Rudolf wrote:Gir folk f*** og kjører med det som de greier å få skrudd på eller hva ??
Vil gjerne ha noen synspunkter på dette.
Erik
Siden du spør, skal du i hvert fall få mitt synspunkt og det er at folk generelt er alt for lite kritiske til innpress på felger. "Alle" tenker på vekt, som selvsagt er viktig for akselerasjon, mens innpresset blir helt glemt og det er synd, for bilen oppfører seg ikke bra med feil innpress.
Jeg har jobbet en del år i dekk/felg bransjen, så jeg har opparbeidet meg litt erfaring med hva som virker og hva som ikke gjør det. I tillegg har jeg prøvd litt forskjellige sett på bilene mine.
På Mazdaen har jeg hatt to sett med 17" felger. Første settet var 7.5x17 ET35, mens nå har jeg 7x17 ET45. Begge settene var påmontert Goodyear F1. Første settet var det bare sporing og dævelskap med, mens med korrekt innpress er sporingen så godt som borte.
Det samme gjelder for Audien også. Prøvde først 8x18 ET35, men det var helt hjelpeløst. Bilen ville knapt nok rette seg opp igjen, og jeg måtte mer eller mindre tvinge den tilbake til "rett-fram" posisjon. I tilleg var den generelt "rølpete" å kjøre.
Nå kjører jeg 2-delte BBS med 43mm innpress, og bilen oppfører seg som en drøm. Ingen tendenser til sporing lenger, og kjørekomforten er som man kan forvente av denne bilen.
Vet det er mange som er uenige med meg, og kjører lav ET for at bilen skal se fetere ut. Problemet er at man venner seg til sporingen, og tror det skal være sånn. Man vet derimot ikke hvilken kjørepresisjon man går glipp av, før man har prøvd "ekte vare".