Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Trimming og andre ytelsesforbedrende modifikasjoner, diskusjon, spørsmål og svar.

Moderator: Styremedlemmer

Svar
Brukeravatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 1874
Registrert: 14 nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Sted: Hokksund
Kontakt:
Status: Offline

Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Legg inn av Vegard »

Heisann

Tenkte legge ut denne for alle her også, om det er interesse for det kan han jeg informere Maxime (rev9) om tråden her om dere har noen spørsmål (engelsk...) og ikke vil registere dere på enda et forum.

:arrow: http://clubroadster.net/vb_forum/showthread.php?t=49959

Nesten så jeg slenger meg på selv...

Brukeravatar
Ørnbjørn
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 2249
Registrert: 03 nov 2010, 18:37
Medlemsnummer: 967
Sted: Oslo
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Legg inn av Ørnbjørn »

Kva blir totalen, spør eg, som utvitande.
Ca kr 8500,- + Megasquirt / annet (PNP) ca kr 3500-5000,- + jobb kr = ?

Rundt 20 hest ekstra? I tillegg til fantastisk lyd og respons, sjølvsagt.

Brukeravatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 3409
Registrert: 17 mai 2008, 19:58
Sted: Vestby
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Legg inn av nope-mx5 »

Er ikke sikkert man får noe spesielt ekstra med effekt med kun irtb + sprut.
Må som regel på med port & polish + sinna kammer før man merker noe spesielt.

Det man derimot får er feeeet lyd + tullete gassrespons :)

NA trim er _dyrt_

That said, om de klarer 6+ kit, så er det en grisebra pris :)
1250 USD + frakt (anslått til ca. $150), + mva og gebyrer = ca. 10.000.
Så kommer sprut i tillegg, f.eks Megasquirt, som blir noen tusenlapper.
beregn raskt 15.000,- for et komplett startklart kit.
(Så kommer alt man gjerne vil gjøre i etterkant som også drar på en hel del) :)

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll

Brukeravatar
Ørnbjørn
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 2249
Registrert: 03 nov 2010, 18:37
Medlemsnummer: 967
Sted: Oslo
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Legg inn av Ørnbjørn »

Jepp, ein får ikkje champange til heimebrentpengar.
Spørsmål 2 fra nooben i hjørnet, kven i Noreg utfører montering og justering av eit IRTB-oppsett? Erfaringer fra forumet?

Brukeravatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 3045
Registrert: 13 feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Sted: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Legg inn av DrHolm »

Pokker azz. Want!!!
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |

Brukeravatar
S.F
2000 RPM
2000 RPM
Innlegg: 279
Registrert: 01 jan 2009, 02:22
Sted: Ålgård
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Legg inn av S.F »

hva sparer man kontra å kjøpe i uk?
mmmmmm...

Brukeravatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 3355
Registrert: 26 okt 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Legg inn av arildh »

Lite detaljer om alle komponenter der. Skulle gjerne sett vakum blokk og bedre bilder av fuel rail etc. Jeg vet at Jenvey anbefaler å flytte dyser lenger ut fra OEM lokasjon for bedre blanding men da går all form for CO og A/F i dass på tomgang.
Jeg prøvde for ett år siden å få litt mer info fra Jenvey tidligere om IRTB med plenum + forskjellige lengder på runnere med spacere men email er ikke deres sterkeste side... eller kundebehandling.
Jeg har også tidligere hatt gleden av å være "early adopter" på nye produkter og ser nå verdien av å sitte på gjerdet inntil revisjon x er på markedet og man kan få tak i erfaring og tilbakemeldinger på div forum. Jeg ville foreksempel fulgt nøye med på hva denne karen synes om dette settet: http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=45768

Som jeg har nevnt tidligere med Jenvey produkter så er det et veldig bra alternativ om man skal DIY et innsug da man kan endre lengde på runnere ved å bruke spacere i motsetning til å måtte sveise et fast oppsett i alu.
Hadde det ikke vært for alt arbeidet jeg la i Sport manifoilen min hadde jeg seriøst vurdert adapterplate, runnere og et slikt plenum for turbo eller kompressor:
Bilde
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"

Brukeravatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 3409
Registrert: 17 mai 2008, 19:58
Sted: Vestby
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Legg inn av nope-mx5 »

S.F skrev:hva sparer man kontra å kjøpe i uk?
Om du kjøper kitet fra Jenvey, så er det en hel del ting som ikke følger med:
-Linkage Kit
-Linkage Braket & Rod TB Over
-Throttle Position Sensor
-Air Control Valve Kit (4 port)

Om man kjøper kitet fra Rev9, så mangler man i bunn og grunn kun datasprut.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll

Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 2467
Registrert: 05 nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Sted: Drabantbyen
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Legg inn av Kolbotn »

Ooh, hadde jeg ikke hatt fujiene liggende så hadde jeg sikkert hoppa på.

Brukeravatar
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 1276
Registrert: 20 sep 2008, 19:10
Medlemsnummer: 927
Sted: Kristiansund
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Legg inn av Tonny_B »

*lyst på* men må nok ta rusta før jeg tenker motor :roll:
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489

Brukeravatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 1874
Registrert: 14 nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Sted: Hokksund
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Legg inn av Vegard »

Prisen er nede i $1250.

Rev9 ville jeg skulle si at å samle frakt ikke er noe problem. Og at han kan sette ned verdi så det ikke blir avgifter.

Brukeravatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 3409
Registrert: 17 mai 2008, 19:58
Sted: Vestby
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Legg inn av nope-mx5 »

Vegard skrev:Prisen er nede i $1250.

Rev9 ville jeg skulle si at å samle frakt ikke er noe problem. Og at han kan sette ned verdi så det ikke blir avgifter.
På en så stor pakke, med mye deler, så skal det godt gjøres at tollen tror på en verdi under 200,-
Jeg hadde ikke turt å sette ned verdien noe voldsomt da (forsikring på frakt går jo også på verdien pakken er merket med).

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll

Brukeravatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 1874
Registrert: 14 nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Sted: Hokksund
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Legg inn av Vegard »

nope-mx5 skrev:
Vegard skrev:Prisen er nede i $1250.

Rev9 ville jeg skulle si at å samle frakt ikke er noe problem. Og at han kan sette ned verdi så det ikke blir avgifter.
På en så stor pakke, med mye deler, så skal det godt gjøres at tollen tror på en verdi under 200,-
Jeg hadde ikke turt å sette ned verdien noe voldsomt da (forsikring på frakt går jo også på verdien pakken er merket med).

-n
Det er jeg klar over, blir en vurderings sak for hver og en. Verdi på $180 og sponsorship/gift. Hvordan frakt/verdi er skal ikke jeg si sikkert, men tror nok det følger det du sier.

Brukeravatar
Ørnbjørn
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 2249
Registrert: 03 nov 2010, 18:37
Medlemsnummer: 967
Sted: Oslo
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Legg inn av Ørnbjørn »

http://rev9autosport.com/blog/jenvey-1point6/

Bilde

Picture above showing dyno result of a 1.6L kit:
The power has gone up between 30 to 40 bhp with a Max increase of 41bhp over a standard engine. The attached drawing shows the graph.

Brukeravatar
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 1276
Registrert: 20 sep 2008, 19:10
Medlemsnummer: 927
Sted: Kristiansund
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Legg inn av Tonny_B »

Men det står ikke noe om hva som ellers er gjort med motor på bloggen hans. Kammer? porting/polering? stempelbytte? jah - and so on...
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489

Svar