anbefalt dagstur.. / halvdagstur

Forum for Østlands saker

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Torgeirski
500 RPM
500 RPM
Posts: 72
Joined: 29 Sep 2010, 10:04
Location: Nedre Eiker
Status: Offline

anbefalt dagstur.. / halvdagstur

Post by Torgeirski »

DRAMMEN - RØDTANGEN

Image

Fant i dag en flott vei for oss som bor rundt Drammen. Så tenkte å dele dette med dere, er ikke bare bare å finne fine veier her omkring.
Var fint vær så jeg lasta opp bilen med meg og dame og kjørte en tur til Rødtangen og tilbake. Tar ca tre kvarter / time å kjøre fra Drammen hver vei.
Fantastisk fin vei. MASSE svinger og relativt bra veibane. Er mest 60 og 80 fartsgrense men det er plass for å gi litt ekstra og unngå å se på fartsmåleren om man føler for det.
Mye svinger og noen rette strekninger ( som er fine til å kjøre forbi eventuelle "sinker" i trafikken.)

Man KAN også kjøre til rødtangen via svelvik men ta heller den andre siden, er bedre vei.

Fra drammen:

Strandveien bortover
ta av mot lier
Rett frem i første og høyre i andre rundkjøring
(Her som vi fra drammen tar av når vi skal på harry-tur. OBS: fotobokser her.)
Straka vegen til du kommer til en rundkjøring med skilt til drøbak og no annet - Ta til høyre
Rett frem en stund, rett frem i kommende rundkjøring
Ta deretter til høyre der det er skiltet mot rødtangen.. som forøvrig er et ganske fint sted.

Ta en pause i sentrum der og spis pizza eller no på en flott resturant (hvitt hus/bygg høyre side)

Image
1,6l 91- Rød turbo (greddy) FMIC - KYB AGX - HR springs
User avatar
MxMats
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 642
Joined: 22 Oct 2007, 18:18
Medlemsnummer: 830
Location: Drammen
Status: Offline

Re: anbefalt dagstur.. / halvdagstur

Post by MxMats »

Jasså, det var Rødtangen som var målet. Møtte deg rett ved Gjerdal på vei hjem fra jobb :wink:
-96 Brg NA8C
-04 Bmw 116i
x-93 Mazda 626
X- Peugeot 306
X- Peugeot Spx
User avatar
mussa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3538
Joined: 31 Jul 2006, 02:00
Medlemsnummer: 642
Location: Hokksund
Status: Offline

Re: anbefalt dagstur.. / halvdagstur

Post by mussa »

:) Morsom vei det der ja, svigers har hytte på Holmsbu så den veien har jeg peisa på utover noen ganger.. Hehe.. Er forresten ganske artig vei hvis man fortsetter rundt odden og tar Tofte - Åros osv på vei hjem.. :)
Enig med deg at veien har ganske grei standard, er vel bare noen 100-meter det er litt spooky, men har ikke slått nedi der enda.. Hehe..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack

2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
User avatar
Torgeirski
500 RPM
500 RPM
Posts: 72
Joined: 29 Sep 2010, 10:04
Location: Nedre Eiker
Status: Offline

Re: anbefalt dagstur.. / halvdagstur

Post by Torgeirski »

hehe ja er jo fremdeles norsk vei, men så ikke noe spesielle skumle steder der jeg kjørte :p mulig jeg ikke har fått med meg alt..
1,6l 91- Rød turbo (greddy) FMIC - KYB AGX - HR springs
Post Reply