Vel, noen som er enig? (Overskriften på salgsannonsen.)

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Paest
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 368
Joined: 09 Jan 2006, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Re:

Post by Paest »

siemens wrote:ser ut til at det har blitt en trend å "henge" ut folk som skal selge mx,ene sine.

Kan aldri huske vi drev med slikt før.....

Rart ingen har "hengt" ut bilen til Paest....(dere finner sikkert noe) men det tør dere kansje ikke for alle vet han er her på forumet...

Diskutere er lov, å kritisere er lov... ikke glem at en gang er det kansje du som skal selge.... å da vil de kritisere din bil..... en liten tanke vekker kansje???

Dere aner ikke hvor mye slik kritisering ødelegger for selger (for folk sjekker forumet om det er et godt kjøp og hva folk mener om akkurat denne bilen)
Morsomt å finne sånt i etterkant! ;)
Jeg hadde aldri som mål å style bilen min så mye som mulig, den skulle holdes original, men med noen særpreg for å skille meg litt ut. Kan ikke huske at noen har kritisert det jeg hadde gjort med den, men jeg forstår selvfølgelig at ikke alt faller i smak hos alle. Men hadde jeg vært ute etter en bil som falt i alles smak hadde jeg vel ikke valgt mx5 i utgangspunktet? :P
Det nope-mx5 skriver om andre felger er jeg til dels enig i. Når jeg kjøpte de felgene var det mer stil over funksjon, og det ble med 17". Hadde jeg hatt bilen lengre ville jeg helt klart smelt på 15" med lite stål og mye luft og gummi og kjørt fletta av meg på autoslalom. ;) Dessuten var det noe jævelsk arbeid å vaske alle de eikene hver uke, for ikke å nevne å holde kromkanten på felgene rene.

At noen synes det er morsomt å plukke annonser fra finn og kritisere de i plenum er igrunn litt merkelig, men folk er forskjellige. At Siemens synes det er rart at ingen hadde hengt ut bilen min derimot, synes jeg er litt rart. Ei stund siden jeg har vært her på forumet nå, men når jeg hang her så var det ihvertfall ikke å forvente at folk skulle gribbe seg over annonser for å slenge med leppa (les: kritisere/diskutere). Om det var av høflighet ovenfor meg som medlem her, at jeg ikke hadde pimpa bilen, bløffa i annonsen eller prisa bilen på jordet og ut får man vel aldri svar på, men jeg velger å tro at Ola Normann her på forumet ser ned på å kritisere hver mx5 som skulle dukke opp i salgsfora.

Ble blåst litt liv i gammel tråd dette, men når jeg er nevnt på den måten så synes jeg det er litt morsomt å svare for meg også.
Dessuten: Den ble solgt for mer enn prisforlangende på finn. :mrgreen:
Jeep Cherokee CRD Sport (KJ)
X '94 Mazda Miata 1.8T
User avatar
Fred
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1902
Joined: 01 Oct 2005, 02:00
Medlemsnummer: 518
Location: Hønefoss
Status: Offline

Re: Vel, noen som er enig? (Overskriften på salgsannonsen.)

Post by Fred »

Ble nyskjerrig. Er det denne som ble nevnt? viewtopic.php?f=19&t=4996
Kan ikke helt se at den skiller seg nevneverdig ut og trengs å nevnes i en negativ sammenheng :shock:
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
User avatar
Paest
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 368
Joined: 09 Jan 2006, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Re: Vel, noen som er enig? (Overskriften på salgsannonsen.)

Post by Paest »

Stemmer det. :)

Image
Image
Jeep Cherokee CRD Sport (KJ)
X '94 Mazda Miata 1.8T
User avatar
reidunn
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 351
Joined: 27 Jun 2010, 21:48
Medlemsnummer: 871
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Vel, noen som er enig? (Overskriften på salgsannonsen.)

Post by reidunn »

Jeg leser og leser rundt omkring men finner ikke utav det, så derfor spør jeg:
Dette er en 1994, er det en Miata? jeg spør pga det store skiltet bak.
Jeg trodde at alle 1994 med 1,8 er m-edition, og resten av 1994 har 1,6. Er det feil?

r
Miata 96 m-edition 1,8 (Starlight Blue Mica) NyPettersen
Miata 94 m-edition 1.8 (Montego Blue Mica) Pettersen
User avatar
Paest
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 368
Joined: 09 Jan 2006, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Re: Vel, noen som er enig? (Overskriften på salgsannonsen.)

Post by Paest »

Det er en 1994 Miata ja, men om du ser nøye etter så er det et lite-stort skilt bak. Den ble importert imens det enda var lov med små skilt, så da ble den utstyrt med stort skilt i liten utgave bak, men fikk likevel og pussig nok et stort og langt skilt foran. Det er ikke en M-edition, mer om M-edition kan du lese her: http://www.miata.net/faq/mfield.html
Jeep Cherokee CRD Sport (KJ)
X '94 Mazda Miata 1.8T
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3031
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Vel, noen som er enig? (Overskriften på salgsannonsen.)

Post by Hauk »

reidunn wrote:Jeg trodde at alle 1994 med 1,8 er m-edition, og resten av 1994 har 1,6. Er det feil?

r
Å nei, M-edition er nok mye mer sjelden enn det. Linken Paest viser til sier det bare ble produsert 12.470 stk M-edition fra 94 til 97. Resten - sikkert etpar hundre tusen - var "vanlige" 1,8.

Som f.eks min.

(Digresjon: Det var kun i Europa at man fikk NA 94-97 med 1,6 liter. I USA var alle 1,8 liter. Samme med NB. 1,6 liter NB var aldri noen option i USA.)
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
User avatar
reidunn
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 351
Joined: 27 Jun 2010, 21:48
Medlemsnummer: 871
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Vel, noen som er enig? (Overskriften på salgsannonsen.)

Post by reidunn »

Takk for svar :)
(Det er fortærende at det ikke er lov med små skilter lenger - min er også stygg med skiltet hengende utafor bakpå)
r
Miata 96 m-edition 1,8 (Starlight Blue Mica) NyPettersen
Miata 94 m-edition 1.8 (Montego Blue Mica) Pettersen
User avatar
Hayaku
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 147
Joined: 22 Jun 2010, 21:16
Medlemsnummer: 983
Status: Offline

Re: Vel, noen som er enig? (Overskriften på salgsannonsen.)

Post by Hayaku »

reidunn wrote:Takk for svar :)
(Det er fortærende at det ikke er lov med små skilter lenger - min er også stygg med skiltet hengende utafor bakpå)
r
En mulighet er vel å kjøpe europeisk bakplate/rammedings fra mx5parts? (kjøp original type, denne har skiltlys etc montert på riktig plass).
Så kan den orginale spares til myndighetene tillater små skilt igjen... Yeah right. Ei slik plate kunne sikkert fått plass i Øystein Sundes "Kjekt Å Ha"
User avatar
uggla
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1350
Joined: 03 Aug 2006, 02:00
Medlemsnummer: 595
Location: Oppegård
Status: Offline

Re: Vel, noen som er enig? (Overskriften på salgsannonsen.)

Post by uggla »

Hehe.
Legendariske Mr. Sunde:
En annen venn av meg kjøpte en gammal bil
Som ble solgt under tvang og registrert under tvil
Som var så dårlig at kona hans mente han burde ha kasta'n
Men der skulle det ikke kastes no'n bil
Å langt ifra, så han kjøpte en til
Delebil, makan til den gamle Mazda'n!
Men det som var i støkker på den bilen han hadde
Var jo akkurat det som var i støkker på den andre
Så dermed satt'n der med dobbelt av alt
Både det som var i orden og det som var galt
Til slutt så kjøpte'n en gammal buss fordi batteriet var så bra
Og den har kona tatt og reist der ifra

Kjekt å ha, kjekt å ha.
Minner litt om Oppistov i grunnen... :D

Magnus
Som også hadde hatt en delebil eller to om han hadde hatt plass på tunet. Eller et tun i det hele tatt, for den slags skyld...
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
Chan
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 436
Joined: 21 Nov 2009, 16:12
Location: Stavanger
Status: Offline

Re: Vel, noen som er enig? (Overskriften på salgsannonsen.)

Post by Chan »

Må bare si at jeg ikke syntes så veldig mye om den bilen der.

Da jeg kjøpte min bil, skrev selger pr mail at bilen var strøken. Når jeg kom frem for å hente bilen så var det lite, men synlige lakkskader, og felgene var inni svarte *** kantkjørt alle sammen!

Så å skrive strøken, råest o.l. blir egentlig helt feil om man ikke har bakgrunn for sine påstander. Jeg skal aldri gå i den fellen igjen!
Medlemsnr.: 822
'04 Mazda MX-5 1.8L (NB) Solgt
'01 Toyota Celica T-Sport
User avatar
Paest
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 368
Joined: 09 Jan 2006, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Re: Vel, noen som er enig? (Overskriften på salgsannonsen.)

Post by Paest »

Går ut ifra at det var den tråden starta med du prater om nå? Eller er min blitt herja med? :o
Jeep Cherokee CRD Sport (KJ)
X '94 Mazda Miata 1.8T
Chan
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 436
Joined: 21 Nov 2009, 16:12
Location: Stavanger
Status: Offline

Re: Vel, noen som er enig? (Overskriften på salgsannonsen.)

Post by Chan »

Paest wrote:Går ut ifra at det var den tråden starta med du prater om nå? Eller er min blitt herja med? :o
At selgeren av bilen gir påstander som muligens ikke stemmer overens med bilens tilstand. Da er det som det tidligere var nevnt å bruke sterke ord som "råest, tøffest, strøken" osv ikke helt riktig av selgeren å bruke om han ikke har bakgrunn for sine påstander.

Og derfor er jeg heller ikke enig med overskriften på salgsannonsen.
Medlemsnr.: 822
'04 Mazda MX-5 1.8L (NB) Solgt
'01 Toyota Celica T-Sport
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Vel, noen som er enig? (Overskriften på salgsannonsen.)

Post by LoKi »

Så lenge det er subjektivt, så kan selger si hva han vil.

Når det dog kommer påstander som går på det tekniske bør man passe seg, siden det er falsk markedsføring, løgn, svindel, etc.
Spørsmålet er jo hvor grensa mellom subjektiv og objektiv går når man snakker om bil..
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
Ernst
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 237
Joined: 04 Jun 2009, 13:54
Medlemsnummer: 794
Location: Haugesund
Status: Offline

Re:

Post by Ernst »

I min erfaring får man ikke stort ekstra for styling, med mindre man treffer den ene personen som vil ha nøyaktig den stylinga som er valgt.

Om man bommer helt på stylingen, får man ofte mindre for bilen, da de som kjøper må bruke penger for å få bilen fin :)

-n[/quote]

er det Orginal Styling så er det lettere å få Godkjent fra folk, men penger får man nok aldri igjen Uansett hva man gjør med bilen, Ikke en gang Turbo/Kompressor
x06 NC 2.0 Sport True Red
x-09 NC RHT Galaxy gray.

-08 BMW 120 Cab
-74 Cadillac Eldorado. Orginal urørt bil
Post Reply