Ytelser på deres mX5'ere?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Magnus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 306
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Post by Magnus »

Det er vel pga baggasjeplassen da.. :P
User avatar
Shadow_iX
0 RPM
0 RPM
Posts: 41
Joined: 28 Nov 2003, 01:00
Location: Norge
Status: Offline

Post by Shadow_iX »

Purr Purr, nå er den på veien igjen...

Sees på banen folkens :)
Kenny McGormick / "Orginal" Lotus Elise S2
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Post by Harald »

haha, min og ...

orginal lotus du.. my ass.. like org som mxen min..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Z3killer wrote:Elise er en av mine (realstiske) drømmebiler. Kan ikke skjønne at noen foretrekker MX-5 kontra denne. Hadde jeg hatt råd hadde jeg garantert solgt mx-5èn, og kjøpt en elise...
er igrunn enig, men er denne lommeboka da,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Post by DrHolm »

bare lyden i Lotusen din (Kenneth) er jo verd 100k!! :D

skulle gjerne målt min med en G-tech, sånn før jeg tipper 1000hk. mener jeg.. :roll:
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
Shadow_iX
0 RPM
0 RPM
Posts: 41
Joined: 28 Nov 2003, 01:00
Location: Norge
Status: Offline

Post by Shadow_iX »

Skulle gjerne ha lånt g-tech selv en dag jeg.. hehe
Kenny McGormick / "Orginal" Lotus Elise S2
User avatar
AOB
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 597
Joined: 11 Jun 2006, 02:00
Status: Offline

Post by AOB »

Z3killer wrote:Elise er en av mine (realstiske) drømmebiler. Kan ikke skjønne at noen foretrekker MX-5 kontra denne. Hadde jeg hatt råd hadde jeg garantert solgt mx-5èn, og kjøpt en elise...
Jeg satt her tidligere i år og lurte på om det skulle bli Honda S2000 eller Lotus Elise..

Fant ut at Lotusen er helt rå å se på og kjøre. Blir litt for stiv til å "kose" seg med på norske veier. Og med det utseendet bør den kunne kjøre fra en golf gti på E6. (selv om den er milevis unna etter første sving)
Hondaen er ikke fullt så fin å se på og har ikke glassrute bak før 2002(noe jeg synes blir for dumt) og da blir dette fort en relativt dyr bil. "Lite" som skjer i motoren før V-tech Kicker inn.

Vel Mx5 er kjent for de fleste som en liten morsom sportsbil, og ikke kjent for masse hk og drag. Men det er nok mere enn en person som har blitt overveldet over kjøreegenskaper i disse??

Og hvis du gjør som noen få her, monterer turbo/presse og understell
får du en utrolig morsom, rask komfortabel roadster som kan hamle opp med de fleste større andre biler med langt mere hester og høyere prislapp.

Jeg for min del elsker blikket til illsinte bilister i sine dyre Audi,MB eller Bmw i speilet.. De trodde de lett skulle kjøre fra en mx5 :twisted:
Men neida.. den lille fjerten som de trodde hadde 1,6 kanskje maks 1,8L knappe 150 hk har vært på Elixia og trimmet... :oops:

Dessuten har Mx5 dette fantastiske forumet :P

Var ikke langt unna jeg kjøpte en Elise i våres(mulig det blir en Elise en gang).. men valgte litt annerledes og kan virkelig ikke si jeg angrer... :D
Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
User avatar
Shadow_iX
0 RPM
0 RPM
Posts: 41
Joined: 28 Nov 2003, 01:00
Location: Norge
Status: Offline

Post by Shadow_iX »

Elisen min med bløte fjærer er sylskarp og presis på veikjøring (200lbs foran, 343lbs bak - dette er ett hakk stivere enn oginalt, mener min hadde 180lbs foran og 280lbs bak jeg da den var ny)

men til banebruk så er dette litt mykt.

så det å si at elise er for stiv til å nytes har faktisk ikke testa ut en elise før.

jeg har kjørt s2000, civic type r, intergra type r osv og elisen er overlegen selv i oginal stand når det kommer til fjeringskomfort og nytelse. greit nok det er ikke mye fres i 120 hestern litt opp i fart, men om man tør å trimme de litt så skal det ikke mye trimm til før at man holder disse gti'ene bak seg uten problemer på e6'n. :)

men alle har hver sin smak, godt er det. :)

PS: i min bil så skjer det greit mye før vtec'n slår inn, og man kjenner at vte'cn slår inn godt om man gir pent på og. :) gøy med lett bil og stor motor.
Kenny McGormick / "Orginal" Lotus Elise S2
User avatar
BAE
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 612
Joined: 03 May 2006, 02:00
Location: Houston, TX
Status: Offline

Post by BAE »

Bilen til AOB har kjørt fra Lotus Elise på en kronglete go-kart bane :lol:
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
User avatar
Shadow_iX
0 RPM
0 RPM
Posts: 41
Joined: 28 Nov 2003, 01:00
Location: Norge
Status: Offline

Post by Shadow_iX »

Kanskje en dyktig mx5 sjåfør imot en ikke så dyktig elise sjpfør da.. Er mange MX-5ere der ute som er rasmere på bane (SS1/SS2) en det jeg klarer å kjøre min bil på enda. :) Men i mitt tilfelle så er det førerfeil.
Kenny McGormick / "Orginal" Lotus Elise S2
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Post by Harald »

etter å ha kjørt ca alle varianter av mx5, og lotus i div grad av trim er det ikke snakk om at elise blir slått av noe mx5, selv ikke mazdaspeed, på bane eller slalom når førere er jevngode.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
B1ackBoX
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 470
Joined: 22 May 2008, 22:30
Medlemsnummer: 718
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by B1ackBoX »

Så du har ikke sjangs med din blodtrimma mx heller da? :roll:
Rød Mx5 NA 1990mod, 1,6L 115Hk -shortnose|LPTHeadlights|Spax|Magnekåre|MSpeed Brakes|VLSD|Polyforringer|MSPNP|LC1|StainlessSteelDualTipExhaust|
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Post by Harald »

jo, absolutt.. men en mazdaspeed mx er neppe det man kaller en blodtrimma mx.. den er tung, og har relativt lite effekt.. så resultatet er ganske jevnt.

en 200hk mx5 på under 1000kg ligger ca jevnt med en orginal rover motorisert elise på bane.. en trimmet mazdaspeed har kanskje 240hk.. 1100kg ihvertfall.. så blir relativt jevnt.
en 300hk mx5 derimot :D

rettelse på forrige post da.. no way in hell no bortimot orginal, eller semitrimma mx5 kjører fra en elise.. så lenge begge førere er likt matcha...
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Har mye å si på fører ja. DrHolm kjører fra meg på autoslalomen selv om jeg har flere hester.
User avatar
AOB
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 597
Joined: 11 Jun 2006, 02:00
Status: Offline

Post by AOB »

Pappa`n min er sterkere enn pappa`n din! :wink:
Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
Post Reply