Størrelse på blinklys (siden)

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Duppsko
0 RPM
0 RPM
Posts: 32
Joined: 18 Sep 2003, 02:00
Status: Offline

Størrelse på blinklys (siden)

Post by Duppsko »

Har nettopp kjøpt en del stash fra mx5parts, og har fått montert en hel haug av dette... Kjøpte bla. lexus bak-lykter samt hvite "side-reflectors" og hvite/blanke blinklys...

Alt passet perfekt, bortsett fra blinklysene... Uten å ha tenkt noe over det, poppet jeg ut disse små runde orange blinklysa på forskjermen... I forsøket, klarte jeg å ødelegge disse to (ikke spør hvordan), men tenkte, shit au, de skal jo kastes allikevel..

Vel, åpnet esken med de nye blinklysa, og fikk bakoversveis.. De var jo MYE større!! De passet ikke inn i "hullet" der hvor mine gamle blinklys stod... Etter nærmere ettertanke fant jeg ut at det var bilen min som var "unormal", jeg har hatt sånne små blinklys på størrelse med en 5'er eller no, mens de vanlige blinklysene er jo på størrelse med... tja.. en litt stor dorull-hylse eller no??

Problemet mitt er nå; får jeg kjøpt blanke blinklys av den "lille" typen til bilen min?? Ikke, okey, da må jeg få dytta inn de nye på ett eller annet vis... Er det en mulighet å slipe til hullet så det blir stort nok? I såfall, kan jeg bare bruke dremel eller no'? Og er det noen som har peiling på hvor stort dette hullet skal være?? i mm??

Takker for alle svar!
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

vist du sliper med dremel må du ver veldig nøyaktig å få rundt å fint hull...
Diameteren er bare å måle med en skyvelere på dei nye...
Husk på å ta med i beregningen at der er klips som holder dei på plass..
ellers er det veldig viktig å huske å lakke over kantene der du sliper... vist ikke får du snart rusta skjermer...
User avatar
TurboMx5
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 177
Joined: 08 Nov 2003, 01:00
Location: Rælingen
Status: Offline

Post by TurboMx5 »

Det er Miata som har små blinklys-fester. Europeiske mx5 har store blinklys-fester i forskjermen.
-Remi-

X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
User avatar
JohnBGoode
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 134
Joined: 20 Oct 2003, 02:00
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by JohnBGoode »

Hadde dette problemet etter å ha byttet ut en skjerm med noe fra en hugger.. Det løste seg greit etter en liten tur til min lokale Mazda forhandler hvor en hjelpsom biloppretter tok verktøyet fatt og lagde "europeisk" hull på ca 20 minutter.. Det så helt jævli ut å gjøre så drastiske inngrep på min nylakkerte skjerm men resultatet ble perfekt. Kostet meg kr.180,-.... m.a.o. en helt grei pris :-)
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Størrelse på blinklys (siden)

Post by Vidar »

Duppsko wrote:Alt passet perfekt, bortsett fra blinklysene... Uten å ha tenkt noe over det, poppet jeg ut disse små runde orange blinklysa på forskjermen... I forsøket, klarte jeg å ødelegge disse to (ikke spør hvordan), men tenkte, shit au, de skal jo kastes allikevel..
Antar du har en Miata, US biler har ikke krav på blinklys på sidene.
Og derfor kommer de til Norge uten sideblinklys.
Men det må monteres sideblinklys for å få den registert i Norge.
Så da er det opp til han som importerer å velge hvilke blinklys som skal monteres. Oftest noen små diskre. Jeg har noe som ligner på hvite Audi blinklys. Små firkantede..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
A_hjelme
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 150
Joined: 30 Oct 2003, 01:00
Location: Tønsberg
Status: Offline

Post by A_hjelme »

sett i noen universale som er hvit du. synes selv at de orginale er litt i det største laget.
Post Reply