Bytte av veiv / rådelager.

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Jorgen
0 RPM
0 RPM
Posts: 27
Joined: 02 Jul 2009, 02:24
Status: Offline

Bytte av veiv / rådelager.

Post by Jorgen »

Ahoi!

Så er bilen min endelig hjemme i Norge igjen etter en måned på et verksted i Sverige som skulle ha en rimelig heftig pris for å fikse den.

De forklarte meg at det trolig ikke var mer å bytte enn veiv / rådelager for å få den til å gå som normalt igjen men jeg er jo såklart litt skeptisk.
Hva med råder, sylindervegger etc, noen måte jeg kan få testet disse på? Vil nødig gå til innkjøp av en haug med deler om jeg kanskje må bytte hele greia uansett. (323 GTR motoren står da vagt i minnet om jeg må ;)

Og om jeg går over til http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 16&t=12864 denne, noen som har en liten ide om hva som må gjøres og om dette vil bli en veldig komplisert jobb?

Er klar over at så og si hele ledningsnettet i min egen må ut og byttes ut med det nye, den orginale innsugsmanifolden og bunnpanne som det står skrevet i tråden har jeg jo fra min orginale motor som forsåvidt skal være i god stand.
Bensinpumpe? IC? Oljekjøler? Girkasse? Diff? Kom gjerne med innspill da jeg faktisk er usikker akkurat nå på hva jeg vil gjøre, det eneste jeg er sikker på er at jeg vil ha den på veien igjen så fort som mulig med noe som faktisk er holdbart. :-)

Jørgen
99 1.8 :-)
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Bytte av veiv / rådelager.

Post by Harald »

323gtr motorn passer i.. forvent å måtte lage nye oljeslanger, vannslanger til turbo, custom grenrør, custom downpipe, custom intercooler rør ,bytte til mx5 oljepickup, bunnpanne ++ og enkleste måten å løse motorstyring på er å sette i megasquirt om de har til din årsmodell.

den eneste "budsjett" løsningen du har, er å ta ut motorn selv, og lære deg å skru, evnt få noen utenom verksted osv til å ta jobben.. man vet ikke med 100% sikkerhet hvor mye som er skadet før motorn er ute av bilen og åpnet. har man FLAKS, har man ikke skader på veiva, da kan man komme unna med en full rens, alle lager , alle pakninger, evnt oljepumpe, osv. blir jo i praksis full overhaling.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Jorgen
0 RPM
0 RPM
Posts: 27
Joined: 02 Jul 2009, 02:24
Status: Offline

Re: Bytte av veiv / rådelager.

Post by Jorgen »

Er ikke snakk om noen budsjett-løsning egentlig :) Da jeg vil ha det stabilt igjen så jeg faktisk får brukt den i sommer..
Antar at motoren MÅ ut av bilen for at veiv og lager skal kunne byttes om jeg går for den løsningen?
99 1.8 :-)
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Bytte av veiv / rådelager.

Post by Harald »

Jorgen wrote:Er ikke snakk om noen budsjett-løsning egentlig :) Da jeg vil ha det stabilt igjen så jeg faktisk får brukt den i sommer..
Antar at motoren MÅ ut av bilen for at veiv og lager skal kunne byttes om jeg går for den løsningen?
ja, kommer ikke utenom det, og da kan man jo sjekke status på alle greiene, og se om det er enkelt å redde motorn,
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Re: Bytte av veiv / rådelager.

Post by DrHolm »

Hmm.. Noe som ligger i familien det her nå tror jeg Jørgen. :?

Men jeg fant jo litt anna snax og når jeg/Harald/Øyvind/Kim m.f. tok den fra hverandre. Men hadde ikke venta noe annet egentlig..

Tror det er veldig smart å gjøre ting skikkelig når du først "har sjansen".
Du trenger selvsagt ikke gjøre den NM i OL i skuddsikker, men med det som er nevnt over så er det lite mer å beskymre seg over.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Post Reply