NA Speedster

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Banger'n
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 146
Joined: 20 Mar 2015, 16:31
Medlemsnummer: 1374
Contact:
Status: Offline

NA Speedster

Post by Banger'n »

meninger om denne da? så kul at noen kunne tenkt seg en? :D :D
IMG_2053-1.jpg
IMG_2053-1.jpg (96.24 KiB) Viewed 6996 times
den bygges på bestilling hos mx5 restorer i east sussex, england.
http://www.themx5restorer.co.uk/pages/mx5-speedster.php
1995 1.8 Mazda Miata. SU classic red, popular equipment package (alt av el. utstyr og torsen) som har den nette sum av 325 000km på baken
User avatar
Anders
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Posts: 716
Joined: 13 Dec 2013, 18:03
Medlemsnummer: 1121
Location: Grimstad
Status: Offline

Re: NA Speedster

Post by Anders »

Jøss! Visste ikke at det gikk an å få en NA til å se så stor ut.
User avatar
Sunnmøring
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 260
Joined: 19 Nov 2013, 18:26
Medlemsnummer: 1120
Location: Ålesund\Eidsdal
Status: Offline

Re: NA Speedster

Post by Sunnmøring »

HA! ein bil uten muligheit for noko som helst slags tak? i England? i NORGE?
men det at ruta ikkje har nokon kant i toppen, det likar eg. Det gir sikker ein enda meir open følelse i bilen.
Anna enn det syns eg den ser litt for tjukk ut. :\
///// Rammeskjeiv, knust 92 NA. 1.6l med m45 kompressor og Megasquirt diypnp, delebil
\\\\\ Sleten raud, 92 NA. 1.6l, Randall CAI, Raceland 4-2-1 header, Flyin' miata cat-back, Raceland coilovers, uten krengestag, Rota RB, 20mm spacer, Nardi Deep-corn ratt,
User avatar
Banger'n
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 146
Joined: 20 Mar 2015, 16:31
Medlemsnummer: 1374
Contact:
Status: Offline

Re: RE: Re: NA Speedster

Post by Banger'n »

Sunnmøring wrote:HA! ein bil uten muligheit for noko som helst slags tak? i England? i NORGE?
men det at ruta ikkje har nokon kant i toppen, det likar eg. Det gir sikker ein enda meir open følelse i bilen.
Anna enn det syns eg den ser litt for tjukk ut. :\
Den lages helt etter ditt ønske.. så hvis du ønsker et annet bodykit ell slankere bil så gjør de det også :D er det som er så kult med den :D trenger vell ikke tak vi? Bare og kjøre i over 60 så blir du ikke våt uansett hvor mye det regner :D

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
1995 1.8 Mazda Miata. SU classic red, popular equipment package (alt av el. utstyr og torsen) som har den nette sum av 325 000km på baken
User avatar
Banger'n
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 146
Joined: 20 Mar 2015, 16:31
Medlemsnummer: 1374
Contact:
Status: Offline

Re: RE: Re: NA Speedster

Post by Banger'n »

Anders981 wrote:Jøss! Visste ikke at det gikk an å få en NA til å se så stor ut.
Når du sier det.. så ser den veldig stor ut ja.. :O
1995 1.8 Mazda Miata. SU classic red, popular equipment package (alt av el. utstyr og torsen) som har den nette sum av 325 000km på baken
User avatar
Legendary
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 418
Joined: 26 Aug 2011, 10:31
Medlemsnummer: 978
Location: Kongsberg
Status: Offline

Re: RE: Re: NA Speedster

Post by Legendary »

Banger'n wrote: ... Bare og kjøre i over 60 så blir du ikke våt uansett hvor mye det regner :D

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
Pisspreik.

Synd å se at noen ødelegger NA-er på denne måten.
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Re: NA Speedster

Post by m1chael »

Må riktig nok ligge nærmere 70 for at det ikke skal regne inn i bilen, men over så kommer det ikke inn en dråpe. Opplevd og prøvd flere ganger..

Men jeg er uenig med deg vedr. ødeleggelse av NA Legendary. Synes det er flott at andre bygger andre biler slik at en slipper at "alle" MX5'er er like.


Sent from my iPhone using Tapatalk
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
MX-Jon
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1121
Joined: 03 Jan 2013, 22:24
Medlemsnummer: 1062
Location: Oslo - Sentrum
Status: Offline

Re: NA Speedster

Post by MX-Jon »

m1chael wrote:Må riktig nok ligge nærmere 70 for at det ikke skal regne inn i bilen, men over så kommer det ikke inn en dråpe. Opplevd og prøvd flere ganger..
Men med den lave vindskjermen på denne speedsteren må man kanskje ligge enda høyere i fart for at det ikke skal regne inn. Men det er jo folk som kjører motorsykkel også, blir vel fuktig der også i regnvær. Så er man interessert nok bryr man seg ikke om litt regn.
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper :shock:
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
User avatar
Banger'n
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 146
Joined: 20 Mar 2015, 16:31
Medlemsnummer: 1374
Contact:
Status: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: NA Speedster

Post by Banger'n »

Legendary wrote:
Banger'n wrote: ... Bare og kjøre i over 60 så blir du ikke våt uansett hvor mye det regner :D

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
Pisspreik.

Synd å se at noen ødelegger NA-er på denne måten.
Syntest ikke at den bilen er ødelagt på noen som helst måte... jeg syntest den er kul... men det er smak og behag :) du liker den ikke men det gjør jeg...

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
1995 1.8 Mazda Miata. SU classic red, popular equipment package (alt av el. utstyr og torsen) som har den nette sum av 325 000km på baken
User avatar
Banger'n
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 146
Joined: 20 Mar 2015, 16:31
Medlemsnummer: 1374
Contact:
Status: Offline

Re: RE: Re: NA Speedster

Post by Banger'n »

MX-Jon wrote:
m1chael wrote:Må riktig nok ligge nærmere 70 for at det ikke skal regne inn i bilen, men over så kommer det ikke inn en dråpe. Opplevd og prøvd flere ganger..
Men med den lave vindskjermen på denne speedsteren må man kanskje ligge enda høyere i fart for at det ikke skal regne inn. Men det er jo folk som kjører motorsykkel også, blir vel fuktig der også i regnvær. Så er man interessert nok bryr man seg ikke om litt regn.
Kabinen er jo også forminsket på denne.. samt at du sitter lavere... men er jo bare en måte og finne ut av det :)

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
1995 1.8 Mazda Miata. SU classic red, popular equipment package (alt av el. utstyr og torsen) som har den nette sum av 325 000km på baken
User avatar
Legendary
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 418
Joined: 26 Aug 2011, 10:31
Medlemsnummer: 978
Location: Kongsberg
Status: Offline

Re: NA Speedster

Post by Legendary »

m1chael wrote:Må riktig nok ligge nærmere 70 for at det ikke skal regne inn i bilen, men over så kommer det ikke inn en dråpe. Opplevd og prøvd flere ganger..

Men jeg er uenig med deg vedr. ødeleggelse av NA Legendary. Synes det er flott at andre bygger andre biler slik at en slipper at "alle" MX5'er er like.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Må nok opp i vesentlig høyere fart enn det, dersom det virkelig høljer ned. Det går fint å kjøre i småregn i 70 - 80 km/t.

The MythBusters first performed several small scale tests, using a model car and a wind tunnel, and found that at higher speeds, a sort of air bubble seemed to form around the driver compartment, giving credence to the myth. In their full scale test, they used an actual convertible as well as a 200 foot rain bar to provide the rain. In a control test, they stopped the convertible in the middle of the rain to put up the top, and the interior was soaked. Then they drove through the rain at 70 mph (113km/hr), and saw that the interior was significantly less wet than the control. Next, they then drove the car through the rain at 90 mph (145km/hr) and saw that the interior was not wet at all. The MythBusters attributed this to the car’s windshield, which served its function as well as creating an air bubble over the interior of the car. However, they decided to declare the myth “plausible, but not recommended” due to the inherent danger of driving at such high speeds on wet roads.


Ville heller hatt denne:

Image

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
User avatar
Banger'n
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 146
Joined: 20 Mar 2015, 16:31
Medlemsnummer: 1374
Contact:
Status: Offline

Re: RE: Re: NA Speedster

Post by Banger'n »

Legendary wrote:
m1chael wrote:Må riktig nok ligge nærmere 70 for at det ikke skal regne inn i bilen, men over så kommer det ikke inn en dråpe. Opplevd og prøvd flere ganger..

Men jeg er uenig med deg vedr. ødeleggelse av NA Legendary. Synes det er flott at andre bygger andre biler slik at en slipper at "alle" MX5'er er like.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Må nok opp i vesentlig høyere fart enn det, dersom det virkelig høljer ned. Det går fint å kjøre i småregn i 70 - 80 km/t.

The MythBusters first performed several small scale tests, using a model car and a wind tunnel, and found that at higher speeds, a sort of air bubble seemed to form around the driver compartment, giving credence to the myth. In their full scale test, they used an actual convertible as well as a 200 foot rain bar to provide the rain. In a control test, they stopped the convertible in the middle of the rain to put up the top, and the interior was soaked. Then they drove through the rain at 70 mph (113km/hr), and saw that the interior was significantly less wet than the control. Next, they then drove the car through the rain at 90 mph (145km/hr) and saw that the interior was not wet at all. The MythBusters attributed this to the car’s windshield, which served its function as well as creating an air bubble over the interior of the car. However, they decided to declare the myth “plausible, but not recommended” due to the inherent danger of driving at such high speeds on wet roads.


Ville heller hatt denne:

Image

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Den der hadde jeg kjørt lett :D... den er fra 24h of lemons... noen må starte det sistevnte løps serien her til lands :D hadde hvert morro som fyy :D

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
1995 1.8 Mazda Miata. SU classic red, popular equipment package (alt av el. utstyr og torsen) som har den nette sum av 325 000km på baken
Post Reply