200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
200SX-OGN
0 RPM
0 RPM
Posts: 6
Joined: 30 Jun 2010, 01:45
Status: Offline

200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011

Post by 200SX-OGN »

Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011

Post by Kolbotn »

Regner med at jeg dukker opp som vanlig:)
User avatar
MxMats
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 642
Joined: 22 Oct 2007, 18:18
Medlemsnummer: 830
Location: Drammen
Status: Offline

Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011

Post by MxMats »

Satser på en tur jeg også!
-96 Brg NA8C
-04 Bmw 116i
x-93 Mazda 626
X- Peugeot 306
X- Peugeot Spx
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011

Post by nope-mx5 »

Får vel ta en tur og titte på nye anlegget ja.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
200SX-OGN
0 RPM
0 RPM
Posts: 6
Joined: 30 Jun 2010, 01:45
Status: Offline

Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011

Post by 200SX-OGN »

Viktig informasjon!

Ny regel som gjelder på Rudskogen fra og med i år.
Alle biler som skal kjøre på bane og stå i depoet SKAL ha gummipressening/PVC-duk under bilen for å hindre oljesøl og kjemiske utspill på depot-området.
Presenningen må dekke hele underlaget på bilen. Vanlig lettduk-presenning blir IKKE godtatt.

Vi kan tipse om at http://www.jula.no selger PVC-presenninger.

-

Pris for banekjøring/inngang er nå klar.

Priser for Japsetreff 2011
Banekjøring: 700,- for medlemmer, 800,- for andre.
Utstilling: 150,- for medlemmer, 200 for andre.
Inngang i døren: 100,-
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011

Post by arildh »

Må vel møte opp her da kanskje.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1280
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011

Post by motorhead »

Et treff det er verdt å få med seg!
Parkerer folkevogna i skammekroken for anledningen, og setter meg på tribunen.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
200SX-OGN
0 RPM
0 RPM
Posts: 6
Joined: 30 Jun 2010, 01:45
Status: Offline

Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011

Post by 200SX-OGN »

Da er det bare å få vaska kjærra, pussa rutene og polert hjulkapslene! Premiene er kommet og er klar til å deles ut!

Image

Image

Klassene det kan stilles ut i er:

Mazda
Honda
Nissan
200sx
Mitsubishi
Toyota
Subaru
Sportsbil før 1990
Beste interiør
Beste eksteriør
Car of the Show

Prisen for å stille ut bil er 150 for betalende medlemmer i klubben og 200 for andre.
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011

Post by DrHolm »

Ikke Suzuki eller Beste HatchBack før 1990??? Da kommer jeg ikke... :P
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011

Post by arildh »

Da var mine første runder på nye Rudskogen avviklet. Short story kort: wow! Dette er vanvittig rått. Det skal mange runder til før man er i stand til å gutse 100% rundt denne banen.
Selve treffet kunne ha blitt bedre organisert. Mye kaos og rot som førte til mye dødtid. Banen stod bla. tom 1 time uten info. Mulig det var pga. mangel på flaggvakter samt at tilsynsmannen fra Rudskogen så litt forbanna ut. Men det var uansett en bra dag til tross for dårlig vær frem til kl. 14. Banen tørket opp rundt kl. 15 og da ble det virkelig fart der ute.

Min første runde var i pøsende regn på nye bremser så jeg tok det veldig piano. Det jeg trodde skulle være en ny lang slette fremtoner seg som en stor trang bakketopp med en stupbratt sving. Jeg ble veldig overrasket over hellingen her. Det er nesten som å kjøre ned Füchsröhre bare at svingen i bunn er mye krappere og skumlere. Det kuleste med banen er partiet etter hvor det går sikksakk i oppoverbakke avsluttet av en blind 180 grader. Mye morro og veldig MX vennlig.
En veldig stor ending i forhold til før er at banen er omtrent dobbelt så brei. Dette inkluderer også de bitene av banen som er beholdt. Dette gjør at man bla. kan ta depotsvingen i 3. gir og drifte lenger ut mot asfaltavkjøringen så det blir og lære seg den delen av banen på nytt også.

I regnet kjørte jeg 2:02-4sh runder. det høres ikke så raskt ut når banerekorden er på 1.35 eller.no men det var relativt få datsuner som hang med. Jeg hadde med Alexander noen runder i heat 2 eller 3 og da var det mye forbikjøringer på gang. Bilen sitter helt utrolig bra på veien. De bilene som drar i fra på langsiden blir spist opp igjen hele veien frem til langsvingen av rent grep og sene innbremsninger.

Siste heat jeg kjørte sånn ca. kl. 16 var det solskinn og tørr bane. Jeg fikk da satt bestetid på 1.50,85 som jeg må si meg veldig fornøyd med. Målet nå er 1.4x runde i løpet av sommeren med 100 hester'n.
Høyeste fart på nye strekket var 161 kmt. Snittfart var 104 i følge Harry's Laptimer.

Trykk på linken og velg zoom i picasa for å se bremspunkter og fart forskjellig plass på banen.
Når jeg stod og så på det ene heatet fra sidelinjen så jeg folk bremset allerede ved målpassering. Sjekk hvor jeg bremset 8)

Image
Link til fullsize bilde

Bremsene får terningkast 6. De fadet ikke i det hele tatt men kjenner at de klossene som var med ikke er like bra som carbotech. Jeg håper å få tak i et sett før ringen.
Moduleringen er mye bedre og bilen stopper rett og slett raskere. Faktisk så bra at jeg kjente et lite klunk på siste runde som gjorde noe rart med understellet. Har ikke tittet på det enda men håper ikke det er noe alvorlig. Det blir da heller ikke noe kjøring på meg med NSK i morgen. Det er kanskje like greit så slipper jeg å slite ut R888 mer før Ringen.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011

Post by nope-mx5 »

arildh wrote: Bremsene får terningkast 6. De fadet ikke i det hele tatt men kjenner at de klossene som var med ikke er like bra som carbotech. Jeg håper å få tak i et sett før ringen.
Moduleringen er mye bedre og bilen stopper rett og slett raskere.
Om oem sportbremsene får issues med kaliperne foran (seizing etc), er det bedre å kjøpe dette (eller Miata) kitet fra Wilwood, kontra original kalipere?
(Prisen blir vel omtrent samme, eller mindre kontra nye oem kalipere).

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011

Post by arildh »

Nei. Jeg vil si sport bremsene er veldig bra for alt bortsett fra hard banekjøring med gateslics og 200+ hester ( eller styling). Til og med orginalklossene duger fint med org MSM effekt.
Det eneste som kan feile på de er vel stempelet men et rebuild kit koster neppe allverden.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2410
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 300
Location: Jessheim
Status: Offline

Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011

Post by Pelle »

Klunket du hørte kan være det samme som jeg opplevde ved hard oppbremsing på autoslalomen, at en av hjulvinkeljusteringsboltene forskjøv seg, og etter hvert løsnet helt.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011

Post by arildh »

Jeg skal dobbeltsjekke dette. Fant en annen feil som gjør at bilen nå har orginale dempere og fjører.. :|
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
AOB
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 597
Joined: 11 Jun 2006, 02:00
Status: Offline

Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011

Post by AOB »

Pelle wrote:Klunket du hørte kan være det samme som jeg opplevde ved hard oppbremsing på autoslalomen, at en av hjulvinkeljusteringsboltene forskjøv seg, og etter hvert løsnet helt.
Har også opplevd det etter en skikkelig nedbremsing.... Får slutte å bremse :shock:
Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
Post Reply