turbo montering

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
joebar
0 RPM
0 RPM
Posts: 47
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: øksnes
Status: Offline

Post by joebar »

kompressor kittet som jackson racing selger til mx, så gjør de det på den måten med en motstand på luft temp sensoren, har jo selvfølgelig med en trykk sensor, så når han ladder med overtrykk (hvor mye er jeg ikke sikker på) kobler han inn motstanden for å lure ecu til å tro at det er -20-30 minus dermed pøser på med bensin.
Skal også montere meg en ekstra dyse i innsuget som kobler inn ved full gasspådrag, dysen står vendt mod gass spjeldet, :mrgreen:
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

joebar wrote:kompressor kittet som jackson racing selger til mx, så gjør de det på den måten med en motstand på luft temp sensoren, har jo selvfølgelig med en trykk sensor, så når han ladder med overtrykk (hvor mye er jeg ikke sikker på) kobler han inn motstanden for å lure ecu til å tro at det er -20-30 minus dermed pøser på med bensin.
Skal også montere meg en ekstra dyse i innsuget som kobler inn ved full gasspådrag, dysen står vendt mod gass spjeldet, :mrgreen:
Hvilke av kit'ene til JR gjør det? 1.8 99> ?

På de siste kit'et fra JR til 1.6 l. er det med AFPR som ordner bensintilførselen. Dersom en kjøper BigBoost upgrade kit med større reimhjul får en med JR's "sorte boks" som tuller med luft temp og manipulering av original ECU. Eneste grunn til at JR har valgt AFPR og "sort boks" er at dette er billig. Det er laaaaaangt fra den beste løsningen, som selvfølgelig er å bytte dyser og ECU.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
Post Reply