Lakkering

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
mxLars
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 283
Joined: 29 Jun 2005, 02:00
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by mxLars »

HansBRG98 wrote:kameleon-lakk..sånn som forandrer seg etter lyset... :wink: men Brilliant Black som du har, er veldig fin til MX-5... :mrgreen:
Enig - brilliant black og chromedetaljer ser meget "classy" ut på mx5'en sammen med tan interiør! Sikkert ikke med overlegg de lager noe sånt, for å kapre "classic-kundene".. *kremt*
User avatar
Slurfi
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 188
Joined: 30 May 2004, 02:00
Location: Bodø
Status: Offline

Post by Slurfi »

Jeg synes brilliant black sammes med tan skinn seter og interiør ser veldig bra ut.. kan egentlig ikke tenke meg å skifte farge på verken bilen eller interiøret.. men det er jo såklart min mening, ikke helt objektiv siden jeg har dette selv..

Med litt chrome detaljer blir denne kombinasjonen veldig bra, og ikke minst litt forskjellig fra flertallet som har rød bil med svarte steter etc..
1993 MX-5, Brilliant Black. Blinklys i sidespeilene. Luftinntak og lite skilt forran. Hardtop. Lexus baklykter, fjernet antenne og alt av emblemer. Low profile fra I.L. motorsport, RB intake. Borla Dual-Tip Exhaust, KYB AGX.
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Takker for alle innslag, så får eg heller tenke meg litt om, det letteste er vel å sende bilen inn for å lakke bilen i samme farge, for å få ett bra resultat, har jo vurdert å bytte ut bilen i en nyere om en stund også. har vurdert en nc, som er litt mer power i enn min gamle nb. har vurdert ett bytte i rx-8 også, noe som samboern støtter meg i også, ho falt litt for denne når vi var å kikket på en, men nå er det mx-5. så eg får se når eg får på sideskjørtene før eg bestemmer meg for farge bytte.. Kanskje eg skulle ha fått meg photoshop program til å få testet ut diverse fargevalg.. er det noen her som er flinke til slikt.
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Post by edw »

EspenSort92 wrote:
edw wrote:kremt kremt
hvis du mener byttehandel som f.eks. jeg lakkerer bilen din, så kan du legge varmekabler på badet mitt. så er ikke dette lov nei... mulig folk ser litt igjennom fingrene med det, men det er ikke lov.
da må du forklare litt nærmere hvorfor...

Hvis jeg har en kamerat som er autorisert elektriker, og jeg driver lakkeringsfirma så har ikke jeg lov å gjøre ham en tjeneste og visa versa?

(hvis det feks. er 4 måneder mellom tjenestene da?) :mrgreen:
skjønner at det høres dumt ut, og det er nok ikke noe som fungerer i praksis. men er rimelig sikker på at det på papiret ikke er lov i hvertfall. (skal selvf. ikke banne på at jeg har rett, men mener å ha hørt et eller annet om dette.)
Rød 92-mx5 medl. nr. 478
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

edw wrote: skjønner at det høres dumt ut, og det er nok ikke noe som fungerer i praksis. men er rimelig sikker på at det på papiret ikke er lov i hvertfall. (skal selvf. ikke banne på at jeg har rett, men mener å ha hørt et eller annet om dette.)
Vi vet jo at det finnes mange dumme lover her i landet...
men det er tross alt lov å gjøre arbeid for andre for inntil 500,- uten å registrere det... (hvertfall var det slik sist jeg sjekket opp i det..)

så da skjønner jeg ikke hvorfor det skulle være ulovlig å arbeide gratis for hverandre, men... vi bor jo i norge, så alt er jo mulig :?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

Mazdafreaks wrote:Jepps eg skal bytte farge, så eg må nok lakkere alt, men svart er jo en tøff farge, bare så synd heile nabolaget har lik farge. Eg er ute etter en spesiell farge som skiller seg ut eg, vet at dere voksne på forumet ikkje synest så mye om dette, men dette er mitt valg, Så til dere unge som liker råe biler med rå farge, kom gjerne med farge forslag, vurderer selv en kawasaki grønn farge.. :lol:
En Kawa-grønn MX5/Miata er selvfølgelig spennende, rå og stilig...... i ca. 10 minutter... :wink:

Problemet med å lakkere i slike farger er at faren er STOR for at du etter relativt kort tid blir lei fargen og kanskje angrer? Og med tanke på prisen for hellakkering er det jo kanskje noe en bør tenke GODT igjennom før en gjør...

Jeg kan synes en plastic fantastic utstillingsbil fra USA i alleslags fanzy farger kan være råstilig på et bilde eller i en film, men ville jeg kjørt rundt med de fargene hver dag.... don't think so.

En annen ting, du nevner at du på litt sikt har planer om kjøp av NC. Jeg vil hevde og tror at du får MYE mer for bilen din i den originale sorte fargen eller i en uortodoks farge som f.eks. KAWA-grønn...

Leste en gang en fantastisk bra tråd på miata.net. Det het noe slikt som: Hvilken modifiseringer på Miata'en din ANGRER du på. Den tråden tok av! Der var også fargevalg en gjenganger. Var forsåvidt også noen som angret på kompressor-kit'et og at de ikke med en gang gikk for den råeste og største turboen fra Flyin Miata :mrgreen: , men det er en helt annen historie.... Boost is addictive you know.... :wink:
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Har nå tenkt litt på dette med farva bytte, tror eg satser på å få lakket fronten på nytt i samme farve, er endel steinsprut på skjermene fremme og slikt, det er jo ikkje så fint.. kunne tenkt meg en ny farve også, men tror ikkje eg beholder bilen i all evighet,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Post Reply