony full kontroll og jeg tipper regionlås blir mer og mer vanlig. HD-DVD var dessuten mye bedre i format slik det er nå mens Bluray trenger masse oppdateringer. Men sånn er det. Betamax var vel såkalt best også den gang ;)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Forza2 er sikkert bra. Har ikke testet men forhåpentligvis bedre enn Forza som var stor skuff i forhold til både GT3 og GT4.
GT5 Prolouge synes jeg er bra til å være en preview av et kommende spill. Det fikk sammenlagt score på http://www.gamestats.com/objects/949/949777/ til 8.2 så at det har fått så dårlig review skjønner jeg ikke helt. Det er jo tross alt en demo.
Forza2 fikk 8.9 ser jeg: http://www.gamestats.com/objects/743/743956/
Post Reply