Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
jallatralla
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 307
Joined: 03 Jun 2009, 12:40
Status: Offline

Re:

Post by jallatralla »

Rudolf wrote:Nå synes jeg at folk kan respektere en demokratisk beslutning.

Beslutningen er et resultat av en helt grei og lovlig prosess som praktiseres i alle foreninger og forbund som jeg kjenner til.
Saken ble fremmet av et medlem, forhåndsmeldt i god tid før et lovlig innkalt årsmøte og stemt over der de som ikke kunne møte kunne sende fullmakter.

Det blir helt meningsløst å terpe og klage på en demokratisk fattet beslutning til krampa tar en.
En må forstå at det ikke er mulig å omgjøre dette vedtaket basert på skriverier på forumet.
Dette er stemt over og vedtatt.
Basta !

God jul !

Erik
Man kan respektere en beslutning og kritisere den, det er ingen motsetninger i det. :)
2001 1.6 NBFL
User avatar
Ove N
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1176
Joined: 23 Jun 2008, 10:13
Medlemsnummer: 733
Location: Sandnes
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by Ove N »

Stalfa wrote: Når det gjelder begrensingen av forumene så er det for meg dårlig merket hva som er åpent og hva som er lukket. Der synes jeg at Saab klubben har vist det på en klar måte.
Da er alt forumet oppdatert av Moderator ang merking hva som er lukket :wink:
Å De/Han jobber vel uten lønn... Tenk hvordan det kunne ha blitt seende ut med en tier til De/Han i mnd?

Enda en god grunn til å bli betalende medlem kanskje? :D
Ove N
Rogaland
Miata -91 mod 1.6 Liter-Godkjent m/JR M45 Classic Red 15" Rota RB
Miata -93 mod 1.8 Liter-longnose Brilliant Black C-Pack 14" BBS
-2x Mx5 -99 10th Anniversary 3162+4255/7500
X-MX5 BRG-lakkert hvit-346000km Longnose (Solgt)
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by biXen »

Ove N wrote: Da er alt forumet oppdatert av Moderator ang merking hva som er lukket :wink:
Å De/Han jobber vel uten lønn... Tenk hvordan det kunne ha blitt seende ut med en tier til De/Han i mnd?

Enda en god grunn til å bli betalende medlem kanskje? :D
Forum og nettsidevedlikeholdet er lønnet, bare for å presisere det.

Moderering, design og innhold osv. er ikke, og moderatorene gjør en strålende frivillig jobb :)
Mye som hadde vært kjekt å gjøre som ikke er tid og penger til, vi er nok ganske avhengige av frivillig innsats, selv om flere betaler også.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
arntsen
0 RPM
0 RPM
Posts: 24
Joined: 26 Nov 2011, 11:15
Medlemsnummer: 0
Location: Sauda
Status: Offline

Re: Re:

Post by arntsen »

jallatralla wrote:
Rudolf wrote:Nå synes jeg at folk kan respektere en demokratisk beslutning.

Beslutningen er et resultat av en helt grei og lovlig prosess som praktiseres i alle foreninger og forbund som jeg kjenner til.
Saken ble fremmet av et medlem, forhåndsmeldt i god tid før et lovlig innkalt årsmøte og stemt over der de som ikke kunne møte kunne sende fullmakter.

Det blir helt meningsløst å terpe og klage på en demokratisk fattet beslutning til krampa tar en.
En må forstå at det ikke er mulig å omgjøre dette vedtaket basert på skriverier på forumet.
Dette er stemt over og vedtatt.
Basta !

God jul !

Erik
Man kan respektere en beslutning og kritisere den, det er ingen motsetninger i det. :)
Ekje så lett å ta kritikk for aille kanskje? :roll:
Meningen med demokratiet er vel å kunne kritisere - er det ikkje det man kaller opposisjon?
Om man forsøker å nedtrykke opposisjonen, så er man plutselig inne på andre styresett som kanskje påberoper seg å være demokratisk men ikkje egentlig e det?

The Peoples Replublic of China, Democratic People's Republic of Korea etc.. :roll:
Fredrik
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by 2re »

Kritiser i vei, på en konstruktiv måte :) Men da må alle tolerere at det er flere meninger. Også blant de som ikke sier så mye...

Det minner litt om "jeg gidder ikke stemme, for det blir bare ræva allikevel" Forsøk å påvirke FØR det stemmes, og ikke etterpå. Det er ikke så konstruktivt.

Kanskje dette egentlig er en debatt i forkant av årsmøtet? :wink:
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

jallatralla wrote:
Man kan respektere en beslutning og kritisere den, det er ingen motsetninger i det. :)
Hvis inspillene er konstruktive og ment for å gjøre en interesseforening bedre, så har jeg ingen problemer med det.
Men jeg må ærlig inrømme at de fleste inspill som har kommet i det siste er utidig sutring omkring et tema som begynner å bli utdebattert.

Vi vet alle at sperring av områder for ikke-medlemmer er svært vanlig på bilklubbenes forum.
Hvorfor sutrer man så fryktelig her da ?
Bortskjemt ?

Noen av oss sitter i disse dager å planlegger tema-møter utover våren som vil kreve mye tid og arbeid.
Alle de negative ytringene som kommer frem her gjør en ikke akkurat lysten til å jobbe med dette.

Prøv å husk på at det skal litt posistive bølger til for å motivere dem som jobber med aktiviteter i denne klubben også.

Erik
(som er luta lei ....)
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by EspenAndre »

Lurer på hvor lav kontigenten skal være for at det skal være verdt det?

Noen har ytret at det er en prinsippsak å ikke betale,
og forklart det bl.a. med at når så mange betaler den summen, vil det være veldig mye igjen etter at klubbens utgifter (til forum) er betalt..

Jeg tipper at om de ildsjelene som startet klubben i sin tid hadde bestemt at forumversjon 2 (eller deler av) skulle være forbeholdt betalende og det hadde blitt videreført hele veien..
så hadde ingen klaget (dette er forumversjon 3) for den gangen ble folk medlemmer selv om "det man fikk igjen" var enda mindre enn idag...

Vi som har mer eller mindre vært med hele veien, vet at de fleste detter ut etterhvert og det kommer nye inn..
man kan bare håpe at de som ønsker å være en del av en positiv klubb for alle interesser rundt MX-5 fortsatt vil være det i framtiden,
i tillegg til alle de nye som vil oppleve en klubb og et forum (sansynligvis) uten den negativiteten som har vært...

Det vil naturligvis være en overgangsperiode, men de nye som kommer til som ikke har opplevd overgangen, eller hvordan det var før..
vil synes det er naturlig å betale for noe som driftes og som er nyttig i sin hobby..
Enten de skal fikse ulyden i pendlerbilen, stive opp banebilen, putte sub i ungdomsbilen eller "sjaine opp" søndagsgliset...

Espen
(som alltid har ønsket dette og regnet med at det ville bli stillere en stund etter det skjedde...)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by Harald »

kjempefint hvis klubben ordner temakvelder og annet som du skrev Erik. fler rabattavtaler osv hjelper jo også for å få folk til å melde seg inn..
er også enig i at summen på 200kr er lav nok til at det ikke er no tema egentlig, er ektremt lite omprioriteringer man skal gjøre for å ha råd til 200kr.

Problemet antaller "snyltere" utgjør er nok sikkert sterkt overdrevet også. hvor mange AKTIVE medlemmer er det på forumet kontra betalende medlemmer?
I mitt tilfelle er eneste grunn til å ikke melde meg inn, at forumet her har en ekstremt lav takhøyde. som det er i dag, setter jeg heller fyr på en 200lapp enn å melde meg inn :D Greit at jeg ikke akurat holder igjen på meningene mine om ting(men er jo et diskusjonsforum? må være lov å komme med forskjellige meninger). Frister lite å melde seg inn i en klubb der man har vært uthengt for personangrep(over en da 10 sider lang tråd) fordi noen er unormalt følsomme.. eller når admins på forumet sender meg PM med advarseler for ting de forventer at jeg kommer til å si?! Hva f*** er det for slags oppførsel..

Eneste grunnen til å fortsatt henge rundt her er jo det at det faktisk er endel bra folk på forumet, og det er jo morro å utveksle løsninger, tekniske problem osv med likesinnede. De aller fleste folka som henger her er god nok grunn til å være med på forumet, men resten er god nok grunn til at man ikke orker å melde seg inn for å støtte en slik klubb.

Harald Frøislihagen.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
Ørnbjørn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2249
Joined: 03 Nov 2010, 18:37
Medlemsnummer: 967
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by Ørnbjørn »

+1 og god jol!
User avatar
siemens
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1657
Joined: 01 Oct 2006, 02:00
Medlemsnummer: 623
Location: Svelvik
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by siemens »

Så å få med deg Harald er da umulig, ettersom vi som sitter lokalt ikke styrer noe av det du er misfornøyd med. Så banekjøring, møter, klubbtreff, rabatt avtaler, sosiale samvær osv har null betydning for deg + ørnbjørn. Da anser jeg dette som oppgave for styret å ikke lokallagene rundt om i Norge.

Da kan du heller sende brev til styret å fortelle hva du syntes. Så får de avgjøre om det er for strengt på forumet.
Svelvikramp

92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
User avatar
Ørnbjørn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2249
Joined: 03 Nov 2010, 18:37
Medlemsnummer: 967
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by Ørnbjørn »

Hei! Er det ein grunn til at eg meldte meg inn så er det for å få meir banekøyring, autocross og betre rabattavtaler! >:(
Det +1'et var at i den korte tida eg har vore på forumet har sett ein del ovenfra-og-ned holdning mot ein slags "klikk", samt overdrevet, muligens eit konstruert problem med snyltere i hermeteikn.
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by Harald »

hehe, neida. Skal aldri si aldri. men slik ting er nå, med takhøyden som er, så er det totalt uintressant å gi økonomisk støtte til en klubb det helt tydelig ikke er åpent for andre meninger enn det styret, admins osv har, og rævsleiking er eneste normen som aksepteres.
Når det appåtil er en akseptert oppførsel fra admins å kjefte via PM, sånn i tilfelle man skulle si noe som andre kanskje ikke liker. Så er det som jeg skrev ikke så veldig fristende.
klubben har til dags dato ikke arrangert en eneste banekjøring, rabattavtalene er vel nesten ikke eksisterende osv.
Ikke at noen av disse tingene er noe stort must for å ville betale 200kr,men ikke trekk det fram som en grunn til at man burde melde seg inn når de ikke er tilstede(er vel no rabatter men dårlige greier) :D

Som jeg skrev, mye positivt i klubben og blandt medlemmene.. men også visse meget negative ting. Når det da også drives en skittslengingskampanje mot de som velger å ikke støtte klubben økonomisk, men ønsker å bidra litt i all fall med ting på sin måte, om det så er via forum, eller utenom, så får jeg jo egentlig bare bekreftet det jeg allerede har sagt osv.

Hvilken hensikt skulle det ha å sende brev til styret i en klubb der styret i en klubb jeg ikke er medlem i for å si at de styrer det feil? hehe. Jeg svarer i tråden her for å gi dere som er i styret eller har andre verv i klubben, mitt synspunkt på saken. ikke no mer enn det. Jeg aksepterer fullt at styret ønsker å sperre av visse deler av forum for medlemmer(det er heller ikke veldig uvanlig), men folk bør også vite at det er grunner som gjør at noen velger å ikke melde seg inn i gutteklubben grei, aktivt bedrive rævsleiking for å få skrive på forum uten å få kjeft osv.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
arntsen
0 RPM
0 RPM
Posts: 24
Joined: 26 Nov 2011, 11:15
Medlemsnummer: 0
Location: Sauda
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by arntsen »

Forstår ikje at folk trur det står på 200 krona.

Slik det virke på meg, så ligg d i korr mye som skjer i klubben, ka penga går til, korsn forume driftes å korsn grupperinge som e i klubben.
Folka har pæng te d, de bare vil ikkje.

Men d virka jo som kjerna i klubben e sterk, de bare veit ikkje korsn de ska få med andre aktive dela av forume.
Da må man kanskje spørr se om man har trådd feil, men d virka ikkje som folk e så mottageli for kritikk................................

Fredrik
Fredrik
User avatar
siemens
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1657
Joined: 01 Oct 2006, 02:00
Medlemsnummer: 623
Location: Svelvik
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by siemens »

Jeg bare sier hvor du kan henvende deg, ettersom vi i lokallagene ikke får hjulpet deg på annet vis. Om styret hører på deg grunnet om du er medlemm eller ei, det vet jeg ikke. Men tror du noen brenner for din sak på årsmøte eller andre møter, selv om du skriver det på et forum??

Ang fordeler, så har vi ikke mange klubbavtaler, men det jobbes med hos alle lokallavdelinger.

Jeg har aldri opplevd noe rævsleiking eller slikt, men har sett mobbing her inne, å det syntes jeg vi som klubb burde holde oss for gode til.
Svelvikramp

92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
arntsen
0 RPM
0 RPM
Posts: 24
Joined: 26 Nov 2011, 11:15
Medlemsnummer: 0
Location: Sauda
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by arntsen »

siemens wrote: Men tror du noen brenner for din sak på årsmøte eller andre møter, selv om du skriver det på et forum??
Detta e et poeng.

Men om man ikkje får i gjennom sportsbilkjøyring fordi entusiasmen i klubben e førr lav, så e de jo feil klubb om man vil driv med slikt.
Mangfoldet virka ikkje til å være ivaretatt, og som interesseklubb så e vel kanskje d nåkka som bør ses på?

D virka som man ikkje får gehør førr anna enn å si hei å kjøyre landevegstur, å ska man prøv å utvid mangfolde i klubben så "MELD DEG INN ELLER HOLD KJEFT".

Merkelig fremgangsmåte førr å få nye medlemma :oops: :roll:
Fredrik
Post Reply