Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
MX-5 Yusho heter den. Yusho er visstnok japansk for seier, og 241 hk fra toliters-motoren ved hjelp av en kompressor, høres ut som alvor.
Å korte ned bakakselutvekslingen til 4,1:1 høres også ut som at her er det sprint-egenskapene som skal fremheves, langbent motorveikjøring overlates til andre. Men vi snakker allikevel om 240 km/t her – hvis det er slikt du er ute etter.
Det er mye annet som har skjedd. Ny motorstyring, nye innsprøytningsdyser, støpte stempler fra Cosworth og en såkalt sports-kat, med tilhørende eksos/lyddempersystem.
Bilstein i demperavdelingen og Eibach på fjæringen er elementer fra chassiset mens transmisjonen er utstyrt med en litt hardere clutch. På 8Jx17 felgene står det semislicks for riktig å understreke budskapet.
Nå sier ikke Mazda noe om spesialmodellens fremtid. Begrenset opplag kanskje. I så fall hvor begrenset?
Poenget er imidlertid, som sikkert alle ihuga Mazda MX-5-folk vet, så er alt dette hyllevare.
Kompressoren kommer for eksempel fra amerikanske Flyin Miata, som antyder at 500 hester heller ikke vil være noe problem for dem. Yusho er med andre ord litt forsiktig. Men med «offisielt» stempel blir den selvfølgelig enda mer spennende.
Last edited by NikDev on 05 Jun 2012, 14:03, edited 2 times in total.