Mini skilt foran

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
mx5babe
500 RPM
500 RPM
Posts: 70
Joined: 04 Jan 2007, 01:00
Status: Offline

Mini skilt foran

Post by mx5babe »

ååå må bare få det ut,i helgen (2uker siden) var jeg ute å "rånte"me min røde beste venn mxen da politiet tenkte at hun hat ikke peiling på bil så henne stopper vi pga det lille skiltet foran,di lå helt i rauen på meg slik at jeg kunne bremse litt mer kraftig enn normalt å ha en stk blåmann i rauen på meg men jeg vil ikke ødelegge mitt glis pga en dom politi bil.Denne uniformerte mannen kom fram til meg å sa (det vanlige) vognkort å førerkort takk:) jo han fikk det å begynte å hisse seg opp om at det lille skiltet jeg hadde foran ikke var godkjent,jo sier jeg det står i vognkortet bare les på siste side.han går frem å ser mer begynner å momle noe for seg selv å sier til meg men du har jo plass til et stort nei sier jeg pga da får jeg ikke kjøling til motor evnt. radiator,blåmann (politimannen) blir litt paff å sier "du får et skriv i posten om innkalelse til visning"hm..tenker jeg jaha...hvorfor det spør jeg.videre sier han vis du ikke passer deg blir det en bot.hm...bombe alltid skal di true med det skulle ikke vert lov!!

Etter 2 uker enda ikke fått et brev i posten som han sa lurer egentlig på hva som har skjedd med denne lappen hans...kansje jeg hadde litt rett hihi :lol:

Er det andre her inne som har mini skilt foran?
å hatt problemer med politiet det 5gang jeg blir stoppt med det.

men
User avatar
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1119
Joined: 02 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 587
Location: Sandefjord
Contact:
Status: Offline

Post by TraCkinG »

Har da lite skilt foran jeg, men har ikke blitt stoppet en eneste gang!

enig i det der, det går ikke ann å diskutere to ord med en politi uten at de begynner å tru med bøter! vet ikke om de egentlig har lov til det jeg, men altså, i et eventuellt rettsak er det jo ditt mot han/hennes (politi) sitt ord, og da vinner vel de som regel vel!
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
User avatar
Max_speed
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 151
Joined: 01 Dec 2004, 01:00
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Max_speed »

Når det gjelder lite skilt foran så er det jo full stopp. Blir man stoppet med lite skilt foran så kan man bli innkalt til kontroll selv om det er godkjent i vognkortet. Dette da det har vært en del "dårlige" vurderinger fra Vegvesenet sin side.

Du sier det er 2 uker siden nå..... Er jo litt saksgang så det kan nok sikkert ta litt tid. Er jo ikke politet som kaller deg inn. Det er "din" trafikkstasjon som står for det.
200sx S14
X - Calibra Turbo
www.200sx-ogn.org
Image
User avatar
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1119
Joined: 02 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 587
Location: Sandefjord
Contact:
Status: Offline

Post by TraCkinG »

må si at jeg ikke helt skjønner problemet med lite skilt! Hvorfor kan de ikke bare la oss som har lite skilt beholde dette lille skiltet?? Er det pga. fotoboksene sliter med det da eller?

Altså, uansett, jeg skal stå på med nebb å klør for å beholde det da :P
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
User avatar
Max_speed
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 151
Joined: 01 Dec 2004, 01:00
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Max_speed »

Sikkert noe å gjøre med fotobokser og bommer å gjøre ja. Pluss at det er jo klin umulig å lese på avstand. Tenker på at det kan være aktuelt for politet å lese skilt blant annet.
200sx S14
X - Calibra Turbo
www.200sx-ogn.org
Image
User avatar
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1494
Joined: 23 Jul 2005, 02:00
Medlemsnummer: 542
Location: Senja/Tromsø
Contact:
Status: Offline

Post by _mx5_Rune_ »

når det gjelder politiet og hva man har lov å si så er det fullt lov å si dine egne meninger.. en kar her oppe som sa til politiet: "nå synes jeg at du er en fobanna hestkuk." det ble rettsak rundt dette og den tiltalte vant siden han hadde sagt sin egen mening i et ytringsfritt land.. hadde han derimot ropt "din forbanna hestkuk" ville dette vært skjellsord og han ville ha blitt straffa for det..
dermed kan man si at måten man snakker med politiet med har mye å si.. så lenge man er saklig og ytrer sin egen mening er det ingenting politiet kan true med.. ;)
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
User avatar
Max_speed
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 151
Joined: 01 Dec 2004, 01:00
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Max_speed »

Nå er det vel sjelden politiet truer med noe... Det er vel heller ment som litt opplysende informasjon... Ta på deg bilbelte eller så blir det gebyr på deg.... Info kaller jeg det
200sx S14
X - Calibra Turbo
www.200sx-ogn.org
Image
User avatar
Max_speed
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 151
Joined: 01 Dec 2004, 01:00
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Max_speed »

dobbelpost
200sx S14
X - Calibra Turbo
www.200sx-ogn.org
Image
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Hadde lite skilt på når jeg kjøpte bilen, og kjørte fra Trondheim til Stavanger med det og møtte titalls onkler uten noen gadd stoppe meg. Men her gidder jeg ikke kjøre med det siden jeg IKKE har det i vognkortet. Gidder ikke vise bilen pga. slik bagatell. Men ja, forbaska at vi ikke kan ha det. Helsikke å få det store skiltet i vater :D

Blitt stoppa med en kamerat i en Golf for mange år siden, da fulgte de etter oss i evighet, påsto at vi kjørte 10km/h for fort, noe vi ikke gjorde, bare rakka ner på oss siden det var "råne"bil. Når han sa at det bare var tull hun kom med (uten å være frekk) så ble vi begge (!) trua med at lappen hang i en tynn tråd osv. Makan til tispe, burde vært forbudt med ungjyplingpurker på gata.

Når det er sagt så har jeg i fylla skjelt ut to politifolk med det meste og slapp unna med bot for urinering i gata, så det hender jo de viser bittelitt skjønn :P Men stort sett er det de som har vært noen år i gamet som er greiest å treffe. Ikke de eldste, de er gått andre veien til å bli bitre virker det som :D
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

Blei stoppet selv her en dag... og møtte faktisk en trivelig politi... Blei spurt om bilen var min (blei ikke spurt etter vognkort engang)
Fyren titta på bilen og skraut over fin bil og for sin vei,... og da blei eg ikke stoppa langs veien... da bråsnudde dei da eg møtte dei selv om eg holdt farta helt strøkent osv...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1119
Joined: 02 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 587
Location: Sandefjord
Contact:
Status: Offline

Post by TraCkinG »

biXen wrote:Hadde lite skilt på når jeg kjøpte bilen, og kjørte fra Trondheim til Stavanger med det og møtte titalls onkler uten noen gadd stoppe meg. Men her gidder jeg ikke kjøre med det siden jeg IKKE har det i vognkortet. Gidder ikke vise bilen pga. slik bagatell. Men ja, forbaska at vi ikke kan ha det. Helsikke å få det store skiltet i vater :D
Skal jo nevne at mitt er godkjent i vognkortet da.. så trenger ikke vise bilen for å få det godkjent iallfall!!
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
User avatar
mx5babe
500 RPM
500 RPM
Posts: 70
Joined: 04 Jan 2007, 01:00
Status: Offline

Post by mx5babe »

me trodde ikke vegvesenet hadde lov til å slette noe di hadde godkjent.Det virker litt på tryne akuratt som om di skulle ta lappen fra deg uten noe serlig grunn til det.
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

biXen wrote:Hadde lite skilt på når jeg kjøpte bilen, og kjørte fra Trondheim til Stavanger med det og møtte titalls onkler uten noen gadd stoppe meg. Men her gidder jeg ikke kjøre med det siden jeg IKKE har det i vognkortet. Gidder ikke vise bilen pga. slik bagatell. Men ja, forbaska at vi ikke kan ha det. Helsikke å få det store skiltet i vater :D

Blitt stoppa med en kamerat i en Golf for mange år siden, da fulgte de etter oss i evighet, påsto at vi kjørte 10km/h for fort, noe vi ikke gjorde, bare rakka ner på oss siden det var "råne"bil. Når han sa at det bare var tull hun kom med (uten å være frekk) så ble vi begge (!) trua med at lappen hang i en tynn tråd osv. Makan til tispe, burde vært forbudt med ungjyplingpurker på gata.

Når det er sagt så har jeg i fylla skjelt ut to politifolk med det meste og slapp unna med bot for urinering i gata, så det hender jo de viser bittelitt skjønn :P Men stort sett er det de som har vært noen år i gamet som er greiest å treffe. Ikke de eldste, de er gått andre veien til å bli bitre virker det som :D
Det er bare å oppføre seg korrekt tilbake..

be om tjeneste nr og hvor de er stasjonert. Spør gjerne hvem som er sjefen til vedkommende også...

Skriv en skriftlig klage til Sjefen, send gjerne en kopi til Sjefens sjef osv..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Axel_H
0 RPM
0 RPM
Posts: 40
Joined: 05 Oct 2004, 02:00
Location: Spydeberg/Ã…lesund
Status: Offline

Post by Axel_H »

jeg forstår ikke problemet med at vi med liten bil ikke kan ha lite skilt!amerikanere som er 4 ganger så store, som har fint med plass til et stort får små skilt....

kan ikke være annet enn at noen i biltilsynet synes det er veldig gøy å kunne bestemme noe!!
1992 Svart m/TAN, kompressor og intercooler.+++++
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Vidar wrote: Det er bare å oppføre seg korrekt tilbake..

be om tjeneste nr og hvor de er stasjonert. Spør gjerne hvem som er sjefen til vedkommende også...

Skriv en skriftlig klage til Sjefen, send gjerne en kopi til Sjefens sjef osv..
Sant nok, men vi var noen år yngre. Men frekke var vi ikke, kameraten min som kjørte sa bare at de neppe hadde målt oss siden vi ikke kjørte for fort. Når hun da begynte med at lappen hang i en tynn tråd så rista jeg bare på hodet og lo, og da var visst min og i en tynn tråd :P Når det er sagt så tror jeg kompanjongen hennes faktisk var litt pinlig berørt. Så det er vel godt håp om at hun jobber på Rimi nå.

Ang. skiltene og topic. Grunnen er vel at de sleit med å lese forskjell på 1 og 7 allerede på de forrige skiltene. Noe som er ideelt da jeg har tre 1ere :P Men det var vel grunnen til at små skilter ble enda vanskeligere å lese, skulle tro at de kunne lage ny design på disse nå slik at det gikk an nå som de bruker nytt format og nye fonter på skilter.

Uansett tøv at de skal overstyre noe som allerede er godkjent. Hva er da vits med å godkjenne noe når hvem som helst i en politibil skal ha en mening om det etterpå.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
Post Reply