Greddy turbo kit

Trimming og andre ytelsesforbedrende modifikasjoner, diskusjon, spørsmål og svar.

Moderator: Styremedlemmer

Svar
Brukeravatar
Mazda MX5
500 RPM
500 RPM
Innlegg: 77
Registrert: 21 apr 2011, 19:50
Medlemsnummer: 922
Sted: Askim
Status: Offline

Greddy turbo kit

Legg inn av Mazda MX5 » 17 jul 2011, 20:39

Hei :D
Er det noen som vet noe om denne turboen? (Bolt-on Turbo Kit TD04-15G)

Kvalitet?
Effekt på min 1,6l 1990 mod med denne?
Går denne å bygge videre på? (Montere intercooler osv)

Brukeravatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 3702
Registrert: 22 jul 2009, 14:30
Sted: Oslo
Status: Offline

Re: Greddy turbo kit

Legg inn av LoKi » 17 jul 2011, 21:23

Jeg kjører nå med dette kit'et, og da oppgradert.

På kit som det leveres, så får du 140-150 hk, og det sparker greit.
Oppgradering er problemfritt, men jeg ville valgt å gå for et datasprut i stedet for piggyback-løsningen som følger med. (EMU/EMB)

Med ny downpipe, ny wastegate, større dyser, datasprut og intercooler, så kan du dra over 200 whp ut av dette kit'et.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.

Brukeravatar
Elanzer
4200 RPM
4200 RPM
Innlegg: 459
Registrert: 27 mai 2008, 20:25
Medlemsnummer: 785
Sted: Varhaug
Status: Offline

Re: Greddy turbo kit

Legg inn av Elanzer » 17 jul 2011, 22:39

vil anbefale ms pnp, eksos, ic, dyser til dette kittet, hadde det på min før eg også :)
billi kitt, men greit for å lære seg triksa for å si det slik, skal bli bedre neste gang eg bygger turbo for å si det slik :P
- Mazda Mx5 `95 - 1.8 helt orginal :)
x mazda Miata `91 - 1.6T

Brukeravatar
Mazda MX5
500 RPM
500 RPM
Innlegg: 77
Registrert: 21 apr 2011, 19:50
Medlemsnummer: 922
Sted: Askim
Status: Offline

Re: Greddy turbo kit

Legg inn av Mazda MX5 » 17 jul 2011, 22:47

Piggyback? Hva er dette på norsk :D

Brukeravatar
Elanzer
4200 RPM
4200 RPM
Innlegg: 459
Registrert: 27 mai 2008, 20:25
Medlemsnummer: 785
Sted: Varhaug
Status: Offline

Re: Greddy turbo kit

Legg inn av Elanzer » 18 jul 2011, 01:06

det er et billi tillegsdatasprut,
et piggyback er et sprut som du har i tilleg til orginale hjernen, ikke like bra som et skikkeleg datasprut, som erstatter hele orginale hjernen...
- Mazda Mx5 `95 - 1.8 helt orginal :)
x mazda Miata `91 - 1.6T

Brukeravatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 3702
Registrert: 22 jul 2009, 14:30
Sted: Oslo
Status: Offline

Re: Greddy turbo kit

Legg inn av LoKi » 18 jul 2011, 07:11

Oh, og husk å kapp opp manifolden mellom runnerne, ellers sprekker den.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.

Brukeravatar
Mazda MX5
500 RPM
500 RPM
Innlegg: 77
Registrert: 21 apr 2011, 19:50
Medlemsnummer: 922
Sted: Askim
Status: Offline

Re: Greddy turbo kit

Legg inn av Mazda MX5 » 18 jul 2011, 13:45

Ja det bør kanskje gjøres.. takk :D
Jeg har kjøpt dette kitet brukt. Ikke noe sprekker å se på den nå heldigvis.....

Brukeravatar
Mazda MX5
500 RPM
500 RPM
Innlegg: 77
Registrert: 21 apr 2011, 19:50
Medlemsnummer: 922
Sted: Askim
Status: Offline

Re: Greddy turbo kit

Legg inn av Mazda MX5 » 19 jul 2011, 11:49

Var det ikke noen som hadde en skisse på hvordan man skulle kappe denne manifoilen?

Brukeravatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 3702
Registrert: 22 jul 2009, 14:30
Sted: Oslo
Status: Offline

Re: Greddy turbo kit

Legg inn av LoKi » 19 jul 2011, 11:55

Det er bare å kappe den mellom runnere, og prøve å unngå å skade noen av monteringshullene.
Det viktige er at de ikke henger i sammen.

http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=10085
http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=31747
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.

Brukeravatar
Mazda MX5
500 RPM
500 RPM
Innlegg: 77
Registrert: 21 apr 2011, 19:50
Medlemsnummer: 922
Sted: Askim
Status: Offline

Re: Greddy turbo kit

Legg inn av Mazda MX5 » 09 apr 2012, 22:21

Hei igjen :D
Tenkte jeg skulle begynne med litt turbomontering etterhvert nå, og lurer derfor på det med å kutte mellom runnere.
Har sett på den linken som du sendte meg LoKi, og ser at det er en annen manifoil.. En annen type.
Gjelder de samme "regler" på denne som jeg har. Skal / bør denne som jeg har også ha 3 stk snitt?
Takker for svar :D og venter spent på montering :D
Bilde
Bilde

Brukeravatar
Mazda MX5
500 RPM
500 RPM
Innlegg: 77
Registrert: 21 apr 2011, 19:50
Medlemsnummer: 922
Sted: Askim
Status: Offline

Re: Greddy turbo kit

Legg inn av Mazda MX5 » 12 apr 2012, 22:36

Hei igjen :D

Ingen som har noe mening rundt dette? :D

Brukeravatar
Trym N1290
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 1632
Registrert: 02 nov 2010, 23:22
Medlemsnummer: 888
Sted: Drammen
Status: Offline

Re: Greddy turbo kit

Legg inn av Trym N1290 » 13 apr 2012, 16:53

Hei, først og fremst dette har jeg ikke peiling på.

MEN sånn jeg har forstått ut ifra det jeg har lest, så er det den manifolden du har som må kappes. Den som er avbildet på linken som er vist er en uorginal manifold som er en ''oppgradering'' laget av et annet firma. Men den omtalte manifolden som er kjent for å sprekke er den du har, den hadde sprekt den andre også så jeg btw.

og at du skulle kappe slik, men å ungå å ødelegge monteringshullene ser jeg kan bli litt vanskelig. akkurat som en skal kappe rundt hullet? vanskelig.
Bilde


Håper noen andre kan besvare, bare skrev ned litt tanker.
1991 Mazda Miata "greddy mm"
2003 Volvo xc70 d5
2016 Subaru Levorg

Brukeravatar
Dr_J
500 RPM
500 RPM
Innlegg: 63
Registrert: 25 sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 902
Sted: Lørenskog
Status: Offline

Re: Greddy turbo kit

Legg inn av Dr_J » 22 apr 2012, 18:48

Har en først fått dårlig rykte så skal det mye til å rette det opp. Det må da være 8-10 år siden Greddy fikset problemet med manifolden. Den første utgaven sprakk mye og ofte, den siste utgaven er sprekker mye sjeldnere.
Vil du likevel kutte så finn fram vinkelsliperen og kutt som på bildet som Trym N1290 har lagt ut. Du kan kutte rett igjennom monteringshullene.
1990 Na, Greddy turbo, Jackson luft-vann intercooler, DIYPNP, 2,25" eksos, custom downpipe, noe bling-bling

Brukeravatar
obi-one
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 1038
Registrert: 12 sep 2009, 22:00
Medlemsnummer: 829
Sted: Nesodden
Status: Offline

Re: Greddy turbo kit

Legg inn av obi-one » 26 apr 2012, 22:33

Her er noen som kutter enda mer, men på et eller annet tidspunkt så må det da bli veldig lett å få eksoslekkasje?

http://www.miataturbo.net/showthread.ph ... 846&page=2

Svar