Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilder

Her kan du lage prosjekttråd som også kan nås av personer som ikke er forummedlemmer. Ønsker du din tråd flyttet hit, gi beskjed til moderator!

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde

Post by DrHolm »

Heeelt rektig stük Vegard!
Whats next dawg?
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde

Post by Vegard »

Stehu wrote:Hva måtte du ha for å fikse skiltet ditt slik? ME want! 8)
Hvis du fortsatt har en av "melketenna" så tar du bare en bit med alu, som du bøyer til en L.

Slik: http://www.autolinkmx5.com/number-plate ... -773-p.asp
DrHolm wrote:Heeelt rektig stük Vegard!
Whats next dawg?
8) takk!

Si det si det, har planer og drømmer så hva som blir neste veit jeg ikke men hvis jeg skulle hatt en liste med de neste 4-5 tingene:
-Coilover's+foringer
-Veltebøyle
-Lotus elise stole(r) / evt noen andre men må prøvesitte og sjekke mål etc...
-Wankel, men det blir nok en stund til.

Olje temp gauge'n er på plass og fungerer, blei bra. Hvit lys så det matcher pioneer speller'n. GM wheaterpack er kjekke kontakter!

Snakket med forstillings spesialisten tidligere i uka, håper/trur han får tid denne uka, får se.

Også har jeg en ekstra bakfanger og et ekstra lyktedeksel, greit med noen sideprosjekter.

Noen som kjenner til eller kjenner noen som har maskin til å presse inn louvers?
User avatar
Banzaibaggen
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 576
Joined: 28 Feb 2007, 01:00
Medlemsnummer: 670
Location: Solbergelva
Status: Offline

Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde

Post by Banzaibaggen »

Hvor mange trenger du. Har alu. plater med masse stansa louvers bare å kappe ut så stort stykke som du trenger. Du kan få et sånt om du vil.
-`99 MX-5 MS, GT2871, 3", ++
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde

Post by Vegard »

Banzaibaggen wrote:Hvor mange trenger du. Har alu. plater med masse stansa louvers bare å kappe ut så stort stykke som du trenger. Du kan få et sånt om du vil.
God kveld Åge. Trenger i grunn kun til lyktedekslet, og har sett disse du kan handle løst, men tenkte se rundt etter noen som kan presse inn i ekstra dekslet jeg har, så jeg slipper å sparkle å kappe og å stå på.

Olje temp er up and running ja. Tok en test tur i kvelding'a

Ute temp: 10C ish og endel regn
Cruise: 100C
Cruise+litt høyere last og pådrag: 105-110C
Toppen av 2. og 3. i 5-6min: 115-120C

En ting til på TO DO/ønske lista...
-Diff som sperrer.
User avatar
mussa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3538
Joined: 31 Jul 2006, 02:00
Medlemsnummer: 642
Location: Hokksund
Status: Offline

Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde

Post by mussa »

Tror kanskje du kan få litt trøbbel med å presse ut disse louvers`a fordi lyktedekselet er kurvet, og ikke på noen måte flatt.. Hehe.. Etter noen timer med kapping og sparkling i garasjen i går så skjønner jeg godt at du har lyst til å slippe det også da.. :lol:
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack

2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
User avatar
S.F
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 279
Joined: 01 Jan 2009, 02:22
Location: Ålgård
Status: Offline

Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde

Post by S.F »

mmmmmm...
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde

Post by Vegard »

Takk!
hotrodservice wrote:- Stansing av louvers (luftespalter)
Da veit jeg hvor jeg skal henvende meg når jeg er ferdig med helvette som er bytte av foringer...

Alle armer bak er tatt ned og 4 av 4 cambolter knakk og var rustet fast i hylse.

Med avtrekker og noen hjemmelaga verktøy fikk jeg pressa camboltene ut. Og MYE varme... brent gummi er god lukt.
User avatar
DanielHovdahl
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 813
Joined: 20 May 2010, 18:29
Medlemsnummer: 1022
Location: Heggedal, Asker
Contact:
Status: Offline

Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde

Post by DanielHovdahl »

Steike Vegard, satan hvor fet bil du har! Riktig stuk og alt - tøft!

Et par spørsmål: Hvordan er det med å få sånne skjermbreddere lovlige, vet du noe om det/restriksjoner? Er veldig keen på sånne, samt noen breie felger. Og snakker om breie felger, hva må eventuelt gjøres når man dytter under noen veldig breie når det kommer til understell?

Om du har noen vettuge svar så hadde jeg virkelig satt pris på det. =D Vil ha min noe i nærheten av slik du har din en gang i fremtiden, når økonomien bygger seg opp igjen. =D
Stolt eier av en 1995 Mazda MX5, svart /m hardtop
Drifted.com
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde

Post by Vegard »

DanielHovdahl wrote:Steike Vegard, satan hvor fet bil du har! Riktig stuk og alt - tøft!

Et par spørsmål: Hvordan er det med å få sånne skjermbreddere lovlige, vet du noe om det/restriksjoner? Er veldig keen på sånne, samt noen breie felger. Og snakker om breie felger, hva må eventuelt gjøres når man dytter under noen veldig breie når det kommer til understell?

Om du har noen vettuge svar så hadde jeg virkelig satt pris på det. =D Vil ha min noe i nærheten av slik du har din en gang i fremtiden, når økonomien bygger seg opp igjen. =D
Hei

Angående lovlighet kan jeg nok komme tilbake til, med mere vettug informasjon men generelt så skal det jo gå ann å få godkjent breiere skjermer. Dekk/felg også, men her må det såklart være godt med klaring. TUV hjelper, men lite å finne...

Hvor breie felger og dekk du får plass til avhenger jo endel på type bredding, og innpress + høyde på bilen.

Se på Harald sin NA med 15x9 +36 og 225/45-15. Dette er akkurat på kanten, og med litt massasje av skjermkanten foran så passer det bra, er knapt med plass på innsiden så hvis man forsetter å bygge utover så er det jo bare skjermene som står i veien. Skal man no breiere enn felgene jeg har foran så må man ha mye strekk på dekka eller bredding som går hele veien, altså helt ned så man kan trimme frontfanger og skjermer tilbake noen cm.

Blir n2 skjermer på denna hvis jeg beholder den ei stund, bedre klaring og litt breiere :twisted:
User avatar
DanielHovdahl
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 813
Joined: 20 May 2010, 18:29
Medlemsnummer: 1022
Location: Heggedal, Asker
Contact:
Status: Offline

Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde

Post by DanielHovdahl »

Vegard wrote:
DanielHovdahl wrote:Steike Vegard, satan hvor fet bil du har! Riktig stuk og alt - tøft!

Et par spørsmål: Hvordan er det med å få sånne skjermbreddere lovlige, vet du noe om det/restriksjoner? Er veldig keen på sånne, samt noen breie felger. Og snakker om breie felger, hva må eventuelt gjøres når man dytter under noen veldig breie når det kommer til understell?

Om du har noen vettuge svar så hadde jeg virkelig satt pris på det. =D Vil ha min noe i nærheten av slik du har din en gang i fremtiden, når økonomien bygger seg opp igjen. =D
Hei

Angående lovlighet kan jeg nok komme tilbake til, med mere vettug informasjon men generelt så skal det jo gå ann å få godkjent breiere skjermer. Dekk/felg også, men her må det såklart være godt med klaring. TUV hjelper, men lite å finne...

Hvor breie felger og dekk du får plass til avhenger jo endel på type bredding, og innpress + høyde på bilen.

Se på Harald sin NA med 15x9 +36 og 225/45-15. Dette er akkurat på kanten, og med litt massasje av skjermkanten foran så passer det bra, er knapt med plass på innsiden så hvis man forsetter å bygge utover så er det jo bare skjermene som står i veien. Skal man no breiere enn felgene jeg har foran så må man ha mye strekk på dekka eller bredding som går hele veien, altså helt ned så man kan trimme frontfanger og skjermer tilbake noen cm.

Blir n2 skjermer på denna hvis jeg beholder den ei stund, bedre klaring og litt breiere :twisted:
Takker for svar! Godt å høre at det ikke skal være mye problemer med lovlighet! :D Lover godt.

Ja om jeg skal ha breiere dekk så skal skjermene valses godt! N2 skjermer er råe, men da må du fullføre stilen gjennom hele bilen! Og om du skal få på andre skjermer, ville du ha vært interrisert i å selge de du har på nå til meg? :D
Stolt eier av en 1995 Mazda MX5, svart /m hardtop
Drifted.com
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde

Post by Vegard »

DanielHovdahl wrote:
Vegard wrote:
DanielHovdahl wrote:Steike Vegard, satan hvor fet bil du har! Riktig stuk og alt - tøft!

Et par spørsmål: Hvordan er det med å få sånne skjermbreddere lovlige, vet du noe om det/restriksjoner? Er veldig keen på sånne, samt noen breie felger. Og snakker om breie felger, hva må eventuelt gjøres når man dytter under noen veldig breie når det kommer til understell?

Om du har noen vettuge svar så hadde jeg virkelig satt pris på det. =D Vil ha min noe i nærheten av slik du har din en gang i fremtiden, når økonomien bygger seg opp igjen. =D
Hei

Angående lovlighet kan jeg nok komme tilbake til, med mere vettug informasjon men generelt så skal det jo gå ann å få godkjent breiere skjermer. Dekk/felg også, men her må det såklart være godt med klaring. TUV hjelper, men lite å finne...

Hvor breie felger og dekk du får plass til avhenger jo endel på type bredding, og innpress + høyde på bilen.

Se på Harald sin NA med 15x9 +36 og 225/45-15. Dette er akkurat på kanten, og med litt massasje av skjermkanten foran så passer det bra, er knapt med plass på innsiden så hvis man forsetter å bygge utover så er det jo bare skjermene som står i veien. Skal man no breiere enn felgene jeg har foran så må man ha mye strekk på dekka eller bredding som går hele veien, altså helt ned så man kan trimme frontfanger og skjermer tilbake noen cm.

Blir n2 skjermer på denna hvis jeg beholder den ei stund, bedre klaring og litt breiere :twisted:
Takker for svar! Godt å høre at det ikke skal være mye problemer med lovlighet! :D Lover godt.

Ja om jeg skal ha breiere dekk så skal skjermene valses godt! N2 skjermer er råe, men da må du fullføre stilen gjennom hele bilen! Og om du skal få på andre skjermer, ville du ha vært interrisert i å selge de du har på nå til meg? :D
8)

Søke først, så bredde er nok best framgangs måte... Få grønt lys for planene deretter utføre planene og vise.

Om de blir til salgs den dagen jeg evt. bytter veit jeg ikke. Havner nok heller på hylla... :evil:
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde

Post by Vegard »

Le progess!

Image

Armer er sandblåst, prima, lakka, lakke et strøk til. så poppe inn foringer... yey
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde

Post by Vegard »

Alle foringer er pressa inn, montert å bilen er nede på alle 4 igjen! woo hoo.

Oppskriften blei slik:
-Nye foringer; polybush fra mx5parts
-Nye cambolter rundt om
-Masse kobber pasta og grease på bolter, skal ikke ruste fast så j****g som det var ved demontering!

Camboltene er satt på max chamber fram til hjulstilling mest for å teste hvor mye som er maks på denna høyden...

Her er gjettinga mi, skal bli spennende å se hva vinklene er når jeg drar å får justert litt!

Bak: -3.X
Foran: -2.3-4
Toe foran: bitte litt inn
Toe bak: hmm. null-ish
Caster: Veit a f***

Et stemningbilde:

Image

Man må kose seg når man mekker!

Og et nærbilde av en foring:

Image

Disse er laget slik at man ikke skal bruke no grease eller slikt ved montering, kun såpevann for å få de på gli. Metalhylsa er støpt fast i resten av foringa.

Enkle å få på plass med kun skrustikke og noe for å bygge opp en cm eller to bak. (+såpe)

Har bare tatt en 15min kjøretur da jeg ikke planlegger å kjøre no særlig før hjulkontroll, og jeg glemte feste endlinksa... :roll:

Spennede kjøretur mildt sagt, skylder på null stab stag og hjulvinkler i himmelen :wink:
User avatar
mussa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3538
Joined: 31 Jul 2006, 02:00
Medlemsnummer: 642
Location: Hokksund
Status: Offline

Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde

Post by mussa »

Sweet! :) Ble det 4 paralelle hjulspor i grusen?? :lol:
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack

2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde

Post by Harald »

bare hold deg unna brewdog sin "tactical nuclear penguin " 32% eller "sink the bismarck" 41% når du skrur.. tror det blir dårlig kvalitet på jobben da..

kjøpt ølen i norge forresten ?


og.. back to topic.. blir bra med nye foringer :D
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Post Reply