wankel konvertering

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
joebar
0 RPM
0 RPM
Posts: 47
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: øksnes
Status: Offline

wankel konvertering

Post by joebar »

er det noen i dette forumet som vet om der går noen mx5 med wankel i norge???? Har planer om å importere en fd eller en fc for så flytte over motor og drivverk til 5"ern" min. (hmmm lurer på om klar å få den godkjent) :lol:
User avatar
friskus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 386
Joined: 21 Jul 2005, 02:00
Location: Tr.heim/Tønsberg
Status: Offline

Re: wankel konvertering

Post by friskus »

joebar wrote:er det noen i dette forumet som vet om der går noen mx5 med wankel i norge???? Har planer om å importere en fd eller en fc for så flytte over motor og drivverk til 5"ern" min. (hmmm lurer på om klar å få den godkjent) :lol:
Folk her inne har problemer med å få registrert bilene med turbo eller kompressor. Tror nok ikke du vil få godkjent med wankel da nei. Men til banebruk hadde det jo vært fett!
Tips om slanking, fitness og kosthold.
Besøk www.slankmeg.com
User avatar
MysilBergsprekken
0 RPM
0 RPM
Posts: 9
Joined: 15 Jun 2006, 02:00
Status: Offline

Post by MysilBergsprekken »

Har hørt snakk om att det var en fra aukra i møre og romsdal som hadde planer om en wankel mx5, men jeg vet ikke hvordan det gikk. Uansett så er det rette mannen å snakke med tror jeg! Grunnleggeren av http://www.norskwankelregister.com/nors ... gister.htm
Du kan også ta en prat med Roger (Trondheim) http://www.simtechracing.no/ Hann vet også en del om wakel. 8)
92 BRG, jackson Racing kompressor, gule koni, H&R fjærer
User avatar
91BRG
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 404
Joined: 14 Sep 2003, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Post by 91BRG »

Det gikk en rød NA i tr.heim for 3-4 år tilbake med wankel. Hvor denne tok veien vet jeg ikke. Motoren var vell fra FC uten turbo om jeg ikke husker feil.


Morten
Medl.nr.436
-00 Honda S2000

*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
User avatar
joebar
0 RPM
0 RPM
Posts: 47
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: øksnes
Status: Offline

Post by joebar »

jeg er klar over mindor på wankelregister og simtech, men det skal ned i en mx5 og hadde vært litt greit å snakket med noen som kanskje hadde gjort dette tidligere. Fått en fd motor med 260 gamp og allt av understell og driverk+elektriske i en mx hadde nok gjort susen, Har en tidligere mek fra ullern bil oslo til å hjelpe, så man skal vel det til på et vis, men det hadde vært kjekt å fått pratet med noen som kanskje har gjort dette
Post Reply