Hei
I forbindelse med at jeg skulle koble til belysningen på 3 nye instrumenter blåste jeg dimmebryteren (panel lamp control). Brent bakelitt lukter fælt!!..
Alle instrumentpærene og pæren til askebegerbelysningen sluttet å fungere. Jeg koblet den nye instrumentbelysningen paralellt med belysningen til askebegeret, siden det var nærmest det nye panelet.
Bak dimmebryteren er det 3 ledninger, rød/svart, rød, og svart. Jeg har målt disse og begge har konstant 12 volt. Er det noen som orker å sjekke om det er 12 volt på begge ledningene samtidig? (rød/svart og rød). Det er vel sikrest å få dette kontrollert før jeg setter inn ny dimmebryter...Jeg ville vært takknemlig for svar snart...
Så et annet spørsmål: Hvor er det smartest å koble inn AMP-meter? Jeg har koblet den ene ledningen til + på batteriet og den andre (charging output) til 80 amp hovedsikringen i "Main fuseboks" i motorrommet. Amp-meteret gir imidlertid bare et ørlite utslag. Graderingen er 0-60 begge veier, så det er mulig at det bare skal vise et ørlite utslag, - men er det noen som har ide til en bedre tilkobling?
Takker for svar!
MVH:)
Oddi395
91 Miata
"Blåst" Dimmeren til panelbelysningen-Trenger hjel
Moderator: Styremedlemmer