Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)
Moderator: Styremedlemmer
- Vegard
- 7200 RPM
- Posts: 1877
- Joined: 14 Nov 2007, 00:16
- Medlemsnummer: 0
- Location: Hokksund
- Contact:
- Status: Offline
Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)
Heisann
Tenkte legge ut denne for alle her også, om det er interesse for det kan han jeg informere Maxime (rev9) om tråden her om dere har noen spørsmål (engelsk...) og ikke vil registere dere på enda et forum.
http://clubroadster.net/vb_forum/showthread.php?t=49959
Nesten så jeg slenger meg på selv...
Tenkte legge ut denne for alle her også, om det er interesse for det kan han jeg informere Maxime (rev9) om tråden her om dere har noen spørsmål (engelsk...) og ikke vil registere dere på enda et forum.
http://clubroadster.net/vb_forum/showthread.php?t=49959
Nesten så jeg slenger meg på selv...
- Ørnbjørn
- 7200 RPM
- Posts: 2249
- Joined: 03 Nov 2010, 18:37
- Medlemsnummer: 967
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)
Kva blir totalen, spør eg, som utvitande.
Ca kr 8500,- + Megasquirt / annet (PNP) ca kr 3500-5000,- + jobb kr = ?
Rundt 20 hest ekstra? I tillegg til fantastisk lyd og respons, sjølvsagt.
Ca kr 8500,- + Megasquirt / annet (PNP) ca kr 3500-5000,- + jobb kr = ?
Rundt 20 hest ekstra? I tillegg til fantastisk lyd og respons, sjølvsagt.
Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)
Er ikke sikkert man får noe spesielt ekstra med effekt med kun irtb + sprut.
Må som regel på med port & polish + sinna kammer før man merker noe spesielt.
Det man derimot får er feeeet lyd + tullete gassrespons
NA trim er _dyrt_
That said, om de klarer 6+ kit, så er det en grisebra pris
1250 USD + frakt (anslått til ca. $150), + mva og gebyrer = ca. 10.000.
Så kommer sprut i tillegg, f.eks Megasquirt, som blir noen tusenlapper.
beregn raskt 15.000,- for et komplett startklart kit.
(Så kommer alt man gjerne vil gjøre i etterkant som også drar på en hel del)
-n
Må som regel på med port & polish + sinna kammer før man merker noe spesielt.
Det man derimot får er feeeet lyd + tullete gassrespons
NA trim er _dyrt_
That said, om de klarer 6+ kit, så er det en grisebra pris
1250 USD + frakt (anslått til ca. $150), + mva og gebyrer = ca. 10.000.
Så kommer sprut i tillegg, f.eks Megasquirt, som blir noen tusenlapper.
beregn raskt 15.000,- for et komplett startklart kit.
(Så kommer alt man gjerne vil gjøre i etterkant som også drar på en hel del)
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- Ørnbjørn
- 7200 RPM
- Posts: 2249
- Joined: 03 Nov 2010, 18:37
- Medlemsnummer: 967
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)
Jepp, ein får ikkje champange til heimebrentpengar.
Spørsmål 2 fra nooben i hjørnet, kven i Noreg utfører montering og justering av eit IRTB-oppsett? Erfaringer fra forumet?
Spørsmål 2 fra nooben i hjørnet, kven i Noreg utfører montering og justering av eit IRTB-oppsett? Erfaringer fra forumet?
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)
Pokker azz. Want!!!
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)
Lite detaljer om alle komponenter der. Skulle gjerne sett vakum blokk og bedre bilder av fuel rail etc. Jeg vet at Jenvey anbefaler å flytte dyser lenger ut fra OEM lokasjon for bedre blanding men da går all form for CO og A/F i dass på tomgang.
Jeg prøvde for ett år siden å få litt mer info fra Jenvey tidligere om IRTB med plenum + forskjellige lengder på runnere med spacere men email er ikke deres sterkeste side... eller kundebehandling.
Jeg har også tidligere hatt gleden av å være "early adopter" på nye produkter og ser nå verdien av å sitte på gjerdet inntil revisjon x er på markedet og man kan få tak i erfaring og tilbakemeldinger på div forum. Jeg ville foreksempel fulgt nøye med på hva denne karen synes om dette settet: http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=45768
Som jeg har nevnt tidligere med Jenvey produkter så er det et veldig bra alternativ om man skal DIY et innsug da man kan endre lengde på runnere ved å bruke spacere i motsetning til å måtte sveise et fast oppsett i alu.
Hadde det ikke vært for alt arbeidet jeg la i Sport manifoilen min hadde jeg seriøst vurdert adapterplate, runnere og et slikt plenum for turbo eller kompressor:
Jeg prøvde for ett år siden å få litt mer info fra Jenvey tidligere om IRTB med plenum + forskjellige lengder på runnere med spacere men email er ikke deres sterkeste side... eller kundebehandling.
Jeg har også tidligere hatt gleden av å være "early adopter" på nye produkter og ser nå verdien av å sitte på gjerdet inntil revisjon x er på markedet og man kan få tak i erfaring og tilbakemeldinger på div forum. Jeg ville foreksempel fulgt nøye med på hva denne karen synes om dette settet: http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=45768
Som jeg har nevnt tidligere med Jenvey produkter så er det et veldig bra alternativ om man skal DIY et innsug da man kan endre lengde på runnere ved å bruke spacere i motsetning til å måtte sveise et fast oppsett i alu.
Hadde det ikke vært for alt arbeidet jeg la i Sport manifoilen min hadde jeg seriøst vurdert adapterplate, runnere og et slikt plenum for turbo eller kompressor:
Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)
Om du kjøper kitet fra Jenvey, så er det en hel del ting som ikke følger med:S.F wrote:hva sparer man kontra å kjøpe i uk?
-Linkage Kit
-Linkage Braket & Rod TB Over
-Throttle Position Sensor
-Air Control Valve Kit (4 port)
Om man kjøper kitet fra Rev9, så mangler man i bunn og grunn kun datasprut.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
-
- 7200 RPM
- Posts: 2467
- Joined: 05 Nov 2008, 17:24
- Medlemsnummer: 852
- Location: Drabantbyen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)
Ooh, hadde jeg ikke hatt fujiene liggende så hadde jeg sikkert hoppa på.
- Tonny_B
- 7200 RPM
- Posts: 1276
- Joined: 20 Sep 2008, 19:10
- Medlemsnummer: 927
- Location: Kristiansund
- Status: Offline
Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)
*lyst på* men må nok ta rusta før jeg tenker motor
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
- Vegard
- 7200 RPM
- Posts: 1877
- Joined: 14 Nov 2007, 00:16
- Medlemsnummer: 0
- Location: Hokksund
- Contact:
- Status: Offline
Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)
Prisen er nede i $1250.
Rev9 ville jeg skulle si at å samle frakt ikke er noe problem. Og at han kan sette ned verdi så det ikke blir avgifter.
Rev9 ville jeg skulle si at å samle frakt ikke er noe problem. Og at han kan sette ned verdi så det ikke blir avgifter.
Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)
På en så stor pakke, med mye deler, så skal det godt gjøres at tollen tror på en verdi under 200,-Vegard wrote:Prisen er nede i $1250.
Rev9 ville jeg skulle si at å samle frakt ikke er noe problem. Og at han kan sette ned verdi så det ikke blir avgifter.
Jeg hadde ikke turt å sette ned verdien noe voldsomt da (forsikring på frakt går jo også på verdien pakken er merket med).
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- Vegard
- 7200 RPM
- Posts: 1877
- Joined: 14 Nov 2007, 00:16
- Medlemsnummer: 0
- Location: Hokksund
- Contact:
- Status: Offline
Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)
Det er jeg klar over, blir en vurderings sak for hver og en. Verdi på $180 og sponsorship/gift. Hvordan frakt/verdi er skal ikke jeg si sikkert, men tror nok det følger det du sier.nope-mx5 wrote:På en så stor pakke, med mye deler, så skal det godt gjøres at tollen tror på en verdi under 200,-Vegard wrote:Prisen er nede i $1250.
Rev9 ville jeg skulle si at å samle frakt ikke er noe problem. Og at han kan sette ned verdi så det ikke blir avgifter.
Jeg hadde ikke turt å sette ned verdien noe voldsomt da (forsikring på frakt går jo også på verdien pakken er merket med).
-n
- Ørnbjørn
- 7200 RPM
- Posts: 2249
- Joined: 03 Nov 2010, 18:37
- Medlemsnummer: 967
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)
http://rev9autosport.com/blog/jenvey-1point6/
Picture above showing dyno result of a 1.6L kit:
The power has gone up between 30 to 40 bhp with a Max increase of 41bhp over a standard engine. The attached drawing shows the graph.
Picture above showing dyno result of a 1.6L kit:
The power has gone up between 30 to 40 bhp with a Max increase of 41bhp over a standard engine. The attached drawing shows the graph.
- Tonny_B
- 7200 RPM
- Posts: 1276
- Joined: 20 Sep 2008, 19:10
- Medlemsnummer: 927
- Location: Kristiansund
- Status: Offline
Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)
Men det står ikke noe om hva som ellers er gjort med motor på bloggen hans. Kammer? porting/polering? stempelbytte? jah - and so on...
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489