Trimming av 2004 NB

Trimming og andre ytelsesforbedrende modifikasjoner, diskusjon, spørsmål og svar.

Moderator: Styremedlemmer

Brukeravatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 3045
Registrert: 13 feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Sted: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Legg inn av DrHolm » 20 des 2011, 16:46

Er det mere power, eller respons du er ute etter?

Du skal jobbe litt for mer enn 150 på hjula med N/A trimming.
85.5 borring, 300+ kammer, ny ecu, trottle-bodies, smidd innmat med 11.0:1 comp. og ventiloppsett som tåler mer juling, så er mye gjort.
Men se for deg mye justering og en lang dag i benken, hvis du tar denne veien.

Men, igjen, dette er for de som ser "sjarmen" rundt N/A trim. Og ser mer på responsen enn hk-tall.
Og hvis du er ute etter noe som er fort gjort, og gir mer effekt, så ville jeg for eksempel gått for et Rotrex-kit.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |

Brukeravatar
Auning
500 RPM
500 RPM
Innlegg: 87
Registrert: 18 sep 2011, 10:45
Medlemsnummer: 969
Sted: Stavanger
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Legg inn av Auning » 20 des 2011, 20:47

bilen ble regga i norge i 07
tørr ikke begynne med turbo/kompressor da jeg er redd bt, og bøtelegging av effekt.
De ser bare turbo/kompressor, men kan ikke måle effekt?
hvor stor bot kan man forvente seg?

Får aldrig svar på dette... er bare dette som stopper meg :(

Drholm. Pris på det du beskriver? 25k? 50k? 100k?
Hvor mye effekt kan du "tippe" at jeg får ut av dette..? er ute etter Newton ikke Bhp ;)
- 2004 Mx5 1,8 nbfl Hero
x 1998 Passat 1,9 tdi sedan. 20" felg, sota lykter, chrome +++

Brukeravatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 3045
Registrert: 13 feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Sted: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Legg inn av DrHolm » 20 des 2011, 22:16

Da finner de sikkert bare fram et fantasi-effekt-tall på nettet, og holder på det...
Aner ikke hva no slikt ville koste, dessverre.

Tja, 50k + vil jeg tippe. Er så himla mye man burde gjøre/oppgradere når en først er i gang, så vanskelig å si.
Ingen som har tatt N/A trim fullt ut på en BP her i Norge, som jeg veit om. Man må regne med en del kostnader i motorbygging, hvis man ikke kan gjøre det sjøl.

CR.net '90 B6 1.7l ITB
@Pacific Raceway
ITB Tuning
Aks

CR.net Project 200hp all motor
Dyno

CR.net Quinn's NB
Dyno
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |

Brukeravatar
Ørnbjørn
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 2249
Registrert: 03 nov 2010, 18:37
Medlemsnummer: 967
Sted: Oslo
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Legg inn av Ørnbjørn » 20 des 2011, 23:20

Trekker inn Peugeot titt og ofte, men ein kompis har bygd ein 200hp 1.6 Peugeot. Bare fase 2 av den trimmen, fra 160 til 200 hest kosta vel 50.000,- i deler.
Da kommer arbeid i tillegg.

Brukeravatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 3045
Registrert: 13 feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Sted: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Legg inn av DrHolm » 21 des 2011, 11:32

Det hørtes ut som en morsom gnager. Gode tall fra en 1.6l.

Må også nevnes at en BP i utgangspunktet ikke er så N/A trim-villig..
Er jo opprinnelse fra bla 323 GTX fra 80-tallet, med turbo.
MZR som NC har, kan kiles opp til 300hk.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |

Brukeravatar
Auning
500 RPM
500 RPM
Innlegg: 87
Registrert: 18 sep 2011, 10:45
Medlemsnummer: 969
Sted: Stavanger
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Legg inn av Auning » 21 des 2011, 17:07

Da blir det ikke så aktuelt med trim :(
trim-utgifter 50k+++ da seller jeg heller denne og kjøper rx7/8...

Får nøye meg med orginal bp og heller mekke litt visuelt :)

takk for svar :D
- 2004 Mx5 1,8 nbfl Hero
x 1998 Passat 1,9 tdi sedan. 20" felg, sota lykter, chrome +++

Brukeravatar
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 2731
Registrert: 19 sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Sted: Ski
Kontakt:
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Legg inn av Stalfa » 21 des 2011, 18:51

Auning skrev:Da blir det ikke så aktuelt med trim :(
trim-utgifter 50k+++ da seller jeg heller denne og kjøper rx7/8...
Da får du sette av 50k/år til vedlikehold. ;)
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn

Brukeravatar
AOB
6500 RPM
6500 RPM
Innlegg: 597
Registrert: 11 jun 2006, 02:00
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Legg inn av AOB » 21 des 2011, 20:38

Eller så kan du jo kjøpe det selge din, og kjøpe MSM? Koster jo ikke mye mer enn en HeroMX-5 ;)
Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319

Brukeravatar
Auning
500 RPM
500 RPM
Innlegg: 87
Registrert: 18 sep 2011, 10:45
Medlemsnummer: 969
Sted: Stavanger
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Legg inn av Auning » 22 des 2011, 16:36

Kommer den rette msm så blir det kansje en slik :)
- 2004 Mx5 1,8 nbfl Hero
x 1998 Passat 1,9 tdi sedan. 20" felg, sota lykter, chrome +++

EspenAndre
Moderator
Moderator
Innlegg: 5120
Registrert: 08 sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Sted: På landet, bittelitt nord for Bergen
Kontakt:
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Legg inn av EspenAndre » 23 des 2011, 13:59

Auning skrev:Kommer den rette msm så blir det kansje en slik :)
Hvordan er den rette da? :D
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata

Brukeravatar
Auning
500 RPM
500 RPM
Innlegg: 87
Registrert: 18 sep 2011, 10:45
Medlemsnummer: 969
Sted: Stavanger
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Legg inn av Auning » 23 des 2011, 14:43

til og begynne med må jeg vente til der en en til salg ;)

rette styling/felger/interiør. bytter ikke for så å gjøre en masse arbeid. hadde verdt bra med noe "ferdig" i min stil :D
- 2004 Mx5 1,8 nbfl Hero
x 1998 Passat 1,9 tdi sedan. 20" felg, sota lykter, chrome +++

EspenAndre
Moderator
Moderator
Innlegg: 5120
Registrert: 08 sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Sted: På landet, bittelitt nord for Bergen
Kontakt:
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Legg inn av EspenAndre » 23 des 2011, 14:48

Er derfor jeg spør.. hva er rett (ferdig) for deg i så fall? :)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata

Brukeravatar
Auning
500 RPM
500 RPM
Innlegg: 87
Registrert: 18 sep 2011, 10:45
Medlemsnummer: 969
Sted: Stavanger
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Legg inn av Auning » 23 des 2011, 15:00

Dette utseendet, bare mazdaspeed ;)
(et bilde sier mer en tusen ord )

Bilde
- 2004 Mx5 1,8 nbfl Hero
x 1998 Passat 1,9 tdi sedan. 20" felg, sota lykter, chrome +++

EspenAndre
Moderator
Moderator
Innlegg: 5120
Registrert: 08 sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Sted: På landet, bittelitt nord for Bergen
Kontakt:
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Legg inn av EspenAndre » 23 des 2011, 15:25

Ok... lykke til da :)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata

Brukeravatar
AOB
6500 RPM
6500 RPM
Innlegg: 597
Registrert: 11 jun 2006, 02:00
Status: Offline

Re: Trimming av 2004 NB

Legg inn av AOB » 25 des 2011, 14:05

:shock:
Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319

Svar