Den vesle Finn.no-tråden

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

shawns
0 RPM
0 RPM
Posts: 20
Joined: 17 May 2013, 06:29
Status: Offline

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Post by shawns »

obi-one wrote:Jeg begynner å bli veldig lei av at en som ikke er medlem i klubben og som tidligere har blitt stoppet fra å forsøke å snike inn en salgstråd nå spammer vår Finn tråd med referanser til den samme bilen.....
Vet du hva , du er jo en moderator her på forumet. Jeg gir deg tillatelse til å slette alle trådene jeg har laget og alle postene mine. Du kan godt slette brukeren også.
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Post by DrHolm »

obi-one wrote:Jeg begynner å bli veldig lei av at en som ikke er medlem i klubben og som tidligere har blitt stoppet fra å forsøke å snike inn en salgstråd nå spammer vår Finn tråd med referanser til den samme bilen.....
Så, han har ikke lov til å svare for seg hvis han ikke er betalende medlem?
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
Kjakan
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 761
Joined: 10 Mar 2007, 01:00
Location: Østlandet
Status: Offline

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Post by Kjakan »

Jeg hadde tenkt å holde meg utenfor denne kjerring-dramaqueen-diskusjonen, men som en "utenforstående" må jeg innrømme at det virker som medlemmer i klubben har drevet heksejakt på Shawn fra første stund, uten at jeg helt forstår hvorfor det er nødvendig. Mannen eier/har eid 2 stk NAer som han har påkostet mye penger - likevel får mannen hets. Han bidrar jo til å holde MX-5-faunaen i god behold i Norge, så jeg synes det er unødvendig med drittslenging.
Som jeg har skrevet i en PM til moderator her før - dere rekrutterer ikke mange medlemmer når dere har en slik aggressiv og fiendtlig innstilling mot alle som ikke "er som dere" eller har vært medlem i klubben i årevis.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
MX-Jon
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1121
Joined: 03 Jan 2013, 22:24
Medlemsnummer: 1062
Location: Oslo - Sentrum
Status: Offline

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Post by MX-Jon »

Kjakan wrote:Jeg hadde tenkt å holde meg utenfor denne kjerring-dramaqueen-diskusjonen, men som en "utenforstående" må jeg innrømme at det virker som medlemmer i klubben har drevet heksejakt på Shawn fra første stund, uten at jeg helt forstår hvorfor det er nødvendig. Mannen eier/har eid 2 stk NAer som han har påkostet mye penger - likevel får mannen hets. Han bidrar jo til å holde MX-5-faunaen i god behold i Norge, så jeg synes det er unødvendig med drittslenging.
Som jeg har skrevet i en PM til moderator her før - dere rekrutterer ikke mange medlemmer når dere har en slik aggressiv og fiendtlig innstilling mot alle som ikke "er som dere" eller har vært medlem i klubben i årevis.
Det var jeg som startet denne, men jeg har ingen ting imot Shawn. Årsaken til innlegget mitt var bare fordi jeg ble litt skeptisk pga feil km opplysninger og usikker på uttalelsen om overflaterust og derfor lurte på om noen kjente til bilen så jeg ikke behøvde å dra bomtur til Bergen. Det er alltid greit å høre hva andre som ikke selv er selger mener om en bil.
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper :shock:
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
User avatar
Kjakan
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 761
Joined: 10 Mar 2007, 01:00
Location: Østlandet
Status: Offline

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Post by Kjakan »

MX-Jon wrote:Det var jeg som startet denne, men jeg har ingen ting imot Shawn. Årsaken til innlegget mitt var bare fordi jeg ble litt skeptisk pga feil km opplysninger og usikker på uttalelsen om overflaterust og derfor lurte på om noen kjente til bilen så jeg ikke behøvde å dra bomtur til Bergen. Det er alltid greit å høre hva andre som ikke selv er selger mener om en bil.
Jeg er helt enig i dette med km og miles, det burde vært regnet om. Det var ikke spesielt rettet mot deg, da dette må være tredje eller fjerde gang jeg leser kritikk mot Shawn i dette forumet, spredd over flere tråder...Hvis man skal fortsette slik er det faktisk bedre med et forum som er helt sperret for ikke-medlemmer, slik at man slipper krangling.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3046
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Post by Stalfa »

Kjakan wrote:medlemmer i klubben har drevet heksejakt på Shawn fra første stund, uten at jeg helt forstår hvorfor det er nødvendig.
Jeg antar du har lest deg opp i saken og har oversikt over de postinger og svar som er gjort?

Usannheter rundt postinger på forumet og påfølgende arroganse når man blir konfrontert med saken har for meg vært en oppførsel som jeg finner forkastelig.
Det er bra at det finnes personer som er så storsindig at man lar slik oppførsel passere. Jeg gjordet ikke det, og hadde noen poster som kunne fattes som angrep.
Det har ikke kommet nye opplysninger i saken som forandrer min oppfatning av saken.
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
User avatar
Fabiz
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 742
Joined: 06 Jan 2013, 18:41
Medlemsnummer: 1060
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Post by Fabiz »

Reality check. Er dere klare?

Mazda Miata reg. nr. BN99132. Her kommer korrektur, siden uærlige søplefolk sprøyter vås. Korrektur i rødt.
Sporty kabriolet med en veldig driftsikker motor.
Motor , driv-verk , bremser alt fungerer utmerket.

Pen i lakken.Den er nypolert, men den er ikke pen i lakken, og har også tynn lakk noen steder.
Hel og tett soft-top.Ja, dere ser jo teipen på bildet i Finn-annonsen selv. Den er IKKE hel.

Byttet 10.000km siden:
- Vannpumpe.Feil, denne er ikke byttet.
- Reg Reim.Korrekt.
- Olje på diff. og girkasse.Feil, kun på kasse, og ikke diff. Dette var i forbindelse med clutchbytte.

Bilen er ''long nose'' (for de som lurer på det)

Mye ettermonterte deler b.l.a :
- Alu tårnstag
- Pipercross induction kit
- HDC Autosport frontleppe Igjen, feïl. Dette er en Garage Vary-kopi kjøpt på eBukta.
- Vmax justerbar senkesett (coilovers) Godkjent / skrevet i vognkort. For det første heter det V-Maxx, og for det andre så sitter det et TA Technix-sett på bilen. Det er også det som er godkjent i vognkort.
- Helt nye Rota RB15 felger med nye sommerdekk (medfølger inkludert i prisen!)Helt nye, nuvel. Omtrent et år gamle.
- Sony CD spiller med USB og AUX , Sony Xplod høyttalere montert bak og i dørene.
- Navigon GPS koblet opp og montert. (medfølger)
Det er mulig at noe av dette er endret etter salg, men utifra bildene tviler jeg sterkt.

Ha en fin kveld!

Fabian
Tlf. 41 42 64 20
shawns
0 RPM
0 RPM
Posts: 20
Joined: 17 May 2013, 06:29
Status: Offline

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Post by shawns »

Fabiz wrote:Reality check. Er dere klare?

Mazda Miata reg. nr. BN99132. Her kommer korrektur, siden uærlige søplefolk sprøyter vås. Korrektur i rødt.
Sporty kabriolet med en veldig driftsikker motor.
Motor , driv-verk , bremser alt fungerer utmerket.

Pen i lakken.Den er nypolert, men den er ikke pen i lakken, og har også tynn lakk noen steder.
Hel og tett soft-top.Ja, dere ser jo teipen på bildet i Finn-annonsen selv. Den er IKKE hel.

Byttet 10.000km siden:
- Vannpumpe.Feil, denne er ikke byttet.
- Reg Reim.Korrekt.
- Olje på diff. og girkasse.Feil, kun på kasse, og ikke diff. Dette var i forbindelse med clutchbytte.

Bilen er ''long nose'' (for de som lurer på det)

Mye ettermonterte deler b.l.a :
- Alu tårnstag
- Pipercross induction kit
- HDC Autosport frontleppe Igjen, feïl. Dette er en Garage Vary-kopi kjøpt på eBukta.
- Vmax justerbar senkesett (coilovers) Godkjent / skrevet i vognkort. For det første heter det V-Maxx, og for det andre så sitter det et TA Technix-sett på bilen. Det er også det som er godkjent i vognkort.
- Helt nye Rota RB15 felger med nye sommerdekk (medfølger inkludert i prisen!)Helt nye, nuvel. Omtrent et år gamle.
- Sony CD spiller med USB og AUX , Sony Xplod høyttalere montert bak og i dørene.
- Navigon GPS koblet opp og montert. (medfølger)
Det er mulig at noe av dette er endret etter salg, men utifra bildene tviler jeg sterkt.

Ha en fin kveld!

Fabian
Okei Fabian så du er eieren av bilen? Utroligvis så vet du alt om bilen og du har overvåkningskamera som følger med på hva jeg har gjort med bilen og hva jeg ikke har gjort?

Eller har du settet på spesielle skruer å muttere som kun du har verktøy til å få løsnet?

DETTE her er bare idiotisk rett og slett. Hvordan kan du si at det jeg har skrevet i annonsen er feil?

Det er min bil jeg vet hva som er gjort på den. Vannpumpen er BYTTET og det har jeg kvittering på. Også sier du at olje på diff ikke er byttet når jeg selv har byttet den! Jeg inkluderte alt med å si det var gjort ca 10.000km siden istedet for å nevne nøyaktig dato , tidspunkt osv.

Greit at jeg ikke skrev riktig merke på coilovers eller leppen men det har jo VELDIG stor betydning?????

Jeg ville egentlig ikke svare mer i denne tråden men når dere kommer med sånne påstander og tror dere vet absolutt alt om en bil så blir det for dumt.

Får kose dere videre med tidsløsingen.

Hade bra alle sammen ! Denne brukeren og alle innleggene kan slettes ! (som nevnt tidligere) og siden obi-one sier jeg spammer denne tråden så vær så god og slett alt !
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Post by Miatapowers »

På tide å ordne opp i forumet nå tror eg,, Slik som dette er vi lite tjent med å ha det, vi får ikke noen nye medlemmer slik som det lesest om her.. Eg har ikke brukt for ett dårlig forum, da kan eg heller bruke tiden min på andre ting, tror faktisk fruen i huset hadde blitt glad om eg ikke var innom forumet så mye, og heller hjalp henne med husvask og denslags.. Var vel en til grunnene til det ble betalt forum i sin tid, for å utelukke endel negativitet.. Om noen legger ut bilen sin på denne finn.no tråden er vel absolutt helt greit, det er ikke en salgsannonse men tips til alle om diverse på finn.no Kanskje man kan få nytt medlem ved salg av denne bilen..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
obi-one
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1139
Joined: 12 Sep 2009, 22:00
Medlemsnummer: 829
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Post by obi-one »

For ordens skyld, og en avsluttende kommentar fra min side:

Dette forumet er drevet av norsk mx5 miata klubb, stort sett på dugnad, men er åpent for alle med positiv interesse for sportsbilen mx5 miata.

Vi har et årsmøtevedtak på å reservere skriving av kjøp og salgs annonser, samt tekniske poster for betalende medlemmer av klubben. Dette for å rekruttere flere medlemmer til klubben. Dette har virket klart positivt.

Dette betyr i praksis at dersom noen skriver noe som likner svært på en salgsannonse i andre forumtråder, så kan det bli stoppet.

Shawn gjorde to ulike forsøk på slike poster, som begge ble stoppet. Dette er i tråd med tidligere praksis.

Nye interesserte bilentusiaster er fortsatt velkommen på forumet, er de i tvil om reglene, så har de jo en historie å lære av nå :)
User avatar
Fabiz
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 742
Joined: 06 Jan 2013, 18:41
Medlemsnummer: 1060
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Post by Fabiz »

shawns wrote: Okei Fabian så du er eieren av bilen? Utroligvis så vet du alt om bilen og du har overvåkningskamera som følger med på hva jeg har gjort med bilen og hva jeg ikke har gjort?

Eller har du settet på spesielle skruer å muttere som kun du har verktøy til å få løsnet?

DETTE her er bare idiotisk rett og slett. Hvordan kan du si at det jeg har skrevet i annonsen er feil?

Det er min bil jeg vet hva som er gjort på den. Vannpumpen er BYTTET og det har jeg kvittering på. Også sier du at olje på diff ikke er byttet når jeg selv har byttet den! Jeg inkluderte alt med å si det var gjort ca 10.000km siden istedet for å nevne nøyaktig dato , tidspunkt osv.

Greit at jeg ikke skrev riktig merke på coilovers eller leppen men det har jo VELDIG stor betydning?????

Jeg ville egentlig ikke svare mer i denne tråden men når dere kommer med sånne påstander og tror dere vet absolutt alt om en bil så blir det for dumt.

Får kose dere videre med tidsløsingen.

Hade bra alle sammen ! Denne brukeren og alle innleggene kan slettes ! (som nevnt tidligere) og siden obi-one sier jeg spammer denne tråden så vær så god og slett alt !
Som tidligere nevnt: Det er mulig noe av dette er endret etter salg.

- Vannpumpen ble definitivt ikke byttet ved reg. reim skifte, da jeg var tilstede da denne ble byttet. At denne er byttet "tilnærmet" likt som reg.reima blir da feil. Denne bilen ble kjørt med en god stund etter dette byttet, og det har i tillegg vært en eier før deg igjen også, som har kjørt med denne bilen.
- Leppa som sitter på kjenner jeg igjen, da det var jeg som kjøpte den, til akkurat denne bilen. Det samme gjelder hjulene, luftfilteret og tårnstaget.

Jeg er ikke eieren av bilen, men jeg har nok hatt mer med denne bilen å gjøre enn du har. På tide at du vokser opp og blir tørr bak øra. Løgnene tar deg igjen, og det ser du prakteksempelet på her.

Fabian
Tlf. 41 42 64 20
espenator
0 RPM
0 RPM
Posts: 1
Joined: 11 Nov 2013, 13:06
Location: Trondheim
Status: Offline

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Post by espenator »

Stalfa wrote:Rimelig NB 1.8 I Drammen.
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=44923240
Jeg er fersk på forumet, for tiden på utkikk etter en rimelig MX-5 for bruk som banebil (og litt kosekjøring på sommeren). Jeg kom også over denne på finn her om dagen, og har fått et par ekstra bilder fra selger som viser rusten som er i kanalen(e).

Hva tror dere om dette, er det best å takke nei og heller finne en uten rust? Uvisst om det er kun de ytre panelene som er rustet, eller om det er videre innover også... Til rundt 40.000 er det jo fristende for en såpass ny bil med relativt lav kilometerstand.

Link til flere bilder her:
https://www.dropbox.com/s/wyotr8dgyda8z5z/IMG_9631.jpg
https://www.dropbox.com/s/ko4g418rrjr0wh9/IMG_4597.jpg

Espen
Espen
_____________________________________________
2008 Audi A8
2006 Dodge Magnum SRT-8
1991 Dodge Stealth RT/TT
User avatar
Fabiz
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 742
Joined: 06 Jan 2013, 18:41
Medlemsnummer: 1060
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Post by Fabiz »

espenator wrote:
Stalfa wrote:Rimelig NB 1.8 I Drammen.
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=44923240
Jeg er fersk på forumet, for tiden på utkikk etter en rimelig MX-5 for bruk som banebil (og litt kosekjøring på sommeren). Jeg kom også over denne på finn her om dagen, og har fått et par ekstra bilder fra selger som viser rusten som er i kanalen(e).

Hva tror dere om dette, er det best å takke nei og heller finne en uten rust? Uvisst om det er kun de ytre panelene som er rustet, eller om det er videre innover også... Til rundt 40.000 er det jo fristende for en såpass ny bil med relativt lav kilometerstand.

Link til flere bilder her:
https://www.dropbox.com/s/wyotr8dgyda8z5z/IMG_9631.jpg
https://www.dropbox.com/s/ko4g418rrjr0wh9/IMG_4597.jpg

Espen
Hei,

Denne bilen så jeg på Stadssalg for en stund tilbake, noe skiltplatene også bekrefter.
Du bør være oppmerksom på at de fleste bilene herfra blir tvangssolgt, og også kan bære preg av dårlig vedlikehold og stell. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg reist og tittet på den.

Lykke til!

Fabian
Tlf. 41 42 64 20
User avatar
Trym N1290
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1897
Joined: 02 Nov 2010, 23:22
Medlemsnummer: 888
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Post by Trym N1290 »

Bare for å være litt galen, så legger jeg ut en finn link.
Koyo radiator for en meeeget billig penge!!!

http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... e=39685557
1991 Mazda Miata 1.6
2014 Subaru Outback 2.5
2018 Bmw i3 - Fully charged
norcad
0 RPM
0 RPM
Posts: 1
Joined: 26 Sep 2013, 11:02
Status: Offline

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Post by norcad »

espenator wrote:
Stalfa wrote:Rimelig NB 1.8 I Drammen.
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=44923240
Jeg er fersk på forumet, for tiden på utkikk etter en rimelig MX-5 for bruk som banebil (og litt kosekjøring på sommeren). Jeg kom også over denne på finn her om dagen, og har fått et par ekstra bilder fra selger som viser rusten som er i kanalen(e).

Hva tror dere om dette, er det best å takke nei og heller finne en uten rust? Uvisst om det er kun de ytre panelene som er rustet, eller om det er videre innover også... Til rundt 40.000 er det jo fristende for en såpass ny bil med relativt lav kilometerstand.

Link til flere bilder her:
https://www.dropbox.com/s/wyotr8dgyda8z5z/IMG_9631.jpg
https://www.dropbox.com/s/ko4g418rrjr0wh9/IMG_4597.jpg

Espen
Skepsis 1:
Utfra bildet må det være på grensen tvilsomt om denne burde blitt EU-godkjent. Ser ut som om man kan lage hull i kanalen om man ønsker. Da er spørsmålet hvor seriøs den EU kontrollen er når det gjelder bilen ellers også.

Skepsis 2:
Kanalene kan man forvente å måtte skifte innen neste EU-kontroll, og på disse bilene kommer vel rusten der pga væte/fuktighet innenfra, mao kan man støte på mer........

Skepsis 3:
Bilen var originalt hvit og ble lakkert sølv for et par år siden (unntatt motorrom, bagasjerom etc) Det reduserer verdien på bilen OG mtp rusten som allerede har kommet på kanalene er spørsmålet om det er flere ting som ble gjemt under den lakkeringen.

Skepsis 4:
Km.stand - stoler aldri på km stand på bruktbiler uten servicehistorikk, kanskje spesiellt importbiler.

Skepsis 5:
Inkassobiler pleier ikke på å få god pleie og bli pent kjørt den siste tiden før eieren blir fratatt den.

Skepsis 6:
Bilen har blitt fikset før EU kontroll, men ny coil som skal fikse fuskingen blir ikke montert?
Mao kan man forvente at coilen ikke er problemet.

Skepsis 7:
Bilen har stått til salgs lenge, og ingen har slått til - da er det vel antagelig ikke et røverkjøp?

En sjekk av andre heftelser som skyldig årsavgift etc er på sin plass, nettopp fordi forrige eier tydeligvis var blakk og nåværende eier ikke setter skilter på den før salg.

MEN prisen er jo også lav, så det er mye mulig den er verdt prisen selv med rust og annet småtteri.
Post Reply