NCL Cup R1 - 29.05.11

Forum for Østlands saker

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Re: NCL Cup R1 - 29.05.11

Post by DrHolm »

LoKi wrote:Da er jeg påmeldt.
Forventer at folk ikke ler når jeg kjører dritt, jeg debuterer tross alt :P
Morro at du vil prøve Morten!
Kan ta en 101 med deg, hvis jeg får tid.. ;)
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: NCL Cup R1 - 29.05.11

Post by LoKi »

Jeg var med på en av kjøringene i fjor når bilen min var stock. Var da det begynte å regne som FYTTE grisen helt i slutten, så jeg fikk tatt en gjennomkjøring på 3 runder i høljende regn. Ble fort en del drifting da ja..

Det vil dog ikke være sammenlignbart nå, siden jeg har dobbel effekt og gateslicks, så jeg regner med at jeg ender opp med litt kjeglemerker og sånt :P
Men tar gjerne litt kos før jeg kjører, i hvert fall for å friske opp ruta. Og så må jeg få lånt meg en hjelm, men det regner jeg med går fint, siden man bare kjører en og en.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Re: NCL Cup R1 - 29.05.11

Post by DrHolm »

Har noen hjelmer vi kan ta med. ;)
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: NCL Cup R1 - 29.05.11

Post by LoKi »

Outstanding. Da har jeg ikke unnskyldninger igjen, i hvert fall ikke når jeg får valsa hjulbuene bak.
Burde strengt tatt fått til en 4-hjulskontroll også, men det må vel kanskje vente.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: NCL Cup R1 - 29.05.11

Post by arildh »

Jeg er med. Er det slik at alle MX uten pustehjelp havner i klasse 2 nå ?
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Re: NCL Cup R1 - 29.05.11

Post by DrHolm »

Må vel ha 180-190 +- for å tippe over i kl.3 mener jeg å huske.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
Fred
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1902
Joined: 01 Oct 2005, 02:00
Medlemsnummer: 518
Location: Hønefoss
Status: Offline

Re: NCL Cup R1 - 29.05.11

Post by Fred »

Håper å få med en kamerat og stikke innover å prøve meg...
debuterer isåfall uten pustehjelp og med standard 5-6 år gamle dekk som satt på bilen fra tyskland :twisted:

Lista så langt:
03 - HegeCecilie/Hege Cecilie Ringen, Mazda MX-5, R-dekk
14 - Hauk/Jon Haukland, Mazda MX-5, R-dekk
54 - Da9/Daniel Sandvik, Subaru Impreza, std. dekk
58 - Anders Betten, Mazda Mx-5, std.dekk
76 - zeeker/Bjørn Stian Ravna, Volvo 242, perf.dekk
82 - Brett/Einar Betten, Mazda Mx-5, std.dekk
95 - arildh/Arild Hofstad, Mazda MX-5, R-dekk
67 - Rudy Johansen, BMW Z3 Coupe, R-dekk
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: NCL Cup R1 - 29.05.11

Post by LoKi »

Gidda ikke å ta med meg nei :P

Edit: Feil klasse ja.
Last edited by LoKi on 23 May 2011, 08:27, edited 1 time in total.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: NCL Cup R1 - 29.05.11

Post by arildh »

Ingen MX'er i Klasse 1 enda ? Hvis noen kjører for å vinne bør jo en 1.6 med R-dekk og litt understell kunne hevde seg blandt disse:

75 - scarte/Trond Erik Øversveen, Opel Astra, perf.dekk
90 - FamilieBrakka/Atle Brustad, Skoda Superb stv, std. dekk
68 - Andreas Nyland, BMW 318ti, R-dekk
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3049
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: NCL Cup R1 - 29.05.11

Post by Stalfa »

arildh wrote:Jeg er med. Er det slik at alle MX uten pustehjelp havner i klasse 2 nå ?
Antar at en NA med 1050kg i vognkortet havner i klasse 1. 1050/131 > 8.
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: NCL Cup R1 - 29.05.11

Post by arildh »

Med 1150 kg tung MSM må jeg ha 144 hk for å komme i klasse 2.
Det tror jeg er utopi når Dynolicious viste 100 hk på bakhjulene.
Jeg kjører uansett med de tøffe gutta i klasse 2.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: NCL Cup R1 - 29.05.11

Post by LoKi »

Ihht Dynolicious, så skal jeg ha nesten 300 whp, så jeg ville tatt det med en klype salt uansett :P
Men ja, hold deg til tøffingene i klasse 2! (Så ser ikke mine tider så pinlig ut i forhold til dine..)
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3033
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: NCL Cup R1 - 29.05.11

Post by Hauk »

Husk nå bare på at Arild kjørte RatX5en (tilnærmet stockish) på 1.08.43 med 225-slicks. MSMen går neppe noe tregere, selv i N/A-versjon.

Han blir ei lei nøtt å knekke. ;)
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
User avatar
uggla
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1350
Joined: 03 Aug 2006, 02:00
Medlemsnummer: 595
Location: Oppegård
Status: Offline

Re: NCL Cup R1 - 29.05.11

Post by uggla »

Ingen MX'er i Klasse 1 enda ? Hvis noen kjører for å vinne bør jo en 1.6 med R-dekk og litt understell kunne hevde seg blandt disse:

75 - scarte/Trond Erik Øversveen, Opel Astra, perf.dekk
90 - FamilieBrakka/Atle Brustad, Skoda Superb stv, std. dekk
68 - Andreas Nyland, BMW 318ti, R-dekk
Sounds like a job for Uggla!
Da ser det ut til at jeg får sjonglert jobb, sneip, boligsalg og dame.

Jeg stiller på søndag.

Magster
med både r-dekk og litt understell samt 1,6 liters maskineri
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: NCL Cup R1 - 29.05.11

Post by arildh »

Dynolicious fungerer så lenge den blir kalibrert, riktig vekt brukes og telefonen blir montert riktig i bilen.
Bilen min med 80kg kropp og full tank veier 1240 kg i følge vekten på Gardermoen. Ganske langt unna de 980 kg. folk tror alle MX'er veier.

Jeg veide aldri RatX5'en slik jeg kjørte den på SS2. Den var da tømt for ALT jeg fant, ingen cab(inkludert selve mekansimen) og helt freske R888 på Kyb AGX. Skrell bort rust og rykte så var det egentlig ikke så ille setup.
Målet er å kjørere raskere enn RatX5'en men sikter på N/A MX5 all time high (eller low).
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
Post Reply