Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
siemens
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1657
Joined: 01 Oct 2006, 02:00
Medlemsnummer: 623
Location: Svelvik
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by siemens »

Vel.... Mangfoldet er ikke de som vil kjøre på bane.... Det er mest kjøreturer som foregår på svingete veier å treff som drar folk. Er noen som har prøvd å få til banekjøring, men få dukker opp.
Men klubben vil ha med alle, men trenger folk som har innteresse å kunnskap.....
Svelvikramp

92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
arntsen
0 RPM
0 RPM
Posts: 24
Joined: 26 Nov 2011, 11:15
Medlemsnummer: 0
Location: Sauda
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by arntsen »

siemens wrote:Vel.... Mangfoldet er ikke de som vil kjøre på bane.... Det er mest kjøreturer som foregår på svingete veier å treff som drar folk. Er noen som har prøvd å få til banekjøring, men få dukker opp.
Men klubben vil ha med alle, men trenger folk som har innteresse å kunnskap.....
1 (adjective) mangfoldig [mɑŋ'fɔldɪ] mange, flerfoldige for mangfoldige år siden 2 (adjective) mangfoldig [mɑŋ'fɔldɪ] stort og variert, sammensatt et mangfoldig publikum 3 (adjective) mangfoldig [mɑŋ'fɔldɪ] mange, flerfoldige for mangfoldige år siden 4 (adjective) mangfoldig [mɑŋ'fɔldɪ] stort og variert, sammensatt et mangfoldig publikum

Diversity.
Fredrik
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by Harald »

siemens wrote:Vel.... Mangfoldet er ikke de som vil kjøre på bane.... Det er mest kjøreturer som foregår på svingete veier å treff som drar folk. Er noen som har prøvd å få til banekjøring, men få dukker opp.
Men klubben vil ha med alle, men trenger folk som har innteresse å kunnskap.....

hehe, that pretty much sums it up.. mangfold = bare de som vil kjøre turer og stå parkert..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by 2re »

I denne klubben har alltid, og vil nok alltid, alle meninger fra medlemmer bli tatt imot med åpent sinn :) Men er man ikke medlem, har man ikke stemmerett.

Det årsmøtet i år ble enige om; nemlig en skrivebegrensning på deler av forumet, var etter det jeg husker gjort slik for skape en positiv fordel for medlemmer og samtidig begrense tilgangen for folk som med stolthet proklamerer at de gir f... i alle andre. Målet er et forum for alle. Dvs at ikke noen grupper skremmer noen andre unna, men at det gjennomsyres av en grunnleggende folkeskikk og skaper en hyggelig omgjengelig tone her inne.

Det er klubben som eier og driver dette forumet, og det vi tillater å stå her må klubben på en måte stå inne for. Det er til stor del klubbens ansikt utad. Dette kan nok være en årsak til at noen kan føle at takhøyden blir noe lavere enn det man synes selv er rimelig. Det har vist seg å være en bemerkelsesverdig sammenheng mellom det å føle seg urettmessig redigert (av gutteklubben Grei sikkert) og ha holdningen "jeg driter i hva andre mener" og skal pokker ikke være medlem heller.
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by 2re »

Banekjøring har desverre vist seg å bli litt av en nøtt. Det viser seg å være regulert av et ganske omfattende regelverk vi ikke kan se bort ifra. Dette krever mye tid og krefter, og mye penger...

Ikke at det er lagt dødt, men det krever andre løsninger. Time will show...
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by nope-mx5 »

2re wrote:I denne klubben har alltid, og vil nok alltid, alle meninger fra medlemmer bli tatt imot med åpent sinn :) Men er man ikke medlem, har man ikke stemmerett.
Når klubben faktisk ikke vil høre på kritikk og konstruktiv tilbakemelding på hvorfor folk ikke melder seg inn, så virker det veldig for meg
at klubben IKKE vil ha nye medlemmer.
Evt. at de kun vil ha nye "dumme" sauer som kun følger etter og godtar alt fordi det er slik..

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by nope-mx5 »

2re wrote:Banekjøring har desverre vist seg å bli litt av en nøtt. Det viser seg å være regulert av et ganske omfattende regelverk vi ikke kan se bort ifra. Dette krever mye tid og krefter, og mye penger...

Ikke at det er lagt dødt, men det krever andre løsninger. Time will show...
Om du leser innlegget fra ørnbjørn i 2012 banekjøring/terminliste tråd, så er det ca. folkevett og hjelm som er nødvendig på gardermoen.
På Rudskogen er det selvsagt litt mer å ta tak i...

Men hvorfor ikke starte med en hel dag på gardermoen og se hvordan det går?
Klubben har råd til de 3000-3500 og la medlemmer som vil kjøre gratis.
(Det er et tiltak som hadde gjort at jeg hadde meldt meg inn).

Skap blest om arrangementet, og ta imot betaling fra nye medlemmer på plassen, så skal dere nok se dere får en del nye medlemmer...

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
Ørnbjørn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2249
Joined: 03 Nov 2010, 18:37
Medlemsnummer: 967
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by Ørnbjørn »

2re wrote:Banekjøring har desverre vist seg å bli litt av en nøtt. Det viser seg å være regulert av et ganske omfattende regelverk vi ikke kan se bort ifra. Dette krever mye tid og krefter, og mye penger...

Ikke at det er lagt dødt, men det krever andre løsninger. Time will show...
Veit at Vålerbanen er slik at det må arrangeres "temadag", dvs sikkerhetskurs og lignende, med kanskje 1-2 timer frikjøring.
Klubber som Club Honda og VW-Audi får lov til å leige heil dag frikøyring, sidan dei har vore gode kundar og oppført seg eksemplarisk. Men når det gjeld slike banedager så trur eg kvar enkelt klarer seg ved at ein er med på Trackday.no-arrangementer eller andre klubbdager.
Men Autoslalom som ikkje er konkurranse er ikkje "ramma" av noko omfattande regelverk.
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by arildh »

Det er tydlig at klubben ikke vil høre på tilbakemelding fra forumbrukere når de signaliserer at ingen ting kan endres før neste årsmøte (1 år ) via en tung nedstøvet byråkratisk prosess styrt av folk som synes 1.6 med 14 graders fortenning og ulovlig girkule er helt crazy crazy crazy.

Nevn EN ting som går under kategorien 'kult' med denne klubben ?
Medlemsmøtene ? Årsmøte protokollen fra 2009 hvor det ble kjøpt refleksvester for ørten tusen spenn ? Nye potensielle medlemmer som blir avkrevd 200 spenn for å få svar på banale spørsmål ? 14" bbs felger, OEM Tonneucover, takgrind på bagasjelokket, oppgraderte lyktespylere, chrome vent rings ?

Ledelsen virker likegyldig til at de få som bidrar med nye impulser er i ferd med å forsvinne. Det gjelder både de som er medlemmer og snyltere.
Trist.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by Kolbotn »

Helt enig med det som både Arild og Harald sier her.
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by biXen »

Harald wrote:hehe, neida. Skal aldri si aldri. men slik ting er nå, med takhøyden som er, så er det totalt uintressant å gi økonomisk støtte til en klubb det helt tydelig ikke er åpent for andre meninger enn det styret, admins osv har, og rævsleiking er eneste normen som aksepteres.
Når det appåtil er en akseptert oppførsel fra admins å kjefte via PM, sånn i tilfelle man skulle si noe som andre kanskje ikke liker. Så er det som jeg skrev ikke så veldig fristende.
Jeg gjør så godt jeg kan for å ha et ok språk og god tone på forumet da dette er klubbens ansikt utad og blir lagret på internett for alle som vil lese. Du ble tydeligvis veldig såret av det siden du har nevnt det 2-3 ganger her nå, men jeg foreslår at du lar være å si ting som gjør at det trengs moderering, så slipper du det problemet. Jeg har dog innrømt at det var feil av meg i det tilfellet, jeg gjør feil som alle andre.
Men jeg har faktisk i mange tilfeller sett gjennom fingrene med mange uttalelser du har hatt fordi jeg selv også kan være litt rappkjefta. Men man må være obs på at det er forskjell å gjøre det over et panser og et forum, ikke alle forstår tonen man har på et forum selv om det virker som lav takhøyde for deg (og kanskje også meg av og til).

Men tilbake til saken. Hva er de konkrete tingene som ønskes her av dere da, siden dere klager på forum, klager på admins, klager på klubbaktiviteter. Forstår dere i det hele tatt at noen faktisk må gjøre disse tingene for at noe skal skje? Hvor kult er det å arrangere banedag, ta i mot betalinger for så at masse folk trekker seg? Det er så sinnsykt lett å bare klage så lenge man ikke selv har ansvar for noe.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by 2re »

arildh wrote:Det er tydlig at klubben ikke vil høre på tilbakemelding fra forumbrukere når de signaliserer at ingen ting kan endres før neste årsmøte (1 år ) via en tung nedstøvet byråkratisk prosess styrt av folk som synes 1.6 med 14 graders fortenning og ulovlig girkule er helt crazy crazy crazy.

Nevn EN ting som går under kategorien 'kult' med denne klubben ?
Medlemsmøtene ? Årsmøte protokollen fra 2009 hvor det ble kjøpt refleksvester for ørten tusen spenn ? Nye potensielle medlemmer som blir avkrevd 200 spenn for å få svar på banale spørsmål ? 14" bbs felger, OEM Tonneucover, takgrind på bagasjelokket, oppgraderte lyktespylere, chrome vent rings ?

Ledelsen virker likegyldig til at de få som bidrar med nye impulser er i ferd med å forsvinne. Det gjelder både de som er medlemmer og snyltere.
Trist.
Det et årsmøte (medlemmene) har bestemt kan bare oppheves av et nytt årsmøte. Vi kan ikke si at siden Harald og Arild ikke liker det som er bestemt så driter vi i hele årsmøtet, selv om det sikkert hadde vært kuult!

At du Arild syns de som liker noe annet enn deg ikke er så kule, får stå for din regning. Du er i alle fall kul nok :wink:

Impulser er veldig velkommen her. Ju-huuu! Meld dere inn og arranger :) Dette blir bra! :D

En helt annen diskusjon er OM man skulle arrangert banekjøring for relativt få antall biler som det i realiteten ofte blir, og det koster en god slump penger, er det da gunstig for hele klubben å brenne av alt der eller bedre å bruke på mer almenne ting? Det blir en avveining, og jeg sier ikke at banekjøring nødvendigvis taper... Inntil man klarer å lage det tilbudet innen f.eks bane som man ønsker kan man vel melde seg inn et sted som klarer å tilby bane?
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by Harald »

Jeg har ikke dratt fram mangel på banekjøring som viktigste grunn 2re, les det jeg skriver.
Jeg nevnte det fordi feks Siemens i tråden her dro det fram som en av fordelene(selv om det ikke er eksisterende). Er som jeg skrev ikke mangel på arrangerte banekjøringer som er noen hindring i seg selv, men den generelle kulturen blandt de som styrer jeg ikke har sansen for. Det er du som nå vrir det dithen at siden mx5 klubben ikke arrangerer banekjøringer så er det totalt uintressant for meg å melde meg inn..
er ikke så mye mer å si fra min side. det er jo gjort klart i tråden her at dere ikke ønsker mangfold, forumet styres av pre-crime avdelinga(ja bixen, jeg blir forbannet på sånt), styret tror faktisk at det er kostnaden på 200kr som hindrer folk i å melde seg inn. Er medlem i andre klubber og betaler gladelig høyere summer i året der.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3046
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by Stalfa »

Harald wrote: men den generelle kulturen blandt de som styrer jeg ikke har sansen for.
Jeg synes du skal stille til valg og gjøre noe med akkurat det. Du skal få min stemme.
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
User avatar
S.F
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 279
Joined: 01 Jan 2009, 02:22
Location: Ålgård
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by S.F »

Å ta på seg verv i en klubb, er noe som burde beudres.. man tar somregel på seg masse arbeid og får bare kjeft.
Det er ikke rart såpass mange klubber og idrettslag forsvinner. - for det er en helvetes jobb å ta ulønnet. :)

Synes klubben virker flott jeg, men dekker ikke alle mx5'eres intresser.. og jeg nekter å tro at medlemskontigenten har noe med problemet med snyltere å gjøre.
mmmmmm...
Post Reply