Trimming av 2004 NB

Trimming og andre ytelsesforbedrende modifikasjoner, diskusjon, spørsmål og svar.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Post by DrHolm »

Er det mere power, eller respons du er ute etter?

Du skal jobbe litt for mer enn 150 på hjula med N/A trimming.
85.5 borring, 300+ kammer, ny ecu, trottle-bodies, smidd innmat med 11.0:1 comp. og ventiloppsett som tåler mer juling, så er mye gjort.
Men se for deg mye justering og en lang dag i benken, hvis du tar denne veien.

Men, igjen, dette er for de som ser "sjarmen" rundt N/A trim. Og ser mer på responsen enn hk-tall.
Og hvis du er ute etter noe som er fort gjort, og gir mer effekt, så ville jeg for eksempel gått for et Rotrex-kit.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
Auning
500 RPM
500 RPM
Posts: 87
Joined: 18 Sep 2011, 10:45
Medlemsnummer: 969
Location: Stavanger
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Post by Auning »

bilen ble regga i norge i 07
tørr ikke begynne med turbo/kompressor da jeg er redd bt, og bøtelegging av effekt.
De ser bare turbo/kompressor, men kan ikke måle effekt?
hvor stor bot kan man forvente seg?

Får aldrig svar på dette... er bare dette som stopper meg :(

Drholm. Pris på det du beskriver? 25k? 50k? 100k?
Hvor mye effekt kan du "tippe" at jeg får ut av dette..? er ute etter Newton ikke Bhp ;)
- 2004 Mx5 1,8 nbfl Hero
x 1998 Passat 1,9 tdi sedan. 20" felg, sota lykter, chrome +++
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Post by DrHolm »

Da finner de sikkert bare fram et fantasi-effekt-tall på nettet, og holder på det...
Aner ikke hva no slikt ville koste, dessverre.

Tja, 50k + vil jeg tippe. Er så himla mye man burde gjøre/oppgradere når en først er i gang, så vanskelig å si.
Ingen som har tatt N/A trim fullt ut på en BP her i Norge, som jeg veit om. Man må regne med en del kostnader i motorbygging, hvis man ikke kan gjøre det sjøl.

CR.net '90 B6 1.7l ITB
@Pacific Raceway
ITB Tuning
Aks

CR.net Project 200hp all motor
Dyno

CR.net Quinn's NB
Dyno
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
Ørnbjørn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2249
Joined: 03 Nov 2010, 18:37
Medlemsnummer: 967
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Post by Ørnbjørn »

Trekker inn Peugeot titt og ofte, men ein kompis har bygd ein 200hp 1.6 Peugeot. Bare fase 2 av den trimmen, fra 160 til 200 hest kosta vel 50.000,- i deler.
Da kommer arbeid i tillegg.
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Post by DrHolm »

Det hørtes ut som en morsom gnager. Gode tall fra en 1.6l.

Må også nevnes at en BP i utgangspunktet ikke er så N/A trim-villig..
Er jo opprinnelse fra bla 323 GTX fra 80-tallet, med turbo.
MZR som NC har, kan kiles opp til 300hk.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
Auning
500 RPM
500 RPM
Posts: 87
Joined: 18 Sep 2011, 10:45
Medlemsnummer: 969
Location: Stavanger
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Post by Auning »

Da blir det ikke så aktuelt med trim :(
trim-utgifter 50k+++ da seller jeg heller denne og kjøper rx7/8...

Får nøye meg med orginal bp og heller mekke litt visuelt :)

takk for svar :D
- 2004 Mx5 1,8 nbfl Hero
x 1998 Passat 1,9 tdi sedan. 20" felg, sota lykter, chrome +++
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3040
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Post by Stalfa »

Auning wrote:Da blir det ikke så aktuelt med trim :(
trim-utgifter 50k+++ da seller jeg heller denne og kjøper rx7/8...
Da får du sette av 50k/år til vedlikehold. ;)
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
User avatar
AOB
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 597
Joined: 11 Jun 2006, 02:00
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Post by AOB »

Eller så kan du jo kjøpe det selge din, og kjøpe MSM? Koster jo ikke mye mer enn en HeroMX-5 ;)
Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
User avatar
Auning
500 RPM
500 RPM
Posts: 87
Joined: 18 Sep 2011, 10:45
Medlemsnummer: 969
Location: Stavanger
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Post by Auning »

Kommer den rette msm så blir det kansje en slik :)
- 2004 Mx5 1,8 nbfl Hero
x 1998 Passat 1,9 tdi sedan. 20" felg, sota lykter, chrome +++
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Post by EspenAndre »

Auning wrote:Kommer den rette msm så blir det kansje en slik :)
Hvordan er den rette da? :D
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Auning
500 RPM
500 RPM
Posts: 87
Joined: 18 Sep 2011, 10:45
Medlemsnummer: 969
Location: Stavanger
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Post by Auning »

til og begynne med må jeg vente til der en en til salg ;)

rette styling/felger/interiør. bytter ikke for så å gjøre en masse arbeid. hadde verdt bra med noe "ferdig" i min stil :D
- 2004 Mx5 1,8 nbfl Hero
x 1998 Passat 1,9 tdi sedan. 20" felg, sota lykter, chrome +++
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Post by EspenAndre »

Er derfor jeg spør.. hva er rett (ferdig) for deg i så fall? :)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Auning
500 RPM
500 RPM
Posts: 87
Joined: 18 Sep 2011, 10:45
Medlemsnummer: 969
Location: Stavanger
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Post by Auning »

Dette utseendet, bare mazdaspeed ;)
(et bilde sier mer en tusen ord )

Image
- 2004 Mx5 1,8 nbfl Hero
x 1998 Passat 1,9 tdi sedan. 20" felg, sota lykter, chrome +++
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Post by EspenAndre »

Ok... lykke til da :)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
AOB
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 597
Joined: 11 Jun 2006, 02:00
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Post by AOB »

:shock:
Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
Post Reply