Hva er en 93 miata LE verdt ?

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
RedFox
500 RPM
500 RPM
Posts: 92
Joined: 04 Oct 2003, 02:00
Location: Skedsmokorset
Contact:
Status: Offline

Hva er en 93 miata LE verdt ?

Post by RedFox »

Gått 100k miles, alt tenkelig ustyr +hardtop
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Hva er en 93 miata LE verdt ?

Post by Vidar »

Sort med rød skinn int ?
RedFox wrote:Gått 100k miles, alt tenkelig ustyr +hardtop
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
RedFox
500 RPM
500 RPM
Posts: 92
Joined: 04 Oct 2003, 02:00
Location: Skedsmokorset
Contact:
Status: Offline

Post by RedFox »

jepp.. og alt tenkelig utstyr.. frontlippe, bakspoiler, cruise, abs, bilstein dempere, orig senka, etc etc..
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Hva forlanger han da ?
RedFox wrote:jepp.. og alt tenkelig utstyr.. frontlippe, bakspoiler, cruise, abs, bilstein dempere, orig senka, etc etc..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
RedFox
500 RPM
500 RPM
Posts: 92
Joined: 04 Oct 2003, 02:00
Location: Skedsmokorset
Contact:
Status: Offline

Post by RedFox »

115 forlanger han nå.. Har budt på den før.. Da var det snakk om at jeg prutet den ned til 100 fra 105.. Men det var fordi det lakk olje fra toppdekselpakninga og andre småting.. Men jeg fikk kalde føtter i å med at jeg ikke fikk tatt test på bilen og at jeg ikke fikk titte på den under.. Men nå foreligger det test, og mangler er utbedret. Fjærer er byttet blant annet..

Kommer til å tilby han 105, hvis ikke han godtar det så ser jeg etter en annen bil.. føler at 115 er litt vel mye for en 93 modell som har rullet 160.000km
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Listepris er jo 95. hardtop koster 10 lapper.
Så 15 vil nok være liste pris.

Men det er litt rart hvis du ikke får lov til å ta en test på bilen.
Jeg ville tatt bilen på naf test alikevel. Selv om det foreligger en test..
RedFox wrote:115 forlanger han nå.. Har budt på den før.. Da var det snakk om at jeg prutet den ned til 100 fra 105.. Men det var fordi det lakk olje fra toppdekselpakninga og andre småting.. Men jeg fikk kalde føtter i å med at jeg ikke fikk tatt test på bilen og at jeg ikke fikk titte på den under.. Men nå foreligger det test, og mangler er utbedret. Fjærer er byttet blant annet..
Kommer til å tilby han 105, hvis ikke han godtar det så ser jeg etter en annen bil.. føler at 115 er litt vel mye for en 93 modell som har rullet 160.000km
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
RedFox
500 RPM
500 RPM
Posts: 92
Joined: 04 Oct 2003, 02:00
Location: Skedsmokorset
Contact:
Status: Offline

Post by RedFox »

det var nok fordi jeg hadde sagt først at jeg godtok bilen for 100 og tok den som den var.. Og dagen jeg skulle kjøpe den fikk jeg kalde føtter og ønsket å ta en test på den.. Han har tatt testen på et autorisert verksted og han skal sende den på mail..
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

RedFox wrote:det var nok fordi jeg hadde sagt først at jeg godtok bilen for 100 og tok den som den var.. Og dagen jeg skulle kjøpe den fikk jeg kalde føtter og ønsket å ta en test på den.. Han har tatt testen på et autorisert verksted og han skal sende den på mail..
Autorisert verksted trenger ikke ha noe å si.. (han kan jo kjenne dem)
Naf er best uansett..

en tilstandsrapport sier vel ikke så mye mer enn en EU-kontroll ?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
RedFox
500 RPM
500 RPM
Posts: 92
Joined: 04 Oct 2003, 02:00
Location: Skedsmokorset
Contact:
Status: Offline

Post by RedFox »

er vel en eu kontroll han har tatt på den ja.. og det er jo som det blir nevnt her at det ikke er holdbart..

Men tror ikke jeg tør å gå for den bilen nå uansett..

Jeg får en 93mod, sort, beige skinn, diffsperre, abs gått 106'km for nesten samme prisen av mr thaulow.. Mye tryggere å handle fra han :)
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

EspenSort92 wrote: en tilstandsrapport sier vel ikke så mye mer enn en EU-kontroll ?
VÆR OBS! En tilstandsrapport fra autorisert verksted eller NAF er noe HELT ANNET enn en EU kontroll!

EU-kontrollen sier bare noe om at bilen tilfredsstiller et MINSTEKRAV til sikkerhet ang. bremser, lys og rust på bærende konstruksjon etc. og at bilen er miljøvennlig (ref.avgasser).
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

HansT wrote:
EspenSort92 wrote: en tilstandsrapport sier vel ikke så mye mer enn en EU-kontroll ?
VÆR OBS! En tilstandsrapport fra autorisert verksted eller NAF er noe HELT ANNET enn en EU kontroll!

EU-kontrollen sier bare noe om at bilen tilfredsstiller et MINSTEKRAV til sikkerhet ang. bremser, lys og rust på bærende konstruksjon etc. og at bilen er miljøvennlig (ref.avgasser).
Formulerte det sikkert litt dårlig, men NAF er det eneste jeg stoler på i alle fall..

En bekjent skulle kjøpe en importert Audi 100 for noen år siden, og ville ha den på Naf-test.

Selgeren sa at det var unødvendig, for han kjente noen på et autorisert verksted som skulle ta tilstandsrapport på den..

Han nektet rett og slett å ta den på Naf-kontroll selv om han ikke trengte å betale selv.. den bilen ble ikke kjøpt naturligvis..
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

En selger selger jo bilen fordi han/hun vil bli kvitt den av en eller annen grunn.
Og det blir godkjent mye rart pga bekjentskaper..
NAF er de eneste som får ta EU kontroll på bilen min..
Sender ikke bilen til noen som kan tjene penger på at det er feil på EU kontrollen.
EspenSort92 wrote:
HansT wrote:
EspenSort92 wrote: en tilstandsrapport sier vel ikke så mye mer enn en EU-kontroll ?
VÆR OBS! En tilstandsrapport fra autorisert verksted eller NAF er noe HELT ANNET enn en EU kontroll!
EU-kontrollen sier bare noe om at bilen tilfredsstiller et MINSTEKRAV til sikkerhet ang. bremser, lys og rust på bærende konstruksjon etc. og at bilen er miljøvennlig (ref.avgasser).
Formulerte det sikkert litt dårlig, men NAF er det eneste jeg stoler på i alle fall..
En bekjent skulle kjøpe en importert Audi 100 for noen år siden, og ville ha den på Naf-test.
Selgeren sa at det var unødvendig, for han kjente noen på et autorisert verksted som skulle ta tilstandsrapport på den..
Han nektet rett og slett å ta den på Naf-kontroll selv om han ikke trengte å betale selv.. den bilen ble ikke kjøpt naturligvis..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

Vidar wrote:NAF er de eneste som får ta EU kontroll på bilen min..
Sender ikke bilen til noen som kan tjene penger på at det er feil på EU kontrollen.
Ja, systemet med at en kan ta EU-kontroll på autoriserte verksted er jo en "gavepakke" for mange merke verkstedene. Og mange utnytter det.... men er det rart....? Alle har jo hørt historien om å "sette bukken til å passe havresekken"...

For å være sikker er nok NAF et godt alternativ, selv om jeg har funnet meg et bilverksted som jeg er meget godt fornøyd med etter 2 EU kontroller.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
tness
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 858
Joined: 30 Sep 2003, 02:00
Location: Alt for Rognan
Contact:
Status: Offline

Post by tness »

"Miata LE" Hva står LE for???
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Limited Edition
tness wrote:"Miata LE" Hva står LE for???
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Post Reply