Trenger info! :)

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
mariusba
500 RPM
500 RPM
Posts: 92
Joined: 17 Dec 2008, 11:52
Medlemsnummer: 854
Location: Askim, Norvègé
Status: Offline

Re: Trenger info! :)

Post by mariusba »

Kan jo kaste inn mine 2 cents her..

.. jeg handlet et ubrukt gReddy-kit fra en i Norge. Betalte vel 6.000,- eller noe rundt der.. jeg vurderte Begi-Shanghai settet, regnet frem at det landet vel på 16k for BEGI saken, inkl porto. BEGI har vel $5-600 i porto, bare det er jo ikke bare-bare :)

Skulle jeg betalt over 10k for gReddy settet hadde jeg glatt kastet på resten for BEGI..

Har kostet på MSPNP til 7k og må fikse oljeretur.. ser nok for meg å få tak i ny downpipe og har allerede slisset manifolden for å unngå cracks.. luftfilteret er søppel og har nytt liggende, men må få fikset luftmåleren+MSPNP for å få plass til dette! Settet trives ikke så godt i biler med bremsekraftforsterkeren på førersiden :) Og har alt, bare få byttet skruer som setter turbo til manifold.

Når dette er sagt, er jeg fornøyd med settet.. jeg satt det på i løpet av en helg uten noe som helst peil på noe.. etter par etterstramminger her og der har det stått på og har gitt meg glede sommer som vinter (satt det på i fjor). Benket bilen før og etter og fikk en økning på 50 hæsta ja.. så må få inn oljeretur+MSPNP slik at jeg kan sette tenningsvnikelen opp fra 6 grader, drar aaaaalt for tregt ved lav RPM!

Der har du mine ja!
'91 Rød - gReddy @ nok til å holde meg under 15% og ha korrekt avgass - FMIC - stygge seter - LSD - Rota JSPL 16" - 205/45 Falken - KYB AGX - HR Springs - Xplod+Focal
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Trenger info! :)

Post by LoKi »

Jeg har tittet på hvordan jeg skal gjøre dette, og jeg blir veldig overrasket over at Greddy sitt kit koster så lite som det gjør i Norge.
Det du ikke får vite though, er hvor mye rwhp du faktisk får ut av dette kit'et..

Jeg sjekket Begi sine sider, og deres starter kit med største pumpa jeg får (GT2860) inkludert alt jeg vil ha bortsett fra Intercooler. Dette endte på ca $3000, og da er man på rundt 25.000,- ferdig til Norge.
De leverer dog med markedets beste pris på MSPnP!

GT2860 blåser motoren din til himmels om du lar den få lov, så den holder til minst 300 rwhp på en 1.6-motor.

Hvordan du vil sette det opp og hva du vil ha ut av det, samt hvor mye penger du vil legge i det, vil alltid avgjøre hvor du skal hente sakene. Alle har forskjellige erfaringer med alt, så jeg tror det kommer litt an på hvor du vil vende deg.
Det jeg kan si er at FM er overprisa.. Å betale $3000 for deres oppsett uten sprut for å få 140 rwhp blir bare helt feil.
Med mitt oppsett fra Begi ender jeg med MSPnP og så mye rwhp som innmaten i motoren min tåler. (200-200 rwhp)

For en enkel oppgradering for å få 140-160 rwhp ville jeg gått for GReddy sitt, spesielt siden du får det i Norge med garanti til den prisen.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
tyzonic
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 156
Joined: 15 Nov 2009, 18:04
Location: Modum
Status: Offline

Re: Trenger info! :)

Post by tyzonic »

Takk for svar :D

bestilte det greddy kitte fra norge ista ;) så nå er det bare å vente på den harde pakka :D
Opel corsa 1,2 - 95 = blir bruksbil til jeg finner ny bil

Mazda mx5 1,6 - 91 = vrak :(
Ford escort 1,6 - 96 = solgt!
Mazda 323 1,5 - 85 = død
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Re: Trenger info! :)

Post by BaktusBror »

tyzonic wrote:Takk for svar :D

bestilte det greddy kitte fra norge ista ;) så nå er det bare å vente på den harde pakka :D
Hvor bestilte du?

Link?
User avatar
mariusba
500 RPM
500 RPM
Posts: 92
Joined: 17 Dec 2008, 11:52
Medlemsnummer: 854
Location: Askim, Norvègé
Status: Offline

Re: Trenger info! :)

Post by mariusba »

Skal ikke uttale meg som en proff, heller ikke som at jeg vet hva du innehar av kompetanse.. men følgende kan være greit å ha liggende:

- Den überflotte manualen fra gReddy (les denne par ganger før den store dagen, tror det er en eller to deler som manger, de trenger du ikke).
- Ny skruer for å feste turbo til manifold, evt. noe loctite eller lignende (for disse løsner raskt).
- Noe å kappe manifolden med, usikker på om en 15cm baufil fra Biltema gjør samme jobben som en real industrikapper, mulig du vil levere den for å få det gjort eller dra et sted hvor de har en bra en.
- WD-40 (eller tilsvarende)
- Dremmel eller lignende, den ble brukt hos meg når det kom til å fjerne downpipen som skal byttes ut med gReddy sin, her er sitter den hardt og jeg valgte å kappe bort en skrue eller to, ikke noe senskader. Her måtte jeg først ha bilen på bukk/over grav for å komme til under, mesteparten av første dagen gikk med til slik drittjobb!
- Strips, tenger, skraller (sjekk at du har rikitge str. til alt du trenger), slikt bra arbeidslys, skrutrekkere og annet div. utstyr.
- Turbotrykksmåler.. jeg testet jalla og endte med en AutoMeter-sak til nærmere 1000-lappen. Kjekt når du må vite om den lader over 5psi/0.35bar, for det vil du ikke enda!!

Det kan være at du finner det enklere å ta ut dynamoen for å få av det endestykke rundt oljereturen på andre siden av blokka.. jeg gjorde ikke det og forbannet verden når jeg drev på.

Som alle andre også kommer til å nevne hele tiden, fikse ny oljeretur rett i panna.. jeg gjør dette først nå, men dette fordi jeg skal videre med HK og stoler ikke helt på den.. den oljereturen som gReddy vil du skal bruke rundt blokka har fungert uten problemer for meg siden jeg installerte. Det er også vist å følge info om plugger, olje, oljefilter og annet vedlikehold før du starter. Jeg hadde en "service" på min før jeg satt på settet for å vite at alt var ok. Når du er ferdig og skal ut å kjøre kan det nok hende du merker at den ikke drar stort før sent, dette har med actuator rod'en på selge turboen å gjøre.. har tendens til å være litt løs fra fabrikk, jeg strammet min og beholdt trykket men fikk spoolet opp raskere.

Er det noe, spør :)

Evt litt info her http://www.mariusba.com/
'91 Rød - gReddy @ nok til å holde meg under 15% og ha korrekt avgass - FMIC - stygge seter - LSD - Rota JSPL 16" - 205/45 Falken - KYB AGX - HR Springs - Xplod+Focal
User avatar
tyzonic
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 156
Joined: 15 Nov 2009, 18:04
Location: Modum
Status: Offline

Re: Trenger info! :)

Post by tyzonic »

BaktusBror wrote:
tyzonic wrote:Takk for svar :D

bestilte det greddy kitte fra norge ista ;) så nå er det bare å vente på den harde pakka :D
Hvor bestilte du?

Link?

http://bsbildeler.no/butikk/visvare.asp ... /9315/9823

den bestilte jeg :)
Opel corsa 1,2 - 95 = blir bruksbil til jeg finner ny bil

Mazda mx5 1,6 - 91 = vrak :(
Ford escort 1,6 - 96 = solgt!
Mazda 323 1,5 - 85 = død
Post Reply