Sensor på kamaksling

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
ralf
0 RPM
0 RPM
Posts: 1
Joined: 11 Sep 2010, 20:08
Status: Offline

Sensor på kamaksling

Post by ralf »

Vår 1994 modell 1,8L, MX-5 bestemte seg for to uker siden å ikke ville starte. Etter litt undersøkelser fant jeg ut det var sensoren på enden av kamakslingen som var gåen. Lokal forhandler skulle ha 7.000,- for denne. De kunne også fortelle at ingen kunder var villige til å betale det så de letet selv etter slike på bruktmarkedet. De hadde også skiftet en del av de. I det store utlandet fant jeg noen til rundt om 3.000,- inn til Norge med frakt og moms. Fortsatt syntes jeg det var en smule mye penger. Siden elektronikk er min store hobby så satte jeg meg fore å reparere hele sensoren. Her er beskrivelse: http://www.heime.org/Lists/Posts/Post.aspx?ID=74 Jeg skrev på engelsk slik at eventuelle utlendinger også kan ha nytte av dette. Reparasjonen kostet meg 11 kroner i deler og ca. 200 kroner i frakt fra USA til Norge.
User avatar
Agility
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1680
Joined: 06 Jun 2009, 16:10
Medlemsnummer: 813
Location: Jeppedalen, Hurdal
Status: Offline

Re: Sensor på kamaksling

Post by Agility »

Er liksom litt fullstendig bak mål at det skal koste så mye for noe så banalt enkelt, absolutt informasjon som kan komme til nytte for noen... :mrgreen:
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Re: Sensor på kamaksling

Post by BaktusBror »

Veldig bra! Og definitivt et bevis for at begrepet "ublu priser" har falt ut av ordboka til blårussen :(
Post Reply