MSM front fanger

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Terondo
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 213
Joined: 25 Aug 2008, 09:20
Location: Bergen
Status: Offline

MSM front fanger

Post by Terondo »

Har søkt endel her og der, men finner ingen som leverer original MSM front fanger deksel. Den må da finnes. Noen som vet om et sted hvor slikt kan skaffes?

Jeg ønsker på litt sikt å få byttet til MSM front og lykter. Synes det er helt klart den peneste NB fronten. Så da prøver jeg å finne litt priser på hva noe slikt vil koste. Lyktefester og slikt går jeg ut fra at Mazda kan skaffe, men MSM fronten er jeg mer usikker på. Og prismessig ser jeg for meg at det må bli rimeligere å få noe slikt skippet over fra statene. Er jeg den første som har tenkt tanken, eller vurdert å fått gjort noe slikt? Eller er det andre som har tenkt tanken, eller gjort noe slikt?

Kan selvsagt også vurdere 3.partsleverandører om de lager en MSM front kopi.
Bil #1: Seat Leon4 20VT
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

www.ebay.com

eg har ved noen anledninger nå funnet fullt mazdaspeed styling kit av original type, god pris også..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

BAE har muligens en slik MSM "leppe" til salgs etter AutoX krasjen han hadde hvis ikke den er solgt.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
Terondo
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 213
Joined: 25 Aug 2008, 09:20
Location: Bergen
Status: Offline

Post by Terondo »

Har lett litt på ebay, men ikke funnet noe enda. Får vel bare følge litt med når det blir aktuelt.

Er MSM fronten en vanlig NBFL front med "MSM leppe"? Trodde det var en hel front jeg.
Bil #1: Seat Leon4 20VT
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Terondo wrote:Har lett litt på ebay, men ikke funnet noe enda. Får vel bare følge litt med når det blir aktuelt.

Er MSM fronten en vanlig NBFL front med "MSM leppe"? Trodde det var en hel front jeg.
Nei er lippe ja,, har selv lyst på en nb sport med slikt oppsett, mazdaspeed har vel andre lamper også, litt mørkere enn dem vanlige nbfl men kan sikkert lage slikt også,..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Det er en FL front med en MSM fanger. Samme gjelder baken.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
Terondo
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 213
Joined: 25 Aug 2008, 09:20
Location: Bergen
Status: Offline

Post by Terondo »

Ja, ok.
Må undersøke om det er mulig å modifisere NB non FL fronten til å passe sammen med FL lykter, og grøftlys, og så få på MSM leppe i bunn. Hekken er jeg ikke så opptatt av. Den er ikke så ille på NB, heller ikke sideskjørt. Det er fronten som er litt enkel slik den er nå. Liker FL fronten godt, men MSM fronten bedre.
Bil #1: Seat Leon4 20VT
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Terondo wrote:Ja, ok.
Må undersøke om det er mulig å modifisere NB non FL fronten til å passe sammen med FL lykter, og grøftlys, og så få på MSM leppe i bunn. Hekken er jeg ikke så opptatt av. Den er ikke så ille på NB, heller ikke sideskjørt. Det er fronten som er litt enkel slik den er nå. Liker FL fronten godt, men MSM fronten bedre.
Samme chassi,, eg prøvemonterte nbfl front på en vanlig nb i sin tid, men lampene ble for små, så eg måtte hatt dem også,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

den leppa til msm er "innih*** dyr...
fangern koster rundt 3-400 dollar og lippa nesten 800 dollar....
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

hør med onlinemazdaparts.com.. skal ha denne der..

jeg har lyst å lage en form av denne, for sikkerhets skyld.. :roll:
men får se når det kan bli gjort, ser ut som det kan være fornuftig etter prisen å dømme
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Terondo
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 213
Joined: 25 Aug 2008, 09:20
Location: Bergen
Status: Offline

Post by Terondo »

StianOppistov wrote:
Terondo wrote:Ja, ok.
Må undersøke om det er mulig å modifisere NB non FL fronten til å passe sammen med FL lykter, og grøftlys, og så få på MSM leppe i bunn. Hekken er jeg ikke så opptatt av. Den er ikke så ille på NB, heller ikke sideskjørt. Det er fronten som er litt enkel slik den er nå. Liker FL fronten godt, men MSM fronten bedre.
Samme chassi,, eg prøvemonterte nbfl front på en vanlig nb i sin tid, men lampene ble for små, så eg måtte hatt dem også,,
Får vel starte med å skaffe NBFL fanger, hovedlys og grøftlys. Så kan MSM stylingen komme på sikt. Fant den på onlinemazdaparts.com, men de har ikke bilder av delene, ser det ut som, men tolket det som at det var den. Kostet rundt $650. Litt i overkant av det jeg tenkte å spytte inn av kronasje.
Bil #1: Seat Leon4 20VT
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Terondo wrote:
StianOppistov wrote:
Terondo wrote:Ja, ok.
Må undersøke om det er mulig å modifisere NB non FL fronten til å passe sammen med FL lykter, og grøftlys, og så få på MSM leppe i bunn. Hekken er jeg ikke så opptatt av. Den er ikke så ille på NB, heller ikke sideskjørt. Det er fronten som er litt enkel slik den er nå. Liker FL fronten godt, men MSM fronten bedre.
Samme chassi,, eg prøvemonterte nbfl front på en vanlig nb i sin tid, men lampene ble for små, så eg måtte hatt dem også,,
Får vel starte med å skaffe NBFL fanger, hovedlys og grøftlys. Så kan MSM stylingen komme på sikt. Fant den på onlinemazdaparts.com, men de har ikke bilder av delene, ser det ut som, men tolket det som at det var den. Kostet rundt $650. Litt i overkant av det jeg tenkte å spytte inn av kronasje.
God styling koster bra med penger. det positive er at passformen er strøken, og at det skremmer hele nabolaget å kjøpe den samme... Styling er å sette sitt eget personlige preg, noe så ofte blir hærmet av nærmeste nabo om det ikke koster så meget.. :lol: Ser bare på min na. eg valgte en styling som eg kun fant for salg i japan, grisedyrt kit, og det skremmer mangen å la vera å kjøpe, derfor har eg nå personlig preg..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
Terondo
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 213
Joined: 25 Aug 2008, 09:20
Location: Bergen
Status: Offline

Post by Terondo »

Ja, veldig enig Stian. Beste er å lage noe selv. For min del er ønsket å ikke style bilen, men å la den se ut som en original MX-5 utgave. MSM og NBFL fronten er agressiv nok, og ikke for lav. Den kler bilen godt. Om jeg skulle stylet den, ville det blitt noe som ikke var hyllevare i Norge. Synes generelt det er best å kjøre bil som ikke alle har. Hvor mye blikkfang får man i en Avensis, eller en greit ny 5 serie bimmer. Jeg møter gjerne MX-5'er 1 gang pr. mnd. Og jeg ser sikkert 40 Avensiser på vei til jobb hver dag.

Desverre er NB fronten litt for enkel til at det kan gjøres noe særlig modifikasjoner på den for å sprite den litt opp. En NBFL front med MSM leppe er et mye bedre utgangspunkt for litt småmekk på egenhånd.
Bil #1: Seat Leon4 20VT
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
Post Reply