"Blåst" Dimmeren til panelbelysningen-Trenger hjel

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Oddi395
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 234
Joined: 18 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 395
Location: 5542 Karmsund
Status: Offline

"Blåst" Dimmeren til panelbelysningen-Trenger hjel

Post by Oddi395 »

Hei

I forbindelse med at jeg skulle koble til belysningen på 3 nye instrumenter blåste jeg dimmebryteren (panel lamp control). Brent bakelitt lukter fælt!!..
Alle instrumentpærene og pæren til askebegerbelysningen sluttet å fungere. Jeg koblet den nye instrumentbelysningen paralellt med belysningen til askebegeret, siden det var nærmest det nye panelet.

Bak dimmebryteren er det 3 ledninger, rød/svart, rød, og svart. Jeg har målt disse og begge har konstant 12 volt. Er det noen som orker å sjekke om det er 12 volt på begge ledningene samtidig? (rød/svart og rød). Det er vel sikrest å få dette kontrollert før jeg setter inn ny dimmebryter...Jeg ville vært takknemlig for svar snart...

Så et annet spørsmål: Hvor er det smartest å koble inn AMP-meter? Jeg har koblet den ene ledningen til + på batteriet og den andre (charging output) til 80 amp hovedsikringen i "Main fuseboks" i motorrommet. Amp-meteret gir imidlertid bare et ørlite utslag. Graderingen er 0-60 begge veier, så det er mulig at det bare skal vise et ørlite utslag, - men er det noen som har ide til en bedre tilkobling?

Takker for svar!

MVH:)

Oddi395
91 Miata
Post Reply