mojo-91
Moderator: Styremedlemmer
- mojo-91
- 7200 RPM
- Posts: 1740
- Joined: 25 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 267
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: mojo-91
Da har jeg montert alt og tatt bilen ut på en prøvetur. Problemet er uten tvil løst, men jeg var med det første litt skuffet over responsiviteten i motoren.
Tok en tur oppover Maridalen og dro godt opp i turtall. Tror du ikke motoren begynte å vekkes til live !
Var nok mye koks som måtte forbrennes. Nå er ihvertfall bilen sitt gamle "jeg" igjen.
Da er det bare å få montert RB-grenrøret mitt og begynne shoppe etter en litt stillere bakpotte. Hadde helt glemt hvor mye støy den potta lager
Tror jeg skal skaffe en dual Racing Beat....
Tok en tur oppover Maridalen og dro godt opp i turtall. Tror du ikke motoren begynte å vekkes til live !
Var nok mye koks som måtte forbrennes. Nå er ihvertfall bilen sitt gamle "jeg" igjen.
Da er det bare å få montert RB-grenrøret mitt og begynne shoppe etter en litt stillere bakpotte. Hadde helt glemt hvor mye støy den potta lager
Tror jeg skal skaffe en dual Racing Beat....
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
- mojo-91
- 7200 RPM
- Posts: 1740
- Joined: 25 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 267
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: mojo-91
Oppdaget at jeg hadde timet motoren med A/C knappen inne og varmeapparatet på 1 ......litt pinlig
Måtte time på nytt, og tok i samme slengen og spylte det kølsvarte JR-cai luftfilteret mitt gjennomvått med forgasserrens.
Det bare rant svart væske i evigheter. Kan ikke ha vært sunt å pustet gjennom all den dritten der, stakkars motor.
Fant ut at filteret til JR-cai er rødt, og ikke svart. Det hadde jeg helt glemt
Nå går bilen ihvertfall som ei klinkekule!
Eksosen bråker mindre og....merkelig....hm....
Måtte time på nytt, og tok i samme slengen og spylte det kølsvarte JR-cai luftfilteret mitt gjennomvått med forgasserrens.
Det bare rant svart væske i evigheter. Kan ikke ha vært sunt å pustet gjennom all den dritten der, stakkars motor.
Fant ut at filteret til JR-cai er rødt, og ikke svart. Det hadde jeg helt glemt
Nå går bilen ihvertfall som ei klinkekule!
Eksosen bråker mindre og....merkelig....hm....
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
Re: mojo-91
Håpe du meina tenningsjusteringa på casen no?
Mitt jr cai filter er gult;)
Mitt jr cai filter er gult;)
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- mojo-91
- 7200 RPM
- Posts: 1740
- Joined: 25 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 267
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: mojo-91
Ja da. Timing justeres med CAS´en og timing-lampeglaibilenmin wrote:Håpe du meina tenningsjusteringa på casen no?
Mitt jr cai filter er gult;)
Det var bare at jeg hadde glemt å skru av airconditionen. Den drar jo noen hester, så da blir timingen ikke helt riktig.
Alt som trekker strøm skal skrues av når motoren times.
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
- mojo-91
- 7200 RPM
- Posts: 1740
- Joined: 25 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 267
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: mojo-91
Racing Beat Header
Da har jeg endelig somlet meg til å få montert grenrøret fra Racing Beat. Har ikke de rette fasilitetene i "verkstedet" mitt, så det ble til at
jeg fikk det gjort hos Auto 85 på Torshov. Det skal jeg ikke gjøre igjen. Ikke at de ikke gjorde en god jobb, var måteholdent hyggelige og slikt,
men de tar 1400,- timen ! Jeg er sjokkert. Virket ikke som de hadde for mye å gjøre. Tipper det har en sammenheng med prisene de fører.
Uansett...grenrøret er på plass med all sin glans. Har foreløpig kun kjørt hjem til Grunerløkka, men av det lille jeg har kjørt, må jeg si responsen virker svært lovende.
Lyden har og blitt litt grovere, sportsbilaktig. Men jeg ser nå at jeg må bli kvitt bakpotta. Det blir for mye romling, så det går en bestilling til Good-Win om å shippe over et
Racingbeat Dual-tip
Da har jeg endelig somlet meg til å få montert grenrøret fra Racing Beat. Har ikke de rette fasilitetene i "verkstedet" mitt, så det ble til at
jeg fikk det gjort hos Auto 85 på Torshov. Det skal jeg ikke gjøre igjen. Ikke at de ikke gjorde en god jobb, var måteholdent hyggelige og slikt,
men de tar 1400,- timen ! Jeg er sjokkert. Virket ikke som de hadde for mye å gjøre. Tipper det har en sammenheng med prisene de fører.
Uansett...grenrøret er på plass med all sin glans. Har foreløpig kun kjørt hjem til Grunerløkka, men av det lille jeg har kjørt, må jeg si responsen virker svært lovende.
Lyden har og blitt litt grovere, sportsbilaktig. Men jeg ser nå at jeg må bli kvitt bakpotta. Det blir for mye romling, så det går en bestilling til Good-Win om å shippe over et
Racingbeat Dual-tip
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
-
- 7200 RPM
- Posts: 3049
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re: mojo-91
Nesten 1k nok dyrere enn i fra Good-win. Ikke sikker på det er så mye dyrere med frakt i fra usa vs uk.Oddis wrote:http://www.racingbeateurope.com/
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
- mojo-91
- 7200 RPM
- Posts: 1740
- Joined: 25 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 267
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: mojo-91
Som tidligere kunde hos Good-Win- Racing, fikk jeg likevel lov å bestille varer fra dem ved at de sendte meg en Paypal Request. Likevel ble varen sendt fra Racingbeat Europe.Men prisen var fra Racingbeat USStalfa wrote:Nesten 1k nok dyrere enn i fra Good-win. Ikke sikker på det er så mye dyrere med frakt i fra usa vs uk.Oddis wrote:http://www.racingbeateurope.com/
Last edited by mojo-91 on 24 Sep 2013, 18:55, edited 1 time in total.
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
- mojo-91
- 7200 RPM
- Posts: 1740
- Joined: 25 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 267
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: mojo-91
Racing Beat end links
Det har vært mye "knirk",knas,skraaap når jeg har kjørt i humper i høy fart (60km/t +) den siste tiden.
Kun på høyre side, dog. Fant fort ut at det var den ene foringen til stabstaget foran som var sliten, så metall gnisset mot metall.
Jeg har et stabstag fra Flyin Miata som har to monteringshull. Det står nå montert på det minst stive nivået.
På sikt har jeg planer om å skifte dempere og fjører til noe vassere. I den forbindelse kan det bli aktuelt å få bruk for det stivere nivået på stabstaget.
Derfor har jeg valgt å oppgradere med justerbare endeledd fra Racing Beat.
Det har vært mye "knirk",knas,skraaap når jeg har kjørt i humper i høy fart (60km/t +) den siste tiden.
Kun på høyre side, dog. Fant fort ut at det var den ene foringen til stabstaget foran som var sliten, så metall gnisset mot metall.
Jeg har et stabstag fra Flyin Miata som har to monteringshull. Det står nå montert på det minst stive nivået.
På sikt har jeg planer om å skifte dempere og fjører til noe vassere. I den forbindelse kan det bli aktuelt å få bruk for det stivere nivået på stabstaget.
Derfor har jeg valgt å oppgradere med justerbare endeledd fra Racing Beat.
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
- mojo-91
- 7200 RPM
- Posts: 1740
- Joined: 25 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 267
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: mojo-91
Og så kom det noe snadder i posten i dag
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Re: mojo-91
Hva er egentlig fordelen med justerbare slike stag ? eg kjører uten stag nå, i vente på lønn så eg for fikset disse stagene, men ble litt usikker på eg skulle hatt justerbare eg og.. Men litt billigere å bare kjøpe polynesiske foringer..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
-
- 7200 RPM
- Posts: 1121
- Joined: 03 Jan 2013, 22:24
- Medlemsnummer: 1062
- Location: Oslo - Sentrum
- Status: Offline
Re: mojo-91
Det er iallefall nødvendig hvis du skal drive med hjørnevekting av bilen. Da kan du justere disse for å få lik last på de to diagonalene. HF+VB og HB+VF.Miatapowers wrote:Hva er egentlig fordelen med justerbare slike stag ? eg kjører uten stag nå, i vente på lønn så eg for fikset disse stagene, men ble litt usikker på eg skulle hatt justerbare eg og.. Men litt billigere å bare kjøpe polynesiske foringer..
Hvis du ikke går så nøye til verks justerer du vel bare slik at det ikke er noe belastning på krengningsstagene når bilen står i ro.
(tror jeg....)
Men hvor mye det betyr i forhold til faste stag kan kanskje noen andre svare på? Men det ser jo kult ut da
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae