2010 20'th eier

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Vonaas
0 RPM
0 RPM
Posts: 7
Joined: 05 Jul 2011, 19:09
Location: Brumunddal
Status: Offline

2010 20'th eier

Post by Vonaas »

Hei
Fersk eier av 2010 modell og lurer på forslag på hva jeg kan gjøre for å gi bilen preg av ikke å komme rett fra fabrikken.....
Ønsker ikke å endre all verden, men noen forslag ?
1927/2000
User avatar
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1276
Joined: 20 Sep 2008, 19:10
Medlemsnummer: 927
Location: Kristiansund
Status: Offline

Re: 2010 20'th eier

Post by Tonny_B »

Gratulerer med flott bil :D
Første bud er vel å få den i normal sportsbilhøyde .. Ellers er det jo kommet masse snacks til denne også nå - i alle mulige varianter etter enhver smak .
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
Vonaas
0 RPM
0 RPM
Posts: 7
Joined: 05 Jul 2011, 19:09
Location: Brumunddal
Status: Offline

Re: 2010 20'th eier

Post by Vonaas »

Senke den du tenker på da går jeg ut i fra ?

Er ikke så inne i dette her, men falt for looken på mx'5.

Sitter 205x17x45 dekk på den, vet ikke hva som er originalt, ellers så er den nok ikke modifisert.

Plettfritt vedlikeholdt.
1927/2000
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: 2010 20'th eier

Post by Harald »

massiv senk, og noen kule hjul, så er bilen i boks :)
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
DanielHovdahl
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 813
Joined: 20 May 2010, 18:29
Medlemsnummer: 1022
Location: Heggedal, Asker
Contact:
Status: Offline

Re: 2010 20'th eier

Post by DanielHovdahl »

Er som Harald sier, senk og litt feite hjul! Mer trenger du ikke å gjøre om du vil ha en streit, men fet look på bilen.
Stolt eier av en 1995 Mazda MX5, svart /m hardtop
Drifted.com
Ernst
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 237
Joined: 04 Jun 2009, 13:54
Medlemsnummer: 794
Location: Haugesund
Status: Offline

Re: 2010 20'th eier

Post by Ernst »

Vonaas wrote:Senke den du tenker på da går jeg ut i fra ?

Er ikke så inne i dette her, men falt for looken på mx'5.

Sitter 205x17x45 dekk på den, vet ikke hva som er originalt, ellers så er den nok ikke modifisert.

Plettfritt vedlikeholdt.
205/45-17 er orginalt på denne bilen-
Finnes orginal styling som faktisk ser bra ut
x06 NC 2.0 Sport True Red
x-09 NC RHT Galaxy gray.

-08 BMW 120 Cab
-74 Cadillac Eldorado. Orginal urørt bil
User avatar
allram
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 303
Joined: 11 Mar 2011, 07:15
Medlemsnummer: 908
Location: Svelvik, Vestfold
Contact:
Status: Offline

Re: 2010 20'th eier

Post by allram »

Jeg ville byttet den crappy spilleren som sitter i den, gjorde det nettopp på min og det løfta lydbildet _betydelig_! :D

Senk er også veldig aktuelt på den bilen, men personlig så synes jeg den ser riktig så bra ut fra fabrikken også :)
Vonaas
0 RPM
0 RPM
Posts: 7
Joined: 05 Jul 2011, 19:09
Location: Brumunddal
Status: Offline

Re: 2010 20'th eier

Post by Vonaas »

allram wrote:Jeg ville byttet den crappy spilleren som sitter i den, gjorde det nettopp på min og det løfta lydbildet _betydelig_! :D

Senk er også veldig aktuelt på den bilen, men personlig så synes jeg den ser riktig så bra ut fra fabrikken også :)
Ja enig i at lyden er "ræva". Tenkte å gjøre noe med det ganske snart. Er vel ikke de beste høyttalerene i den heller er jeg redd for.

205/45-17 sitter det på den ja.
1927/2000
Alex M
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 382
Joined: 16 Jan 2010, 17:15
Medlemsnummer: 818
Location: Oslo
Status: Offline

Re: 2010 20'th eier

Post by Alex M »

Hei,

Behold bilen som den er, ellers risikerer du å betale for endringer du ikke får noe igjen for og som på toppen av det hele ødelegger bruktverdien når du en gang skal selge den.
(Det er jo alltid en god regel å styre unna modifiserte biler når en kjøper brukt.)

20th er utstyrt bra nok fra fabrikk, bl a med eget stabelisatorstag for bedrede kjøreegenskaper.

Når det gjelder stereo'n , så er det så mye støy at en oppgradering er vel bortkastet uansett.

Jeg beholder min helt orginal , har tatt vare på de orginale mattene (og kjøpt nye standard mx-5 matter) slik at bilen fremstår som 100% orginal når jeg bytter til ny ND når den kommer.

Uansett lykke til med fin bil.
2012 NC 1,8 Sport Edition
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: 2010 20'th eier

Post by arildh »

Alex M wrote:Hei,

Behold bilen som den er, ellers risikerer du å betale for endringer du ikke får noe igjen for og som på toppen av det hele ødelegger bruktverdien når du en gang skal selge den.
(Det er jo alltid en god regel å styre unna modifiserte biler når en kjøper brukt.)

20th er utstyrt bra nok fra fabrikk, bl a med eget stabelisatorstag for bedrede kjøreegenskaper.

Når det gjelder stereo'n , så er det så mye støy at en oppgradering er vel bortkastet uansett.

Jeg beholder min helt orginal , har tatt vare på de orginale mattene (og kjøpt nye standard mx-5 matter) slik at bilen fremstår som 100% orginal når jeg bytter til ny ND når den kommer.

Uansett lykke til med fin bil.
Dette må være et av de kjiiipeste svarene jeg noen gang har lest angående modifisering av bil.... Var de tomme for Priuser når du våget deg ut for å kjøpe bil ?
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: 2010 20'th eier

Post by nope-mx5 »

Senk er påkrevd :)
Den ser jo ut som en SUV fra fabrikk....
Skjønner ikke hva Mazda tenkte på, er jo ikke offroad/jeep de har designet.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Re: 2010 20'th eier

Post by inglar »

De endringene du gjør vil du mest sansynlig aldri få igjen penger for. Men gjør du de riktige endringene kan det hjelpe til når du evt. skal selge bilen. Når det er en såpass ny bil ville jeg ha gått for en bra senkesett med TÜV-papirer og fått det inn i vognkortet. Oppgradering av lyd slår sjelden feil vei. Ja det er mer støy i slike biler men det er utrolig hva et godt anlegg gjør med lyden selv med masse støy. Når det gjelder felger er det som å pusse opp hjemme. Noen velger å legge rosa fliser på badet mens andre legger nøytrale farger. Trenger vel ikk eå forklare hva som ikke er like lett å "selge". Ikke kjøp noen jallafelger, bruk lang tid på å finne ut hva du liker og hva som passer på bilen. Kjør på sier jeg, men tenk deg om før du handler :)
Alex M
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 382
Joined: 16 Jan 2010, 17:15
Medlemsnummer: 818
Location: Oslo
Status: Offline

Re: 2010 20'th eier

Post by Alex M »

Her ble det liv!

Vel, jeg lever greit med min SUV variant av Mx-5. (Som jeg synes ser mye bedre ut en de Mx-5 som henger nedpå og ser utslitte ut.)

Jeg står ved mitt råd: 20th er ferdig modifisert fra fabrikk og det er neppe økonomisk fornuftig å modifisere denne.

Men , fornuft og følelse henger vel ikke alltid sammen. Det som for noen (meg) virker som bortkastede penger, kan gi andre glede.

Så uansett, lykke til.

PS. Jeg har prøvd Prius, den falt ikke helt i smak.
2012 NC 1,8 Sport Edition
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: 2010 20'th eier

Post by LoKi »

Alex M wrote:Her ble det liv!

Vel, jeg lever greit med min SUV variant av Mx-5. (Som jeg synes ser mye bedre ut en de Mx-5 som henger nedpå og ser utslitte ut.)

Jeg står ved mitt råd: 20th er ferdig modifisert fra fabrikk og det er neppe økonomisk fornuftig å modifisere denne.

Men , fornuft og følelse henger vel ikke alltid sammen. Det som for noen (meg) virker som bortkastede penger, kan gi andre glede.

Så uansett, lykke til.

PS. Jeg har prøvd Prius, den falt ikke helt i smak.
20th er vel heller ribba for utstyr fra fabrikk, og Prius-kommentaren til Arild var fullspekket med sarkasme, og jeg kan ikke si annet enn +1 til den.
Vedrørende "stabstag", så er standard på alle MX'er, og de er generelt så veike at alle som kjører på bane bytter dem ut som første steg..
Kontra en Prius er de heavy shit though ;)
Det høres jo ikke ut som du liker bilen engang..

Man modifiserer ikke bilen for å få penger for det, man gjør det for bruksverdi og/eller visuell nytelse. Folk pakker flere hundre tusen i en NA, og vet at de aldri ser de penga igjen, men herregud så gøy de har det!
Man pusser opp eiendom for å selge den dyrere, man pusser opp bilen for å elske den mer.

Vedrørende topic, så stemmer jeg i på senk og felg-valg. Bare se på NC'en til Trym, den er en skikkelig lekkerbisken.
Stereo er også et poeng som bør vurderes, alt etter som hva lommebok sier, og 2 veldig viktige kriterier:
1. Liker du å høre motoren med litt musikk i bakgrunnen?
2. Liker du å høre musikk med motoren i bakgrunnen?

Bare lov meg at du virkelig nyter bilen :D
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
Alex M
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 382
Joined: 16 Jan 2010, 17:15
Medlemsnummer: 818
Location: Oslo
Status: Offline

Re: 2010 20'th eier

Post by Alex M »

Hei,

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så mange som anbefaler å bytte ut de spesialdesignede 17 toms felgene på 20th, de er jo noe av det stiligste jeg har sett på en Mx-5 ever.

Ren faktaopplysning: 20th har et ekstra stab stag mellom tårnene som 2010 1,8 NC ikke har.
Den har også mer utstyr en standard 1,8 NC forøvrig.

Så er det med smaken - noen ser på "PImp My Ride" på MTV og ser kunstverk, andre ser bare en orgie i dårlig smak.

Forøvrig avholder jeg meg fra å sparke på spillerne og holder meg til ballen:

Så jeg står ved mitt råd til 20th eiere - det er etter min mening på et generelt grunnlag lite lurt å betale penger for å "ødelegge" en nummerert spesialutgave.
2012 NC 1,8 Sport Edition
Post Reply