Hva er en 93 miata LE verdt ?
Moderator: Styremedlemmer
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Re: Hva er en 93 miata LE verdt ?
Sort med rød skinn int ?
RedFox wrote:Gått 100k miles, alt tenkelig ustyr +hardtop
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Hva forlanger han da ?
RedFox wrote:jepp.. og alt tenkelig utstyr.. frontlippe, bakspoiler, cruise, abs, bilstein dempere, orig senka, etc etc..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- RedFox
- 500 RPM
- Posts: 92
- Joined: 04 Oct 2003, 02:00
- Location: Skedsmokorset
- Contact:
- Status: Offline
115 forlanger han nå.. Har budt på den før.. Da var det snakk om at jeg prutet den ned til 100 fra 105.. Men det var fordi det lakk olje fra toppdekselpakninga og andre småting.. Men jeg fikk kalde føtter i å med at jeg ikke fikk tatt test på bilen og at jeg ikke fikk titte på den under.. Men nå foreligger det test, og mangler er utbedret. Fjærer er byttet blant annet..
Kommer til å tilby han 105, hvis ikke han godtar det så ser jeg etter en annen bil.. føler at 115 er litt vel mye for en 93 modell som har rullet 160.000km
Kommer til å tilby han 105, hvis ikke han godtar det så ser jeg etter en annen bil.. føler at 115 er litt vel mye for en 93 modell som har rullet 160.000km
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Listepris er jo 95. hardtop koster 10 lapper.
Så 15 vil nok være liste pris.
Men det er litt rart hvis du ikke får lov til å ta en test på bilen.
Jeg ville tatt bilen på naf test alikevel. Selv om det foreligger en test..
Så 15 vil nok være liste pris.
Men det er litt rart hvis du ikke får lov til å ta en test på bilen.
Jeg ville tatt bilen på naf test alikevel. Selv om det foreligger en test..
RedFox wrote:115 forlanger han nå.. Har budt på den før.. Da var det snakk om at jeg prutet den ned til 100 fra 105.. Men det var fordi det lakk olje fra toppdekselpakninga og andre småting.. Men jeg fikk kalde føtter i å med at jeg ikke fikk tatt test på bilen og at jeg ikke fikk titte på den under.. Men nå foreligger det test, og mangler er utbedret. Fjærer er byttet blant annet..
Kommer til å tilby han 105, hvis ikke han godtar det så ser jeg etter en annen bil.. føler at 115 er litt vel mye for en 93 modell som har rullet 160.000km
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Autorisert verksted trenger ikke ha noe å si.. (han kan jo kjenne dem)RedFox wrote:det var nok fordi jeg hadde sagt først at jeg godtok bilen for 100 og tok den som den var.. Og dagen jeg skulle kjøpe den fikk jeg kalde føtter og ønsket å ta en test på den.. Han har tatt testen på et autorisert verksted og han skal sende den på mail..
Naf er best uansett..
en tilstandsrapport sier vel ikke så mye mer enn en EU-kontroll ?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
VÆR OBS! En tilstandsrapport fra autorisert verksted eller NAF er noe HELT ANNET enn en EU kontroll!EspenSort92 wrote: en tilstandsrapport sier vel ikke så mye mer enn en EU-kontroll ?
EU-kontrollen sier bare noe om at bilen tilfredsstiller et MINSTEKRAV til sikkerhet ang. bremser, lys og rust på bærende konstruksjon etc. og at bilen er miljøvennlig (ref.avgasser).
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Formulerte det sikkert litt dårlig, men NAF er det eneste jeg stoler på i alle fall..HansT wrote:VÆR OBS! En tilstandsrapport fra autorisert verksted eller NAF er noe HELT ANNET enn en EU kontroll!EspenSort92 wrote: en tilstandsrapport sier vel ikke så mye mer enn en EU-kontroll ?
EU-kontrollen sier bare noe om at bilen tilfredsstiller et MINSTEKRAV til sikkerhet ang. bremser, lys og rust på bærende konstruksjon etc. og at bilen er miljøvennlig (ref.avgasser).
En bekjent skulle kjøpe en importert Audi 100 for noen år siden, og ville ha den på Naf-test.
Selgeren sa at det var unødvendig, for han kjente noen på et autorisert verksted som skulle ta tilstandsrapport på den..
Han nektet rett og slett å ta den på Naf-kontroll selv om han ikke trengte å betale selv.. den bilen ble ikke kjøpt naturligvis..
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
En selger selger jo bilen fordi han/hun vil bli kvitt den av en eller annen grunn.
Og det blir godkjent mye rart pga bekjentskaper..
NAF er de eneste som får ta EU kontroll på bilen min..
Sender ikke bilen til noen som kan tjene penger på at det er feil på EU kontrollen.
Og det blir godkjent mye rart pga bekjentskaper..
NAF er de eneste som får ta EU kontroll på bilen min..
Sender ikke bilen til noen som kan tjene penger på at det er feil på EU kontrollen.
EspenSort92 wrote:Formulerte det sikkert litt dårlig, men NAF er det eneste jeg stoler på i alle fall..HansT wrote:VÆR OBS! En tilstandsrapport fra autorisert verksted eller NAF er noe HELT ANNET enn en EU kontroll!EspenSort92 wrote: en tilstandsrapport sier vel ikke så mye mer enn en EU-kontroll ?
EU-kontrollen sier bare noe om at bilen tilfredsstiller et MINSTEKRAV til sikkerhet ang. bremser, lys og rust på bærende konstruksjon etc. og at bilen er miljøvennlig (ref.avgasser).
En bekjent skulle kjøpe en importert Audi 100 for noen år siden, og ville ha den på Naf-test.
Selgeren sa at det var unødvendig, for han kjente noen på et autorisert verksted som skulle ta tilstandsrapport på den..
Han nektet rett og slett å ta den på Naf-kontroll selv om han ikke trengte å betale selv.. den bilen ble ikke kjøpt naturligvis..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Ja, systemet med at en kan ta EU-kontroll på autoriserte verksted er jo en "gavepakke" for mange merke verkstedene. Og mange utnytter det.... men er det rart....? Alle har jo hørt historien om å "sette bukken til å passe havresekken"...Vidar wrote:NAF er de eneste som får ta EU kontroll på bilen min..
Sender ikke bilen til noen som kan tjene penger på at det er feil på EU kontrollen.
For å være sikker er nok NAF et godt alternativ, selv om jeg har funnet meg et bilverksted som jeg er meget godt fornøyd med etter 2 EU kontroller.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2