Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Trimming og andre ytelsesforbedrende modifikasjoner, diskusjon, spørsmål og svar.
Moderator: Styremedlemmer
-
helly
- 2000 RPM

- Innlegg: 383
- Registrert: 24 aug 2013, 00:15
- Sted: Ålesund
-
Status:
Offline
Legg inn
av helly » 04 feb 2016, 23:00
Hei.
Hvilke rør bruker dere til intercooleren? Hvor kjøpte dere rørene og ca pris?
Tips til hvor jeg kan kjøpe de?
Alu-rør er vel det beste?
Tenkte å ha 2" / 2.5" rør, men litt usikker på hva jeg får plass til fra kompressor ned til IC.
1990 1.6
-
Banger'n
- 1000 RPM

- Innlegg: 145
- Registrert: 20 mar 2015, 16:31
- Medlemsnummer: 1374
-
Kontakt:
-
Status:
Offline
Legg inn
av Banger'n » 05 feb 2016, 11:31
Har du servo og/eller AC må du nok ha 2" på varmsiden også kan du ha 2.5" fra ic til innsug
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
1995 1.8 Mazda Miata. SU classic red, popular equipment package (alt av el. utstyr og torsen) som runder 300 000km i år

-
helly
- 2000 RPM

- Innlegg: 383
- Registrert: 24 aug 2013, 00:15
- Sted: Ålesund
-
Status:
Offline
Legg inn
av helly » 07 feb 2016, 18:06
Banger'n, ok takk for tips.
Trym: Ja det har jeg. Men det blir for dyrt. Jeg har allerede IC og jeg har en som kan sveise rørene for meg om jeg vil også. Så det er kun kostnaden med rør jeg må ta. Får sjekke opp lokalt hva de tar for rør. Tenkte bare jeg skulle høre om noen hadde noen tips

1990 1.6
-
Trym N1290
- 7200 RPM

- Innlegg: 1632
- Registrert: 02 nov 2010, 23:22
- Medlemsnummer: 888
- Sted: Drammen
-
Status:
Offline
Legg inn
av Trym N1290 » 07 feb 2016, 18:38
Ja nei jeg tenkte på den rørføringen, veien de valgte å gå! Torshov selger rør i rustritt og galv.

1991 Mazda Miata "greddy mm"
2003 Volvo xc70 d5
2016 Subaru Levorg
-
helly
- 2000 RPM

- Innlegg: 383
- Registrert: 24 aug 2013, 00:15
- Sted: Ålesund
-
Status:
Offline
Legg inn
av helly » 07 feb 2016, 19:40
Aha.
Ja, har vurdert det. Men en enkle måten er vel å skjæra en del i panseret. TDR flytter vel radiatoren lenger bak / ned. Må se litt mer på det der. Takker
1990 1.6
-
Miatapowers
- 7200 RPM

- Innlegg: 6682
- Registrert: 30 mar 2006, 02:00
- Sted: Odda
-
Status:
Offline
Legg inn
av Miatapowers » 11 feb 2016, 20:35
Må ikke ha for stor ic, da du vil miste ladetrykk, eg eksperimenterte med dette og hadde god digital ladetrykksmåler ifra AEM, uten ic så ladet eg en ca 0,6b med oppsettet eg hadde da, med intercooler av mellom størrelse så var det nedi 0,35b på dem varmeste dagene,.. Jo varmere luft eg komprimerte og kjølte jo mindre ladetrykk fikk eg,, Så eg koblet vel vekk hele ic igjen mener eg å huske og kjørte uten.. Men mulig den går bedre på kald 0.35b forran 0.6b varmluft, men følte selv den gikk bedre uten ic..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
1993 Miata NA Smurfeblå
2010 Polo 6R TDI Vinter/arbeidsbil..
-
helly
- 2000 RPM

- Innlegg: 383
- Registrert: 24 aug 2013, 00:15
- Sted: Ålesund
-
Status:
Offline
Legg inn
av helly » 17 feb 2016, 20:14
Ja, er klar over dette. Får se hva jeg ender på og om det er mye "lag" når jeg gir gass. Planen er jo å få tunet litt hissigere tenning når luften ikke blir så varm.
Kjøpt noen rør fra England for å teste hva jeg får plass til 28 Pund for to rør inkl frakt. Men så kom jo fortolling på 236 kroner i tillegg! Hrmf... Og det værste er at jeg bestilt det som to forsendinger!
1990 1.6