TAKK FOR MEG!

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Sebring
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 153
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: Brevik
Contact:
Status: Offline

TAKK FOR MEG!

Post by Sebring »

8) Etter syv år som MX5 eier og mange år i klubben, er det faktisk litt trist å avslutte dette. Bilen har gitt meg utrolig mye moro - og har satt meg i kontakt med mange hyggelige mennesker på treff og turer. Turen til Oslo sist fredag for å overlevere min kjære MX5 kompressor var rett og slett litt vemodig. Men det var tid for å prøve noe nytt, og min kjære mx5 ser ut til å ha kommet til snille mennesker og får det godt også i fremtiden.

Takk for "følget" og lykke til videre på denne siden - stikker nok innom her fortsatt av og til i fremtiden også.

Mvh Frode alias Sebring

første side: http://www.cardomain.com/memberpage/301314/1

siste side: http://www.cardomain.com/memberpage/301314/16
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1280
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by motorhead »

Et fornuftig bilvalg siden du alikevel skulle bytte. Porsche er Porsche. En kamerat av meg solgte en tilsvarende bil i fjor, og angrer som en hund. Den hadde sport-eksos og filter levert av Fuchs. En fra før grom lyd ble enda bedre 8) Bare et tips, men du har sikkert tenkt i de baner alt :)

Lykke til!
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
User avatar
Sebring
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 153
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: Brevik
Contact:
Status: Offline

Post by Sebring »

motorhead wrote:Et fornuftig bilvalg siden du alikevel skulle bytte. Porsche er Porsche. En kamerat av meg solgte en tilsvarende bil i fjor, og angrer som en hund. Den hadde sport-eksos og filter levert av Fuchs. En fra før grom lyd ble enda bedre 8) Bare et tips, men du har sikkert tenkt i de baner alt :)

Lykke til!
Jeg har allerede tenkt litt på "lettere trimming", og akkurat det du nevner - litt mer lyd både på innsug og eksos! Så jeg takker for tips - skal sjekke hva Fuchs har å tilby.

Ellers blir nok denne bilen ganske original - det eneste som sikkert kommer er 18" felger og dekk til sommerbruk, det kler bilen best. Ulempen er at det begynner å koste i disse dimensjonene, så jeg får vel ta det litt med ro en stund.
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

du får stille på sportsvognklubb treff med nybilen til sommern da vettu :D
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Lykke til Frode! det blir sikkert mindre tid i garasjen og mere tid med madam´en nå da.. :)
(når den skal være nesten original mener jeg..)

hvordan er aksen i Boxtern i forhold til Mx-5 med kompressor da?

Hilsen Espen
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Sebring
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 153
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: Brevik
Contact:
Status: Offline

Post by Sebring »

EspenSort92 wrote:Lykke til Frode! det blir sikkert mindre tid i garasjen og mere tid med madam´en nå da.. :)
(når den skal være nesten original mener jeg..)

hvordan er aksen i Boxtern i forhold til Mx-5 med kompressor da?

Hilsen Espen
Madam'en er i alle fall fornøyd både med komfort, trygghet og ikke minst VARME SETER i Boxster'n.

Når det gjelder aks, er den jo ikke dårlig (0-100 på 6,4 om jeg ikke husker feil) - men det virket faktisk råere i MX5 med kompressor! Spesielt gass-responsen allerede fra 2000 rpm var ekstremt bra i mx5'en med S/C. Porsche'n må ha litt mer turtall og litt tid før det liksom skjer noe. Men fra 4000 rpm og oppover er det alvorlig skyv i den, og akselerasjon fra 80km/t og videre oppover er nok vesentlig bedre, 150 - 160 km/t kommer skremmende fort i det digitale displayet ved forbikjøring!!! Og så kommer en lyd som nesten minner om et løvebrøl ved ca 5000 rpm og oppover - helt herlig!
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Da kommer du deg kjapt fra sted til sted på bilferie neste sommer da :D

Har sittet på litt med en kompis som har en ´93 911 Turbo.. uten at han har gidd på så veldig mye, men fett er det, ingen tvil.

Passer i alle fall bedre på Autobahn enn Mx-5!

Det er hans tredje 911 og det blir nok ikke siste, tipper han kommer i en RUF en dag :) faren hans hadde en slik når han var yngre, og de reiste faktisk på bilferie hele familien på 4 i en 911... det kan man si er entusiastiskt.

Ingen tvil om at du vil få mange fine stunder i Boxtern også!
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Re: TAKK FOR MEG!

Post by AJF »

Sebring wrote:8) Etter syv år som MX5 eier og mange år i klubben, er det faktisk litt trist å avslutte dette. Bilen har gitt meg utrolig mye moro - og har satt meg i kontakt med mange hyggelige mennesker på treff og turer. Turen til Oslo sist fredag for å overlevere min kjære MX5 kompressor var rett og slett litt vemodig. Men det var tid for å prøve noe nytt, og min kjære mx5 ser ut til å ha kommet til snille mennesker og får det godt også i fremtiden.

Takk for "følget" og lykke til videre på denne siden - stikker nok innom her fortsatt av og til i fremtiden også.

Mvh Frode alias Sebring
Noen her på forumet som har overtatt den strøkne MX-5en til Forde? Hadde vært morsomt og se den igjen på Rudskogen neste sesong!

Lykke til med "ny" kvalitetsbil fra Stuttgart Frode.
User avatar
classicturbo
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 210
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Location: porsgrunn/telemark
Contact:
Status: Offline

Post by classicturbo »

blir jo trist detta frode,enda en mindre å dra med på treff,men går jo ann å holde følge til andre treff sånn som rudskogen å sportsvogn treff,må jo ut å se på doningen din da en dag :mrgreen:
å kanskje sitte på en tur :mrgreen:
han/hun som har kjøpt bilen di har jo gjort ett varp ivertfall
ikke no dårlig kjøp han/hun har gjort :)

lykke til med Porsche'n da ivertfall så snakkes vi en dag
User avatar
Axel_H
0 RPM
0 RPM
Posts: 40
Joined: 05 Oct 2004, 02:00
Location: Spydeberg/Ã…lesund
Status: Offline

Re: TAKK FOR MEG!

Post by Axel_H »

"Noen her på forumet som har overtatt den strøkne MX-5en til Forde? Hadde vært morsomt og se den igjen på Rudskogen neste sesong!"



Det er det :D
Knallfin bil!!! Har kjørt noen turer siden vi hentan på fredag, nydelig bil å kjøre!! Henger som klistra på veien :mrgreen:

Vi må prøve å komme til Rudskogen til året, det hadde hvert gøyalt!!
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

axel_h, du som kjøpte den? grattis med ny bil... flott kjerre..
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by m1chael »

grattis med ny bil til dere begge :)
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: TAKK FOR MEG!

Post by EspenAndre »

Axel_H wrote: Det er det :D
Knallfin bil!!! Har kjørt noen turer siden vi hentan på fredag, nydelig bil å kjøre!! Henger som klistra på veien :mrgreen:

Vi må prøve å komme til Rudskogen til året, det hadde hvert gøyalt!!
Grattis! :D
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Axel_H
0 RPM
0 RPM
Posts: 40
Joined: 05 Oct 2004, 02:00
Location: Spydeberg/Ã…lesund
Status: Offline

Post by Axel_H »

Jo takk! :D

Det virker som mange kjenner til bilen. Kommer nok til å henge rundt her en del! med åra :lol:
1992 Svart m/TAN, kompressor og intercooler.+++++
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

axel_h. du som bor så nære rudskogen må jo bare stille der :D mx5 er fryktlig morsom på bane..
Post Reply