Hvordan vil vi ha det på forumet?

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Hvordan vil vi ha det på forumet?

Post by Harald »

ingen skal frykte å lage prosjekttråder.. alle har forskjellige preferanser osv. det er jo litt av morroa med bil.. enten det er 190hk eller 90hk i bilen, så er de jo morsomme..

føler at det er endel småstikk i retning meg her (med tilfeldig valgte eksempler osv) (som folk i etterkant editerer vekk fra innleggene sine tydeligvis).. jeg har da ikke gått inn i noens prosjekttråder og sagt at folk er teite fordi de velger andre retninger på ting enn det jeg selv liker. det jeg derimot slår hardt ned på, er folk som prøver å lære folk åpenbart feil ting, eller som skriver det på en sånn måte at ting misforstås. Dette skader jo de som ikke vet bedre, og hvis dette ikke er lov å hindre, kan dere bare drite å dra hele gjengen.. Tåler man ikke å få på pukkeln for sånt, så får det bare være, da klager ikke jeg om folk stikker ihvertfall..

De som kjenner meg vet jeg ikke akurat legger imellom noe utenom forum heller.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
obi-one
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1139
Joined: 12 Sep 2009, 22:00
Medlemsnummer: 829
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Hvordan vil vi ha det på forumet?

Post by obi-one »

Min prosjekttråd eller ei er helt klart off topic, så den vil jeg gjerne avslutte.

Greia for meg var å skrive noen konkrete eksempler for å tydeliggjøre hva jeg etter en del lesing av poster nye og gamle oppfatter som ting JEG ville synes var ugreit å få slengt etter meg. Det var virkelig ikke meningen å stikke (eller gulpe) etter bestemte personer, derfor gikk jeg straks inn og redigerte dem, for å forsøke å ikke henge ut noen bestemt, bare illustrere hva som konkret kan være grenseområdene.

Skillet mellom sak og person er jo en ofte brukt formulering.

Jeg ber om å bli trodd på at jeg IKKE er ute etter noen personer, men kanskje viser jo dette at det ikke er helt lett dette her :) Prøver nå altså å ta min egen medisin, dersom noen av kombattantene oppfatter at de er personlig angrepet her, så var det ikke meningen, poenget var å illustrere praktisk hva som er innenfor/utenfor grensen, slik en cruisergubbe fra Nesodden oppfatter det.

Noe av det flotte med et godt forum er jo at man på et slikt elektrisk torg kan utveksle meninger og kunnskap med folk man ikke ellers ville møtt, så jeg ønsker virkelig ikke å bidra til å øke tempen og bidra til at NOEN melder seg ut 8)

Øyvind
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Hvordan vil vi ha det på forumet?

Post by biXen »

Et minimum med å eie en MX-5 er å innse at bilen har et (feilaktig) "homorykte", man bør greie å se ironien i det. Det er det samme som vi som eier RXer hvor alle sier "på youtube" at motorene raser hvert år. At du skulle bli "mobbet" i en prosjekttråd for å kose deg med en 90hk er i mitt syn en latterlig misoppfatning, men jeg vet ikke hvor mye "humor" du hadde i det poenget heller.

Jeg opplever tvert imot her inne at folk liker både uoriginalt og originalt, at noen skriker høyere enn andre er bare slik det er. Hvis alle som koser seg i en 90hk aldri sier noe så går kanskje folk og tror at man må ha 200hk for å snakke om bilen sin.

Personlig synes jeg at hvis vi skal begynne å misforstå litt vennlig tøysing også så blir det veldig lite samspill på forumet. Folk flest må prøve å ikke tolke alt negativt, og hvis man synes noe blir sagt på en dum måte, send en PM til den det gjelder, klar opp i det. Jeg er selv en person som tøyser og tuller mye, klart noe kan misoppfattes, men det vet jeg da ikke hvis ingen sier fra til meg?!

Det er fullt lov å snakke sammen som voksne personer.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Hvordan vil vi ha det på forumet?

Post by EspenAndre »

Det er helt nødvendig å korrigere når noen kommer med faktafeil, men er ikke enig i at de må få gjennomgå på noen som helst måte..
det er nok å si at "nå tar du grundig feil mister" og forklare hvordan og hvorfor...
Det kan jo hende de er overbevist om at de vet sannheten selv, fordi de er feilinformert av andre igjen.
Vi vet jo at til og med Mazda-forhandlere og journalister har kommet med faktafeil.

Når det gjelder homo-fleiping så kan det se veldig uskyldig ut for folk, men jeg synes ikke det er bare greit om noen skal føle seg ekskludert på et sånt grunnlag heller.
Samme gjelder "nye landsmenn" osv.. skjønner ikke at kommentarer rundt slikt kan berike forumet på noen måte.

Og skal man fleipe, så hjelper det veldig med et smilefjes (av en eller annen sort) bak setningen..
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Hvordan vil vi ha det på forumet?

Post by Miatapowers »

Nå synest eg det er mer spennende å lese om enkle modder utført av enkle folk, enn dem så drar ut mest muligt med garasjen fullt av proffe fagfolk,alle kan trimme en motor da, trenger kun cash. Se på feks Eriks sine biler, han renoverte fullstendig opp en 93le på kun ett år, og den er sykt strøken, han fortsatte ett prosjekt uten like med en hvit 95mod r-type..

Så du er hjertelig velkommen med en prosjekttråd med 90hk.. :D

Eg har selv en åpen post om min 116hk, der eg har bestemt meg for å kun bruke budget deler denne gangen,for å måtte slippe å selge når alt er gjort. alt skal vera ebay deler eller hjemmelaget og alt kommer til å bli gjort av kun meg selv..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Hvordan vil vi ha det på forumet?

Post by Harald »

EspenAndre wrote:Det er helt nødvendig å korrigere når noen kommer med faktafeil, men er ikke enig i at de må få gjennomgå på noen som helst måte..
det er nok å si at "nå tar du grundig feil mister" og forklare hvordan og hvorfor...
Det kan jo hende de er overbevist om at de vet sannheten selv, fordi de er feilinformert av andre igjen.
Vi vet jo at til og med Mazda-forhandlere og journalister har kommet med faktafeil.

Når det gjelder homo-fleiping så kan det se veldig uskyldig ut for folk, men jeg synes ikke det er bare greit om noen skal føle seg ekskludert på et sånt grunnlag heller.
Samme gjelder "nye landsmenn" osv.. skjønner ikke at kommentarer rundt slikt kan berike forumet på noen måte.

Og skal man fleipe, så hjelper det veldig med et smilefjes (av en eller annen sort) bak setningen..
Får være måte på hvor forsiktig man skal trå her for å ikke erte på seg noen.. de jeg bruker tyngre skyts mot, er de som faktisk ikke skjønner normal argumentasjon..

homofleiping rundt mx, kommer man ikke unna. :) Ikke dermed sagt man har noe imot homofile.

jeg gidder ikke moderere meg mer enn jeg gjør ihvertfall :)
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
obi-one
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1139
Joined: 12 Sep 2009, 22:00
Medlemsnummer: 829
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Hvordan vil vi ha det på forumet?

Post by obi-one »

Hold fast, dette blir litt far out:

The noble art of losing face
may one day save the human race
and turn into eternal merit
what weaker minds would call disgrace

Altså, mine to poster om hvordan jeg kunne tenke meg å ha det på forumet viser med sine mange reaksjoner hvor vanskelig det er å "snakke sammen" på nett, og mine to edits hvor vanskelig det er å unngå å såre noen, selv om det ikke er meningen. Så konkret, til Harald og Loki, sorry hvis dere oppfatter at jeg gulper og stikker i deres retning. :oops:

Årsaken til at jeg kjører dette som innlegg og ikke som PM er at jeg håper det kan illustrere et poeng. Det er lov å drite seg ut, i betydningen at mottaker oppfatter et innlegg som mer personlig angrep enn det er ment, og derfor blir forbannet, og gir utrykk for det. Da er det også lov å si at det ikke var meningen. Og forhåpentligvis bli trodd på det. Og så kan vi snakke bil igjen :lol:

Og jeg har ikke noe imot å få på pukkelen, så lenge det er pukkelen på panseret på min MX-5, selv om det kanskje er det eneste stedet på bilen som ikke har en liten bulk :)

Og jada, jeg skal få laget meg en prosjekttråd, overhode ikke redd for det, det var mer motivasjonen jeg prøvde å si noe om :D

Nå må jeg sove (på det)

Øyvind
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Hvordan vil vi ha det på forumet?

Post by Harald »

obi . Jeg mister ikke akurat søvn pga det lille der:P er absolutt ikke deg jeg mener når jeg sier jeg korrigerer litt heller :P
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Hvordan vil vi ha det på forumet?

Post by nope-mx5 »

obi-one wrote: har for øvrig kone og to barn, før de homofobe på forumet tar helt av) :)
Det har Tom Cruise også ;)
Good cover ;D hehehehehe.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
petterbw
Status: Offline

Re: Hvordan vil vi ha det på forumet?

Post by petterbw »

et lite stikk på ens bekostning må en regne med i ny og ne. bare se på facebook, der har man jo en egen knapp for det (poke).

og gjør man noe feil eller har meninger som er rare eller bæsjer på leggen, så er man jo som regel klar over det og må tålen en poke eller vits. en skal selvfølgelig ikke finne seg i å bli mobbet, eller hengt ut. føler man at man blir det så er rett vei gjennom pm til moderator eller til personen direkte.
ser ingen grunn til at moderatorene skal tråle rundt i tråder å slette innlegg hvis ingen har klaget på den. da blir det plutselig sensur og ikke moderering. og det er ganske stor forskjell på disse to.


men som nevnt tidligere. er det virkelig så ille her da? jeg syntes nå de fleste her er både hyggelige og morsomme. og hvor mange venner har man egentlig som ikke gir en litt tyn fra tid til annen.
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Re: Hvordan vil vi ha det på forumet?

Post by Vegard »

Blir takhøyen lavere her nå så blir jeg krokrygga...

hepp hepp
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Hvordan vil vi ha det på forumet?

Post by 2re »

Vegard wrote:Blir takhøyen lavere her nå så blir jeg krokrygga...

hepp hepp
Her skal det være takhøyde. Ingen fare :)
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Hvordan vil vi ha det på forumet?

Post by biXen »

Til opplysning så er nå 2re gjort til forum moderator og vil bidra til fred og fordragelighet på hele forumet, ikke bare Østlandet :)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Hvordan vil vi ha det på forumet?

Post by 2re »

Aha... The Peacemaker? :) Vel, jeg skal forsøke å bidra...
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
perri
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 393
Joined: 16 Aug 2009, 14:18
Medlemsnummer: 858
Location: OSLO
Status: Offline

Re: Hvordan vil vi ha det på forumet?

Post by perri »

2re wrote:Aha... The Peacemaker? :) Vel, jeg skal forsøke å bidra...
There is a new sheriff in town :D
If it ain't broken, don't fix it.
97 NA RØD 1,8L BP
06 SAAB 93 SC Maptun stg.1
Post Reply