Har ett relé til hver vifte foran. Det trekker en del strøm. Men når viftene slår inn trigger reléene av og på hele tiden. Kan det være fordi viftene trekker for mye strøm og reléene har en intern sikring e.l.?
De ter 2X15amp reléer fra Biltema. Skal uansett bytte til 1X15 amp for å prøve.
intern sikring i reléer?
Moderator: Styremedlemmer
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Finnes ikke "intern" sikring i releer.
Tipper du har for tynne ledninger slik at du får for stort spenningsfall.
Mål spenningen over releet (når det slipper).
Erik
Tipper du har for tynne ledninger slik at du får for stort spenningsfall.
Mål spenningen over releet (når det slipper).
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- inglar
- 7200 RPM
- Posts: 3098
- Joined: 29 Mar 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 558
- Location: Rælingen
- Contact:
- Status: Offline
Re:
Rudolf wrote:Finnes ikke "intern" sikring i releer.
Tipper du har for tynne ledninger slik at du får for stort spenningsfall.
Mål spenningen over releet (når det slipper).
Erik
Trukket opp to 4kvadrats kabler direkte fra batteriet. Én til hver vifte. Har uansett handlet inn relé på 1X30 amp nå så får vi se hva som skjer.