Billige vinterdekk i sverige?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Post by Kolbotn »

hørtes useriøst ut... det er jo bare å ta de imot på posten liksom...
MX-5 Halden
500 RPM
500 RPM
Posts: 96
Joined: 27 May 2008, 21:40
Status: Offline

Post by MX-5 Halden »

Kolbotn wrote:hørtes useriøst ut... det er jo bare å ta de imot på posten liksom...
Ja hold dere unna DEN sjappa. Det var helt sykt useriøst. Men det skal også finnes en på Prestengen. Den er sikkert helt ok.
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Post by Kolbotn »

er mange her rundt oslo, henter dekka sjøl på tollpost lageret jeg...
MX-5 Halden
500 RPM
500 RPM
Posts: 96
Joined: 27 May 2008, 21:40
Status: Offline

Post by MX-5 Halden »

Det hørtes så j**** fint ut at de skulle bytte dekka i Strømstad så og så billig-til avtalt pris.
Når jeg kom dit dukket det opp en mann som truet meg til å ta dekka og stikke avgårde. Så sånn gikk det.

(innlegg redigert, ta det rolig med språket!)
User avatar
PKD
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 388
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Location: Ulsteinvik
Status: Offline

Post by PKD »

Jeg vet ikke hvordan det er nå men tidligere var det flere sjapper som var listet opp uten at de viste om det, dvs at de overhodet ikke hadde noe avtale eller samarbeid med dekkonline.
De fleste av disse solgte jo dekk selv, og da oppsto det lett noen kunstige situasjoner når man kom drassene med noen dekk man hadde kjøpt et annet sted og mente å ha krav om å få lagt de om.

Har forresten dekkonline vinterdekk til nordiske forhold? Jeg har bare sett kontinentale vinterdekk der.
Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition

Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

PKD wrote:Jeg vet ikke hvordan det er nå men tidligere var det flere sjapper som var listet opp uten at de viste om det, dvs at de overhodet ikke hadde noe avtale eller samarbeid med dekkonline.
De fleste av disse solgte jo dekk selv, og da oppsto det lett noen kunstige situasjoner når man kom drassene med noen dekk man hadde kjøpt et annet sted og mente å ha krav om å få lagt de om.

Har forresten dekkonline vinterdekk til nordiske forhold? Jeg har bare sett kontinentale vinterdekk der.
Har handlet sommerdekk der 2 ganger, første gangen bestilte jeg rett til et firma på askøy som liksom hadde avtale med dem.. det stemte ikke, men fikk dekkene på lell..

sist hentet jeg dekkene hos spedisjonsfirmaet
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
uggla
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1350
Joined: 03 Aug 2006, 02:00
Medlemsnummer: 595
Location: Oppegård
Status: Offline

Post by uggla »

Jeg handlet sommerdekk der i fjor og var veldig fornøyd.

Jeg fikk dem bare levert til mitt lokale verksted og de fiksa resten, selv om de for så vidt selger dekk de og... gjennom Mekonomen. Men de solgte jo ikke de dekka jeg bestilte så da gikk det vel greit.

Men er man usikker, så er det vel bare å få sendt dem til postkontoret og hente dem der. Omlegging gjør vel de fleste mot litt spenn.
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
MX-5 Halden
500 RPM
500 RPM
Posts: 96
Joined: 27 May 2008, 21:40
Status: Offline

Post by MX-5 Halden »

I mitt tilfelle i Strømstad ble jo dekkene levert til den samme butikken(bensinst.) som etterpå nektet å bytte de.
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Post by nope-mx5 »

har sett en del på dekkonline.com, og finner ikke noe særlig kurrante vinterdekk der igrunn.

Skulle jeg kjøpt vinterdekk nå, hadde jeg nok vurdert Michelin X-ice 12 el.hva det heter.

Var best på snø og is, og mye bedre en alle de andre på fuktig asfalt, noe som er viktig i Østfold iallefall :)

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

nope-mx5 wrote:har sett en del på dekkonline.com, og finner ikke noe særlig kurrante vinterdekk der igrunn.

Skulle jeg kjøpt vinterdekk nå, hadde jeg nok vurdert Michelin X-ice 12 el.hva det heter.

Var best på snø og is, og mye bedre en alle de andre på fuktig asfalt, noe som er viktig i Østfold iallefall :)

-n
byttdekk.com fant eg faktisk flere alternativ..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Post Reply